täystehoisella A2 kortilla

Mutta, jos poliisille tulee siitä edes epäilys, niin jättääkö poliisi asian siihen?

Riippuu poliisista. Tiedän tapauksen jossa jätti. Ja samalla pojalla toisella kertaa ei edes huomanneet mitään vaikka ylinopeutta oli kunnolla. Elämä on täynnä yllätyksiä, ei ihan kaikkea aina kannata pohtia maailman loppuun asti.
 
Mutta, jos poliisille tulee siitä edes epäilys, niin jättääkö poliisi asian siihen?

Broidin pojalla oli aikanaan CBR joka kuristettu kaasun liikettä rajoittamalla ja rajoitus poistettu. MP-poliisi kokeili sen, katsoi vakavasti mutta antoi olla. Kyseessä oli vieläpä ns. rottapyörä.
 
Kurakaari-Kaikkonen lienee jäänyt eläkkeelle jo sen verran monta vuotta sitten, että harvassa on poliisit jotka jaksavat mopojen kuristuksiin puuttua. Jos mopo on muutoin laillisessa kunnossa, on todennäköisyys häviävän pieni sille, että poliisi alkaisi kuristusten olemassaoloa selvittämään. Edes itse Kaikkonen ei aikanaan puuttunut kuristusten olemassaoloon mitenkään, vaikka mopona oli muutoskatsastamaton fighteri kokoputkistolla. Peilien väriseminen oli isompi ongelma, mutta lopuksi sakko tuli pelkästään splittaamisesta.
 
ostat gessun ja ajelet neonvärisessä takissa laukkujen kanssa. ei pysäytä poliisi ikinä. :D

tietysti pitäs olla samalla jonkun vanhemman nimissä ettei ne näe jollain kilpiskannerilla että on rajoitettu korttilainen omistaja
 
Kurakaari-Kaikkonen lienee jäänyt eläkkeelle jo sen verran monta vuotta sitten, että harvassa on poliisit jotka jaksavat mopojen kuristuksiin puuttua. Jos mopo on muutoin laillisessa kunnossa, on todennäköisyys häviävän pieni sille, että poliisi alkaisi kuristusten olemassaoloa selvittämään. Edes itse Kaikkonen ei aikanaan puuttunut kuristusten olemassaoloon mitenkään, vaikka mopona oli muutoskatsastamaton fighteri kokoputkistolla. Peilien väriseminen oli isompi ongelma, mutta lopuksi sakko tuli pelkästään splittaamisesta.

Onko pykälät sitten muuttuneet siitä kun mun nuoriso rekisteröi alaikäisenä ostamiaan autoja ja motskareita nimiinsä. Silloin piti laittaa haltijaksi joku ao vehkeeseen ajo-oikeutettu. Eivät tykänneet, kun papan piti konttorilla pistää nimensä paperiin. Kilpiskannerilla siis näkyy myös mahdollisen haltijan nimi, jos se ei nyt ollut itsestäänselvää.
 
Mitenkähän vakuutusyhtiö mahtaa suhtautua, jos yrittää ottaa vakuutusta A-luokan pyörälle, mutta ikä ei riitä sellaisella ajamiseen? Kieltäytyvätkö kokonaan myöntämästä vakuutusta? Mikään laki ei toki kiellä vaikka minkälaisen pyörän omistamista, oli ajokorttia sitten tai ei.

Liikennevakuutus on lakisääteinen pakko ja siksi sen saa kyllä mihin tahansa moottorivehkeeseen, vaikka olisi "isolohko veekasi" pyöratuolissa. Ainut vaan on se hinta sitten.
 
Traficom:
Jos alaikäisellä omistajalla ei ole kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttavaa ikää, on samalla ilmoitettava ajoneuvoa käyttävä haltija. Jos omistajaksi tai haltijaksi ilmoitetaan henkilö, tulee hänellä olla suomalainen henkilötunnus.

Eli mopo 15v, pärrä 16-18v ja auto 17v

Näin siis rekisteröinnissä. Vakuutuksessa taitavat vaatia, että on oikeustoimikelpoinen kansalainen, ehkä. Jotain ulosottovelkojahan jotkut vanhemmat ovat hankkineet pilttien nimiin.
 
Mustaa valkoisella, paljonko vakuutusmaksuissa on eroa? Yhtään ennakkopäätöstä vakuutuspetoksesta?

Vakuutusmaksuissa on eroa todella todella vähän.
Henkilökohtaista kokemusta yhden pyörän osalta, kun GSX650F muutettiin A --> A2.
Pyörässä on liikennevakuutus ja täyskasko ja hinta putosi pari kolme euroa vuodessa.
Koko vakuutusmaksusta siis prosentin luokkaa tai alle, mutta sitä en muista oliko hinnassa eroa sekä liikennevakuutuksen että kaskon osalta vai oliko nuo parit eurot vain liikennevakuutuksesta.

Sitä en tiedä voiko vakuutusyhtiö millaista laskua sanktioksi esittää jos A-pyörä on A2 vakuutettu, onko vakuutusten hinnan erolla millainen merkitys asiassa.
 
Back
Ylös