• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TDM kuumetta taas pukkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Passaakohan nämä kirkkaat vilkunlasit myös TDM:ään? Kovin ovat saman näköiset...  Onko tiedossa halvempia missään? Tai onko noiden laadusta tms. mitään kommentoitavaa?
E: Saksassa näköjään kokonaiset 2€ halvemmat... Eipä kannata Ulkomailta ruveta tilailemaan

Ensimmäinen 1000km TDM:llä takana ja olo vaan paranee!! Kyllä tuli laitettua hieno pyörä. Tänään laskeskelin ekaa kertaa kulutusta; matkaa ja kaupunkia sekaisin ja täyskaasukiihdytyksiäkin useita ja kulutus 4,68l/100km.  Ei todellakaan paha!!  Siinä metiskelin, että saattaisi nätillä matka-ajolla päästä alle 4:n, tai ainakin hyvin lähelle sitä. Minkälaisiin lukemiin muut on päässyt?

Valot olen kerennyt todeta aika huonoiksi. Onko palstaveljet tehnyt mitään parannuksia? Xenon polttimo olisi tieten yksi vaihtoehto. Onkohan kaikissa TDM:ssä keskieuroopassakin erilaiset umpiot? Jos saisi molemmat umpiot loistamaan yhtäaikaa, niin sekin voisi auttaa tilannetta.

Sitten plexeistä... Onko kokemuksia alkuperäinen vs. touring/sport plexi? Itselläni (184cm) ilmavirta tulee aika tasaisesti rintakehään ja kypärääkään ei puistele, mutta meteli kypärän sisällä on sellainen, että korvatulpat on lähes pakolliset. Entisellä pyörällä pystyi kuitenkin jonkunverran ajelemaan ilmankin tulppia. TÄLLAISEN tilasin kokeeksi, kun oli niin halpa. Pitää laittaa kommenttia, kun saapi paikalleen.

edit: plexiasiaa

Ajokausien keskikulutukset ovat olleet minulla 4,53-4,62 ltr/100 km.
Tuskin plexin korkeudella voi paljoakaan vaikuttaa meluun. Muita etuja sillä voi kyllä olla, esim. säältä suojaus. Ilmavirran melu syntyy kypärästä irtoavista äänennopuden ylittävistä ja "paukkuvista" pyörteistä. Rintakehään tuleva tasainen ilmavirta on yleensä hyvä. Juttua voi yrittää kokeilla kumartumalla pleksin taakse suojaan ja sitten nousemalla jalkatappien varaan pleksin vaikutuksen yläpuolelle. Kypärän aerodynamiikalla on suurempi merkitys kuin pleksin korkeudella.
Näin se on, tai sitten ei. Kerro kommenttia uudesta pleksistä.

sanoi:
Mitä erilaisia ja merkkisiä renkaita olette on kokeilleet ja todennut hyväksi tai huonoksi? Mulla on jotku Michelinit, joita edellinen omistaja kehui huomattavasti paremmiksi kuin (alkup.?) Bridgestoneja.

Mulla oli TDM 900 vuosina 2003-2006. Ensiasennus-Dunlopit oli ihan hyvät, mutta kun ne kuluivat loppuun, niin laitoin saituuttani tilalle kovemmat Avon Azaro touring-kumit. Ne kesti järjettömän pitkään, mutta olivat myös vanhemmiten aivan sairaan liukkaat kostealla kelillä. Kun muutaman kerran kävi läheltä piti -tilanne takapään lipsuessa alta, niin päätin tulevaisuudessa pysytellä suosiolla pehmeämmissä renkaissa.

Tuo TDM:n kone on matalaviritteisenä melkoisen pieniruokainen. Normaalissa sekakäytössäkin se on alle 5l/100km ja matka-ajossa lähellä 4l/100km, ei kuitenkaan sen alle. MP-lehtien testirevittelyissä on tietenkin saatu aikaan isompiakin kulutuksia.

Jos jotain tuosta pyörästä kaipaan, niin ääntä. TDM:n matala putputus oli niin paljon miellyttävämpää kuunneltavaa, kuin nykyisen Triumph Tiger 1050:n raa'an mekaaninen sirinä.

Näin se on, tai sitten ei. Kerro kommenttia uudesta pleksistä.
Nyt on uusi pleksi paikallaan ja koeajelua suoritettu.
-Ulkonäkö ehkä hieman kärsi joistain kulmista, makuasioita.
-Ajossa pleksi toimii todella hyvin. Ainakin tuolla mun avattavalla kypärällä (Nolan N100) meteli väheni merkittävästi ja kypärää ravistavat ilmavirrat loppuivat kokonaan. Tulppia käyttäessä on jopa todella hiljaista kovassakin vauhdissa.
-Plussaa myös siitä, että mittariston ja pleksin väliin tuli nyt tila, mihin voi laittaa hanskat esim tankkauksen ajaksi.
-Laatu pleksissä ihan ok. Hieman ohuempaa värkkiä kuin alkuperäinen, mutta esim. ruuvin reijät osuivat kohdalleen. Paketissa tuli uudet ruuvit ja kaksi eriväristä listaa, millä voi kiertää pleksin reunan.
-Olen tyytyväinen hankintaan.
normal_TDM_uusi_plexi.jpg

e:kuva

Passaakohan nämä kirkkaat vilkunlasit myös TDM:ään? Kovin ovat saman näköiset...  
Itse itseäni lainaten...   Eli tuli tuollaiset R1/R6 kirkkaat vilkunlasit tilattua ja passasivat "heittämällä" myös TDM:ään.  Luettelot eivät tätä tuntuneet tietävän, mutta tämä siis tiedoksi niille, jotka haluavat "tuunata" TDM:ää. Mun mielestä ulkonäkö kyllä parani vielä entisestäänkin ja hyvin näyttävät oranssia valoakin.  
thumbs-up.gif

Pyynnöstäni lisäsivät tämän tiedon myös sivuillensa.

Onko kellään tullut vastaan huhuja tai kuvia uudesta mallista? Valmistus ilmeisesti loppui 07, eli tuntuis että uutta mallia suunnitellaan. Itse en löytänyt mitään. Sääli, jos noinkin hienon pyörän valmistus lopetetaan kokonaan.

Ja löytäskö joku paremman englanninkielen taidon omaava joitain varttimailin tuloksia TDM 900:lla? Ihan vaan mielenkiinnosta, että paljonko itse pitäis petrata aikaa/nopeutta  
tounge.gif

Örf, tuore uusiomotoristi täällä. Ostin tänään '02:sen TDM:n. Loistopeli, mutta renkaat ovat vaihtokunnossa. Tuossa ylhäällä oli jo vähän juttua niistä, mutta oisko lisää suosituksia mitkä toimis hyvin TDM:ssä? Ajeluni on varmasti 90% asvalttiteitä, joten mitään nappularengasta en halua. Oisko se Metzeler Tourance sitten sopiva?

Entä onko sama tilanne kuin autopuolella, että renkaat saa paljon halvemmalla kun tilaa netistä ulkomailta? Veloittavatko liikkeet paljonkin pelkästä vaihdosta jos tuo omat kumit, vai kannattaako kumit ostaa paikan päältä? Suosituksia hyvästä paikasta pk-seudulla?

Jos ajelet 90% asfalttia, suosittelisin ihan perus katurengasta. Esim Mezelerin Z4 ja Z6 tai Misukan pilot road. Tällaisilla olen itse ajellut, ja sorallakin pärjää normaaliaijossa.

Samaa mielipuolta Transalpin kanssa. Itsellä nyt Dunlopit alla ja niillä pystyy soratiesiirtymiäkin ajamaan ilman ongelmia. Maastoon kun TDM ei ole oikein tehtykkään.

Hei,  
062802jumpie_prv.gif
Misukan pilot road 2  
062802jumpie_prv.gif
alla n.600km.
Paaljon paremmat kuin orgis (Dunlop D220 jotain) asfaltilla, menee kuin juna ja kääntyy mieluusti naatiskellen.

Heips, kiitos vastauksista. Luulin Tourancea enempi katutyyliseksi, mutta nyt vasta otin asiasta selvää. Metzelerin Z6 voisi olla jees, jos siitä saa hyvän tarjouksen.

Back