• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tee-se-itse paddock stand

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Honda-CBR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Honda-CBR

New member
Tietääkö kukaan paddock standin mitoituksia?
Olisi tarkoitus rakentaa sellainen ja ohjeita kaipailen.
Swingarm olisi tarkoitus nostaa ylös, että pääsee
ropaamaan pyörää. Huollettavia ovat Hondan CB1000 ja
muutama Hondan CBR.

Linkkejä kiitos.

Halvimmillaan tuollaiset telineet on 20e luokkaa.. Hyvän saa jo 60e:lla.. Onhan se itsetehty tosin aina kiva.

Mitat saa parhaiten moposta suoraan mittaamalla.

kerroppa mistä löysit 20€ standin?
Taisi olla Louisin tavaraa.. Tarttui joskus mukaan liikkeestä joka myi niiden kamaa. Sittemmin annoin sen telineen eteenpäin.

Eniten on ollut käytössä ständi mallia tein-itse-säästin, mutta nyt meni lopulta pinna ja ostin stormilta Micronin race-pukin lankarullien kera. Kyllä kelpaa nostella mopoa.. maksoihan se sitten sen reilun 100e..  
lookaround_orig.gif
Pitkäaikainen investointi tuo on, eli laadusta voi maksaa.

Noissa tehdasvalmisteisissakin pukeissa on huomattavia mitoituseroja.. jotkut on todella kevyitä nostaa, ja toisissa tarvitaa elopainoa taustalle että onnistuu nosto..

tein itse ja säästin: http://personal.inet.fi/hima/wille/pukki.jpg

vaatii vielä vähän jalostusta esim jäykkärit ja kumi tms tallat että saa swingin alta nostettua, nyt on vaan tapit mitkä menee noihin "pyöränpultin" reikiin..
maatamyöten olevia putkia vähän lyhennettävä, turhan pitkät

Niin ja maali pintaan tietty:)

aikaa meni ~30min

tein itse ja säästin: http://personal.inet.fi/hima/wille/pukki.jpg

vaatii vielä vähän jalostusta esim jäykkärit ja kumi tms tallat että saa swingin alta nostettua, nyt on vaan tapit mitkä menee noihin "pyöränpultin" reikiin..
maatamyöten olevia putkia vähän lyhennettävä, turhan pitkät

Niin ja maali pintaan tietty:)

aikaa meni ~30min
Nostokahva vielä että on helpompi nostaa.. Ja kannattaa mitottaa niin että takarenkaan saa irti
tounge.gif

kerroppa mistä löysit 20€ standin?
Taisi olla Louisin tavaraa.. Tarttui joskus mukaan liikkeestä joka myi niiden kamaa. Sittemmin annoin sen telineen eteenpäin.

Eniten on ollut käytössä ständi mallia tein-itse-säästin, mutta nyt meni lopulta pinna ja ostin stormilta Micronin race-pukin lankarullien kera. Kyllä kelpaa nostella mopoa.. maksoihan se sitten sen reilun 100e..  
lookaround_orig.gif
Pitkäaikainen investointi tuo on, eli laadusta voi maksaa.
Ainakin ton Micronin kohdalla kannattaa erityisesti varmistaa et ne korkeussäädön mutterit on varmasti riittävän tiukkasti kiinni...
lookaround_orig.gif

Eli kiristys hartia- eikä rannemomenttiin.

Tein itse virmalta löytyvästä tavarasta.

2004%5C08%5C22%5Cbikepics-199572-800.jpg

Voisi olla hivenen matalampi, mut pelaa kyllä.

No tuota ei uudella tallin lattialla raaski käyttää
biggrin.gif
Tehdastekosissa se hyvä puoli että on fillarit alla niin mopo ei tee metrin loikkaa eteen tahi taakse, voi käyttää nostopöydälläkin

Back