• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Teho rajoitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis supersport-pyörille tulossa heinäkuussa 72kW:n tehorajoitus, koskee kaikkia rekisterissä olevia? OHO!
biggrin.gif

Ja ennenkuin lietsotte kapinan ja ajatte porukan barrikaadeille, niin lukekaa aloitusviesti. Kysehän on siis spekuloinnista (mikä meikän kohdalla katsotaan aina provoksi...) eikä lakiesityksestä, tirektiivistä tai Jumalan (tai hänen ollessa lomalla, allekirjoittaneen) sanasta.
wink.gif
Ei kyllä ollut provoksi tarkoitettu, mutta ei myöskään tosi juttu.
Lähinnä pähkäilin ja halusin lueskella mielipiteitä.
Kyllä jokaisella ihmisellä saa olla juuri sellainen mopo kun itse parhaakseen näkee.
Kunhan muistetaan suurimmaksi osaksi ajella mahdollisimman turvallisesti. Välillä se piru istuu itse kenenkin olkapäällä, toivottavsti ei siinä tiimellyksessä loukaa kanssa eläjiään.
Surun ja murheen tuottamisesta puhumattakaan.

jollekki 600-750cc pyörälle 100-130hp ois semmoinen sopiva teholukema normaalia tieliikennekäyttöä ajatellen.
Täh, mites niin, voisitko perustella...
omg.gif

Mulle asialla ei ole merkitystä, pärjään kyllä alle 80 hepalla, mutta ei tietysti lisä pahasta ole...
wink.gif
200kg 130hp iha sopiva yhtälö loppueenlopuks no saakait niissä olla vaikka 300heppaa mut mitähä hyötyä niistä tehoista ois suomen olosuhteissa ei siis mittää. ku täällä ei saa ajaa 120 kovempaa itse haaveilen ainaki kuusatku cebarista luotettava ja varma merkki johon saa varmasti osia ilman et tarttee jostain "HEVONVITUSTA" asti tilata ja ootella puolivuotta samalla ku pyörä seisoo korjaamolla.
biggrin.gif

Kummallista. Kyl aina nuorille hemmoille tehorajoituksia annetaan prätkiin yms. yms. Mutta missä on AUTOJEN tehorajoitukset? Kun olet 18-vuotias saat suoraan hypätä 400heppasen m5:sen rattiin..  
nixweiss.gif
PAljonkohan laskisi nuo autoilijoiden kuolemat kun laitettais tehorajoitukset niihinkin.!
Mahtaako olla kuitenkin niin, että moottoripyörällä ajo vaatii enemmän tottumista? Ja aika paljon vähemmän tulee vastaan vaikkapa mainitsemiasi M5:sia kuin näitä +130 heppaisia pyöriä.
Valitettavasti M5:n tms. ratissa voi olla 18-vuotias isän poika, kun taas +130 hp:n pyörän ratissa 20-vuotias aikuinen mies!!
Kumpi onkaan vaarallisempi ja kenelle?

jollekki 600-750cc pyörälle 100-130hp ois semmoinen sopiva teholukema normaalia tieliikennekäyttöä ajatellen.
Täh, mites niin, voisitko perustella...
omg.gif

Mulle asialla ei ole merkitystä, pärjään kyllä alle 80 hepalla, mutta ei tietysti lisä pahasta ole...
wink.gif
200kg 130hp iha sopiva yhtälö loppueenlopuks no saakait niissä olla vaikka 300heppaa mut mitähä hyötyä niistä tehoista ois suomen olosuhteissa ei siis mittää. ku täällä ei saa ajaa 120 kovempaa itse haaveilen ainaki kuusatku cebarista luotettava ja varma merkki johon saa varmasti osia ilman et tarttee jostain "HEVONVITUSTA" asti tilata ja ootella puolivuotta samalla ku pyörä seisoo korjaamolla.
biggrin.gif
Jaa, no nyt ymmärsin, mitä tarkoitit.

Oikeassa olet 200 kg/130 hv on toimiva yhdistelmä, pärjää jo oikein mukavasti.
062802moto_prv.gif

Ja totta, kyllähän luotettava laite olis kiva...
biggrin.gif

Tuskin mopoilu loppuisi, mutta katkeruus kasvaisi. Henkilökohtaisesti en usko tehon rajoittamiseen, sillä kyllä 11 kilowatilla saadaan aikaan semmoinen nopeus, että huonossa paikassa tieltä suistuminen on täysin mahdollista. Ja kuten nopeusrajoituksetkin, ovat rajoittimet ainoastaan rehellisiä kansalaisia varten.

tehorajoitukset..tuskinpa auttavat..rehellisiä varten ne vaan olisivat.. liian helppoa ottaa kuristukset pois.. kuka sitä huomaisi? ja kun on ylinopeutta huomaisivat muutenkin.. ihan sama ..tehorajoituksia tai ei.. ne eivät koske minua!

En lopettaisi ja uskoisin että moni muukaan motoristi ei lopettaisi, nämä kaikki uusiomotoristit vaan joutuisivat opettelemaan kaasun ja vaihteiden käytön
tounge.gif

Oma divarikin kulkee kuitenkin aika raikkaasti 80:in mutkapätkillä kun kierroksia on 6000-9000.

En jaksa uskoa että rajoittimia pyöriin tulisi, vaikkakin se olisi suomi-ilmiön mukaista.Täällähän pian pakotetaan jalankulkiakin kävelemään kypärä päässä. Kuten joissain topiikeissa on jo sanottu, niin aina kun on pyörä kolarissa, niin syy on aina motoristin. Tähän pitäisi saada korjaus.
Ja tosiaan autoista myös tehot pois ja juuri ajokortin saaneet autoilijat saisivat ajaa ainoastaan 1.0 litraisella autolla 3 vuotta jne.
Että silleen, oikeen hiat paloi jo  
veryangry.gif
Jep, ja kotona sattuu eniten vahinkoja --> kokorajoitus asuntoihin!!

En jaksa uskoa että rajoittimia pyöriin tulisi, vaikkakin se olisi suomi-ilmiön mukaista.Täällähän pian pakotetaan jalankulkiakin kävelemään kypärä päässä. Kuten joissain topiikeissa on jo sanottu, niin aina kun on pyörä kolarissa, niin syy on aina motoristin. Tähän pitäisi saada korjaus.
Ja tosiaan autoista myös tehot pois ja juuri ajokortin saaneet autoilijat saisivat ajaa ainoastaan 1.0 litraisella autolla 3 vuotta jne.
Että silleen, oikeen hiat paloi jo  
veryangry.gif
Jep, ja kotona sattuu eniten vahinkoja --> kokorajoitus asuntoihin!!
no sattuuhan niitä vahinkoja ihmisillä makuukamarin puolellaki aina välestä. mutta niissä sentää ei menehy onneks kettää.
biggrin.gif

Back