Tehoa isoon bandittiin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Julle

New member
Terse. Sainpas aika hyvän tarjouksen uudesta isosta Banditista. Alunperin olin ajatellut ostavani vähän vanhemman (--> vm. 2000) rosvon ja turbottavani sen. Kuitenkin oman myyminen yksityisille alkaa nyppiä, joten zetorin vaihtaminen liikkeessä uuteen olisi helpointa.

Olen kuitenkin saanut käsityksen, että noin uuteen turbon saaminen on mahdotonta... Saastemääräykset on tiukat ja tuossa uusimmassa taitaa olla katalysaattorikin. Jos tuohon uusimpaan vaan saisi turbon jollain keinolla laillisesti asennettua, niin hommahan olisi sitä myöten selvä.

Miten tuo katalysaattori vaikuttaa putkiston vaihtoon? Miten muuten Banditista saisi lisää tehoja irti? Moottorihan on kuulemma erittäin viritysystävällinen ja kestää moninkertaisia tehoja.
 
GSX-R 1100:sen nokista/kannesta mitään apua?...
nixweiss.gif
 
GSX-R 1100:sen nokista/kannesta mitään apua?...  
nixweiss.gif
Juu, tässä kun ollaan googleteltu, niin noilla GSXR:n nokilla saanee vähän toistakymmenta lisähevosta. Suurin etu saadaan vaimentimen/putkiston vaihdolla. Mutta kuinkas tehdään, kun 05:ssa on jo katalysaattori...
Vaihdat sen putkiston ja sillä hyvä. Ketään kiinnosta onko siinä viriputkessa katalysaattoria vai ei.
 
Eipä taida edes poliisi kysellä, vaikka sulla olis minkälainen fööni pyörässä tahansa. Kun teet asiallisen näköistä (ts. "naamioit" ne ylimääräiset hilppeet sopivasti) työtä, niin voit virittää miten vain.
Kansi, nokat, putkisto, suuttimet + neulat, suodatin, turpot jne... Isossa rosvossa on kuulemma todella paljon heppoja nukkumassa
smile_org.gif
ja odottamassa herättämistä!
 
Ymmärtääkseni asia menee kutakuinkin näin (korjatkaa jos puhun lööperiä):

Toi katti ei aiheuta muuta kuin sen että muutoskatsastuksessa pitää olla kiinni pyörätyyppiin hyväksytty katti ja sen kanssa pitää saada kyseisen kattipyörän käryarvot hyväksytylle tasolle (eli samalle kuin kyseisen vakiokattivehkeen).

Sen lisäksi samaan tapaan kuin muissakin muutoskatsastuksissa pitää olla mukana tehomittaustodistus siitä, ettei teho ole ylittänyt sallittua rajaa (+20% max. lisäys tyyppikatsastettuun tehoon...vai oliks se 25%). Ja sehän ei tietenkään ylitä... ;)
 
Eipä taida edes poliisi kysellä, vaikka sulla olis minkälainen fööni pyörässä tahansa. Kun teet asiallisen näköistä (ts. "naamioit" ne ylimääräiset hilppeet sopivasti) työtä, niin voit virittää miten vain.
Kansi, nokat, putkisto, suuttimet + neulat, suodatin, turpot jne... Isossa rosvossa on kuulemma todella paljon heppoja nukkumassa
smile_org.gif
ja odottamassa herättämistä!
Ei sen poliisin niin väliä. Mutta entä jos sattuu onnettomuus ja pyörässä on kiinni katsastamaton turbo?
 
Tulipa soiteltua Raaserin Jarmo Kelahaaralle. Hänen mielestään myös 05- mallin Banditiin saa turbon laillisesti!

Eli mikäli mieheen on uskominen, niin tunnelin päässä on valonpilkahdus
buttrock.gif
 
No nyt tuli tilattua Bandittiin Yoshimuran TRS- hiilikuituinen vaimennin... Asentavat ja säätävät sen suoraan myyjäliikkeessä paikoilleen.

Näin takuu säilyy varmuudella, eikä tartte metriäkään ajaa vakiohuilulla
062802moto_prv.gif
 
Ymmärtääkseni asia menee kutakuinkin näin (korjatkaa jos puhun lööperiä):

Toi katti ei aiheuta muuta kuin sen että muutoskatsastuksessa pitää olla kiinni pyörätyyppiin hyväksytty katti ja sen kanssa pitää saada kyseisen kattipyörän käryarvot hyväksytylle tasolle (eli samalle kuin kyseisen vakiokattivehkeen).

Sen lisäksi samaan tapaan kuin muissakin muutoskatsastuksissa pitää olla mukana tehomittaustodistus siitä, ettei teho ole ylittänyt sallittua rajaa (+20% max. lisäys tyyppikatsastettuun tehoon...vai oliks se 25%). Ja sehän ei tietenkään ylitä... ;)
Alkoi tuo muutoskatsastus kiinnostaa. Vaihdoin/vaihdatin Micronin, K&N:n ja Dynojetin, ja takapyörätehoksi tuli 124 kaakkia. Nyt olemma sitten tarkoilla tuon tehonlisäys-% suhteen. Onko kellään tietoa, onko se +20%, vai +25%? Eli vienkö leimalle, vai ajanko vaan???
 
Mitäs mieltä raati on virisuodattimen laittamisesta Bandittiin? Paikoillaan on jo Yoshimuran TRS- vaimennin. Saako virtaavammalla suodattimella mitään hyötyä?

Mitä merkkiä suosittelisitte? K&N, BMC,...? Lauantaina olisi tarkoitus mennä penkkittämään ja voisi samalla laittaa suodattimenkin paikoileen...
 
Sen verran ne tuolla maailmalla puhuvat, että näissä uudemmissa Banditeissa on jo tehdassuodatin tarpeeksi virtaava eli vaihto ei ole välttämätön. Toiset vaihtaa ja kehuvat, toiset ei vaihda ja kehuvat eli ota siitä tarpeellisuudesta ja hyödystä selvää.
 
Back
Ylös