• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tehonrajoitin kawassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heijani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No, Zetassa toi rajoittaja kuitenkin on, ja olis myös kiva saada se pois käytöstä.
Kerrotko mullekkin jos keksit miten see pois?
wink.gif
Ee-Speedin mukaan niillä olis joku käikäle siihen, täysin varma en tästä vielä ole.
Juu kiitti vinkistä, pistin kysymyksen firmalla ja vastasivat:

Terves.
Asiaan auttanee osa nimeltä otsikossa mainittu (Ivan's TRE 006). 125eur. Tilailen niitä tarvittaessa jouluksi kotiin. www.ee-speed.com
 
Ainakin noissa uudemmissa GSX-R 750, 1000 ja 1300 Suitsissa on rajoitettu tehoa pienemmillä vaihteilla ja isoimmissa myös huippuja. Mites on Kwaakun laita? Ehkä kympissä ja 12-R:ssä on rajattu huippuja, mutta mites tehot pienemmillä vaihteilla? Ja etenkin onko näitä rajoittimia myös pienemmissä versioissa, kuten 636 ja Z-750? Uusimmassa Tekniikan maailmassa oli nimittäin juttua, että mm. Z-750:ssa olisi tälläinen joku ns. "throttle control", joka rajoittaisi käytössä olevaa voimaa pienemmillä vaihteilla. Eli onko näin myös 636:ssa  
withstupid.gif
? Ainakin ee-speed myy tuolla Ivan-s TRE:tä mm. kyseiseen pyörään. Tulisi meinaan aika hauska laite, jos siihen tulisi se normaali maailmanlopun meininki vieläkin helpommin.    
buttrock.gif
062802moto_prv.gif
            
tounge.gif
zx12r kawasta tein tiedustelua sumekolle ja kaikkien mutujen, sekä huhujen poissulkemiseksi, sekä abc-huoltamojenbaarijuttujen elinimoimiseksi totean seuraavaa:

kawasaki zx12r: missään mallissa ei ole pienemmillä vaihteilla minkäänlaista tehonrajoitinta. ei missään vuosimallissa myöskään. ainoa rajoitin on vm. 2001 alkaen tullut max. 300kmh huippunopeudenrajoitin.

siis kaikki, jotka hommaavat jostain ns. tehorajoittimen, laittavat rahansa turhaan ainakin zx12r kawan kohdalla.

ugh.

olen puhunut.
 
joo just. kaasari 12r, hihiö... noh, nuihin ei ole tehty koskaan kaasareita.

sama ankka koskee zx10r kawaa. asiaa on tutkailtu ihan pääkonttoria myöten ja niissäkään ei ole minkäänlaista pienempien vaihteiden tehonrajoitinta. eikä 12r kawoissa myöskään. asiaa tiedusteltu sumekolta ja muualta. asiaa myöskin testattu penkityksin. kaikilla vaihteilla täydet tehot.
 
zx10r:ssä tulee kylläkin tieto ecu:lle siitä mikä vaihde on päällä, mutta ilmeisesti sitten millään vaihteella ei sytkää muuteta..?
 
samalla kysyin 636 kawojen tilanteen mahdollisten tehonrajoittajien osalta alemmilla vaihteilla. siitä oli hieman kahtalaista tietoa, joissakin yksilöissä oli penkissä kuulemma eroja tehoissa ykkösvaihteella ja kuutosella, mutta ei kaikissa. syytä ei tiedetty.

siis zx10r ja zx12r ovat kaikilla vaihteilla täysitehoisia. 12r kaikissa vuosimalleissa. eri maakohtaisia mallieroja on tietysti tehoissa. kas kun ei kohta jokaiseen kuntaankin tehdä omaa malliaan, olen kuullut, että orimattilaan ja sipooseen on viety hieman tehokkaampia versioita aikanaan, virniö, niissä on joku pakoputkimuutos, kierrätyssysteemi.

espoossa taas on hieman laiskempia, helsingissä keskitehoisia ja salonsuunnalla tarvinnee lievää virittelyä.

hehiö.
 
Kyselin sitte itekkin tota asiaa Sumekon teknisestä tuesta, Z 750 kohdalla, asia varmistunee perjantaina, mut näillä tiedoilla Zetassa todella olis jokin rajoittaja.
 
samalla kysyin 636 kawojen tilanteen mahdollisten tehonrajoittajien osalta alemmilla vaihteilla. siitä oli hieman kahtalaista tietoa, joissakin yksilöissä oli penkissä kuulemma eroja tehoissa ykkösvaihteella ja kuutosella, mutta ei kaikissa. syytä ei tiedetty.
Kiitoksia tiedoista! Melkein voisin uskoa, ettei mun yksilössä tollaista rajoitinta ole tai jos on, niin voipi olla aika nopeesti seljällään jos sen menee poistamaan  
crazy.gif
. Eiköhän sitä ihan perus putki-boxi-linjalla pysytä.
 
Noniin sumekolta kertoiltiin mulle, ettei kyseessä ole varsinainen tehonrajoittaja, mikä nyt sinänsä oli jo selvä asia, mutta jos noi sähköohjatut läpät poistaa käytöstä, niin kaasuun vastaavuus paranee ja keskirekisteriin tulee selvemmmin havaittava tehopiikki, tosin kaikki tämä alaväännön kustannuksella.
Sumekolta ei suositeltu tehonrajoittajan käyttämistä, koska lyhentää tasavarmasti koneen käyttöikää.
Jos edut on noin pienet mitä tolla Ivan´s tre:llä saa, nii mä säästän rahat ainakin vakuutusmaksuihin ja bensaan.
 
Back
Ylös