Tekstiilipuku on paras!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Fireblade @ Syys. 20 2002,12:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Syys. 20 2002,12:28)</td></tr><tr><td id="QUOTE">ainiin, olenhan minä nahkoissakin ajellut kaksi 3500km keikkaa euroopan halki, toisella keikalla oli gorea ikävä...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Liittyivätkö ko. matkat Kosovo Turneeseen..?
wink.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ees takas joo, mennessä oli kova kiire kun oli ikävä takas Camp Törniin... ;)

Suomeen tullessa ei ollutkaan sitten mitään kiirettä.
xmas.gif

Näin syksyn kylmillä olen ripustanut jo Dainesen henkariin odottamaan ensi kesää. JA kyllä kun goret lepattavat niin SITÄ KAIPAAN... Ei ole nahkojen voittanutta.

Mielipide muiden joukossa!
thumbs-up.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Syys. 20 2002,13:07)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ees takas joo, mennessä oli kova kiire kun oli ikävä takas Camp Törniin... ;)[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Nii-in..ainahan tänne on kiire takaisin
biggrin.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kata-600 @ Syys. 20 2002,13:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Näin syksyn kylmillä olen ripustanut jo Dainesen henkariin odottamaan ensi kesää. JA kyllä kun goret lepattavat niin SITÄ KAIPAAN... Ei ole nahkojen voittanutta.

Mielipide muiden joukossa!  
thumbs-up.gif
Hauska kuulla, että todella tykkäät siitä superhienosta nahkapuvustasi. Se on tosiaan ihan omaa luokkaansa ulkonäöllisesti ja jos se vielä on hyvän tuntuinen käytössä lämpimillä ilmoilla, niin pakko on ainakin se kaksiosainen nahka-asu sadeasun kera itsellekin hommata. Tuhat eeroa, mutta ei auta. Sun asu taitaa olla kalliimpi...

Gore oli nimittäin helteillä todella hiostava. Nyt se on ihan kiva kun muuten jäätyisi puikoksi.

Nahkat sekä Gore,
Kummatkin kun kaapista löytyy,
enemmän moottoripyörästä hyötyy
xmas.gif
biggrin.gif

Jokohan olisi aika julkistaa absoluuttinen totuus tästäkin asiasta
devil.gif
tekstiilimateriaalista tehdyt asut on esimerkillinen valinta baariin, ravintolaan, kapakkaan, pubiin....ja muutamaan muuhunkin paikkaan, joissa liikutaan pääsääntöisesti jalan
baaa.gif
ja mitä moottoripyöräilyyn tulee, niin....
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (pete @ Syys. 20 2002,18:27)</td></tr><tr><td id="QUOTE">tekstiilimateriaalista tehdyt asut on esimerkillinen valinta baariin, ravintolaan, kapakkaan, pubiin....ja muutamaan muuhunkin paikkaan, joissa liikutaan pääsääntöisesti jalan
baaa.gif
 ja mitä moottoripyöräilyyn tulee, niin....
wink.gif
Joo-o..mutta ei se nahkapukukaan varsinkaan naisen päällä oo baarissa huono asia
inlove.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Fireblade @ Syys. 21 2002,14:10)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Joo-o..mutta ei se nahkapukukaan varsinkaan naisen päällä oo baarissa huono asia
inlove.gif
Niin eikä pyörän päällä.
nixweiss.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jetro @ Syys. 21 2002,18:22)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Niin eikä pyörän päällä[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Niin...sekin on totta!!
smile.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Italowestern @ Syys. 20 2002,23:26)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Puhut vähän mutta asiaa... Teryleenit on tanssilattialle
biggrin.gif
biggrin.gif
xmas.gif

Olen yrittänyt selailla mainoksia, mutta en ole VIELÄ onnistunut löytämään pukua, jossa käytettäisiin Armacoria tai Bataviaa. Kaikenlaisia muita ihmemömmöjä kylläkin, eli kertokaas jotain pukuja joissa näitä "uusia" aineita käytetään, ja minkä hintaisia ovat?

Kyllä ne tiedot pitäisi olla luetteloissakin näkyvillä... Ehkä tämä nyt menee vähän mainostamisen puolelle, mutta:
-Armacoria kankaan valmistaja ei toistaiseksi luovuta kuin kolmelle mp-asujen valmistajalle. Ne ovat BMW, Kushitani ja Rukka. Tämähän on vanha ja hyväksi havaittu keino, millä tuotteen hinta ja ehkä arvostuskin saadaan pidettyä korkeana. On kangas kyllä ominaisuuksiltaan jotakin aivan uutta mp-puvuissa. Rukan Armatech maksaa n.1500 euroa, BMW:n Streetguard vähän vähemmän. Kushitania ei tietääkseni tuoda Suomeen.
  Batavia on periaatteessa sama kangas kuin Armacorin ulkopinta. Siihen ei ole kiinnitetty gore-texiä, joka täytyy näin ollen liittää pukuun muuten(=Z-liner). Bataviaa löytyy ainakin Yokon Optima-takista. Semmoinen maksaa 850 euroa.
  Yoko ja Rukka ovat molemmat erittäin laadukkaita tuotteita, vaikkeivat ne ehkä ole(-edellisiin viesteihin viitaten) parhaita vaihtoehtoja sinne tanssilattialle... ;)
  Eikös minulle jo pikkuhiljaa alkaisi kuulua edes pienet provikat?? Lukeeko siellä Rukalla ja Yokolla kukaan näitä??
  Terveisin kunijo-1

Heitetäänpäs parit kyssärit lisää
wink.gif

Z-liner vs. laminoitu: Mitenkäs kun se pintakangas päästää veden läpi ja se pysähtyy "vasta" kalvoon niin eikös Z-linerin kanssa sinne jää "vesitasku" väliin => epämiellyttävä
lookaround.gif

Kun kattelee vaikka Yokon pukuja, niin kaikissa muissa on Gore-kalvo, paitsi karvalakkimalleissa => takaako brändi kuitenkin paremmuuden "halpavalmistajiin" (Mp-Asu?) nähden
lookaround.gif

Itse kun tuota kalvon paremmuutta joskus kyselin, taisi olla Yokon myyjä, niin hän vastasi kysärillä "Numeroinahan ollaan ihan eri dekadeilla, mutta onko tuolla loppuen lopuksi mitään merkitystä jos kopiokalvokin kestää useita tunteja ennen kastumistaan? Tietty kyllähän mulle raha kelpaa jos sulla sitä ylimääräistä aitoon Goreen on..."
nixweiss.gif
Eipä ollut ja kopiot tuli - Yoko Wild Champion takki + housut yht. 350€
blush.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Syys. 26 2002,21:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Z-liner vs. laminoitu: Mitenkäs kun se pintakangas päästää veden läpi ja se pysähtyy "vasta" kalvoon niin eikös Z-linerin kanssa sinne jää "vesitasku" väliin[/QUOTE]<span id='postcolor'>Juuri näin. Z-linereissäkin on kyllä eroja. Päällikankaat ovat erilaisia, samoin saumaratkaisut. Pahimmoillaan(-ei aina!) tuollainen puku voi sisältää puoli ämpärillistä vettä, joka sitten valuu ravintolan tai hotellin lattialle... Tässä on yksi syy, miksi Armacor on niin hyvä. kestävyyden lisäksi se ei ime vettä juuri lainkaan. Kun kävelet sateesta sisälle, puvussa ei kulje vettä mukana. Tärkeämpi pointti on se, että puvussa oleva kosteus jäähdyttää tehokkaasti ajoviimassa (-ns. jääkaappi-ilmiö). Armacor-puku ei tunnu kylmältä sateessa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Syys. 26 2002,21:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kun kattelee vaikka Yokon pukuja, niin kaikissa muissa on Gore-kalvo, paitsi karvalakkimalleissa => takaako brändi kuitenkin paremmuuden "halpavalmistajiin" (Mp-Asu?) nähden[/QUOTE]<span id='postcolor'>Nyt voin vain esittää oman mielipiteeni, faktaa ei ole olemassa ainakaan minulla. Yoko käyttää tunnettuja materiaaleja, joista on saatavilla tekniset arvot. Hipora on yksi tunnetuimpia gore-texin kilpailijoita. Se on numeroiden valossa huomattavasti gorea heikompi hengittävyydessa, vedenpitävyydessä sekä kestävyydessä. Sama juttu Koduran kanssa.
  Yokolla on minusta selvä linja. Materiaaleista kerrotaan ja karvalakkimallien heikkoudet myönnetään. KO. mallit valmistetaan Baltiassa. Jokainen voi tehdä valintansa tarpeiden ja varojensa mukaan.
  Kuka tietää MP-Asun materiaaleista? Kodura on sama mutta entä ne muut? Valmistus tapahtuu muistaakseni Vietnamissa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Syys. 26 2002,21:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Itse kun tuota kalvon paremmuutta joskus kyselin, taisi olla Yokon myyjä, niin hän vastasi kysärillä "Numeroinahan ollaan ihan eri dekadeilla, mutta onko tuolla loppuen lopuksi mitään merkitystä jos kopiokalvokin kestää useita tunteja ennen kastumistaan?[/QUOTE]<span id='postcolor'>Ei ollut myyjä tilanteen tasalla, mielestäni. Ensiksikin luulen, että lähes jokainen ajaa enemmän poutasäällä kuin sateella. Silloin hengittävyys on paljon tärkeämpää kuin vedenpitävyys. Tässä suhteessa erot ovat käytännössä suurempia kuin vedenpitävyydessä.
  Sateella erot tulevat esiin esim. takapuolen kohdalla. Kuinka monelta ovat housut kostuneet sateessa(-ilman omaa syytä)? Paine satulan ja housujen välillä ylittää monen ns. vedenpitävän kalvon vastustaa kosteutta.
  Mistä sitten tietää, mikä puku on hyvä ja mikä huono? Ainakaan minun silmiini ei ole tänä kesänä osunut täysin pieleen hinnoiteltua pukua. Halvalla ei ole löytynyt hyvää eikä yksikään kokeilemani kallis puku ole ollut huono. Erilaisia ne kylläkin ovat. Maksetaanko tuotteen hinnassa tuotemerkistä, on mahdoton kysymys vastattavaksi. Jos joku alkaa valmistaa Mersua Mossen nimellä ja myy sen puoleen hintaan, kyllä se minulle kelpaisi. Vaan kun ei valmista - tai myy!

Kunijo-1

Ihan alkuun anteeksipyyntö Kunijolle kun menin käpläämään viestiäsi, mutta nyt oma sepustukseni erottuu sinun asiantuntevasta lausunnostasi paremmin
blush.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kunijo-1 @ Syys. 27 2002,11:38)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tärkeämpi pointti on se, että puvussa oleva kosteus jäähdyttää tehokkaasti ajoviimassa (-ns. jääkaappi-ilmiö).[/QUOTE]<span id='postcolor'>Näinhän sitä joskus teku-fyssassa ilmankosteuttakin mitattiin, kahden lämpömittarin avulla
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kunijo-1 @ Syys. 27 2002,11:38)</td></tr><tr><td id="QUOTE">KO. mallit valmistetaan Baltiassa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>Ja mä kun luulin ostaneeni KOTIMAISEN ajoasun
sad.gif
Tosin Yokon eduksi on laskettava myös täydellinen CE-suojasarja, sisältäen myös selkä ja lonkka, vakiona jo noissa "hinnat alkaen" malleissakin. Myös asujen mitoitukset (hihapituus vs. lihavuus) sopivat allekirjoittaneelle mm. Italialaisia paremmin
thumbs-up.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kunijo-1 @ Syys. 27 2002,11:38)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Sateella erot tulevat esiin esim. takapuolen kohdalla... Halvalla ei ole löytynyt hyvää eikä yksikään kokeilemani kallis puku ole ollut huono. Erilaisia ne kylläkin ovat.[/QUOTE]<span id='postcolor'>Tuon takapuolenhan se myyjäkin mainitsi. Siitä sitten laskemaan kuinka suuren hydrostaattisen paineen ko. matsku kestää vs. paljonko sitä itse muodostaa pintapainetta takapuolellaan
wink.gif
Halpaa ja hyväähän ei taida olla olemassakaan, mutta usein kelpaa riittävänkin hyvä jos vain hinta on sen mukainen
smile.gif

Joo kiitos HiTec tuon jutun ulkoasun siistimisestä. Sitten kun minä kasvan isoksi ja opin lukemaan yhtä hyvin kuin kirjoittamaan, minä osaan tehdä sen itse. Ehkä.
  Niinhän se on, että lähes jokaiselle kelpaisi se riittävän hyvä, kunhan vain tietäisi mikä sellainen on. Kaikki eivät ostaisi kalleinta pukua, vaikkei se rahasta kiinni olisikaan - ja kenelläpä motoristilla siitä...:)
  Mistä vain saisi sen kaiken tarpeellisen ja oikean tiedon valinnan tekemiseksi?

Kunijo-1

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kunijo-1 @ Syys. 27 2002,14:13)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mistä vain saisi sen kaiken tarpeellisen ja oikean tiedon valinnan tekemiseksi?[/QUOTE]<span id='postcolor'>Ehkäpä se vain on se mutu
wink.gif
Näitähän valintoja sitä itse kukin joutuu jatkuvasti tekemään parhaan harkintansa ja senhetkisen tietonsa mukaan, meni syteen tai saveen - sehän selviää vasta jälkeenpäin
lookaround.gif
Jos sitä päätöksentekoa pelkää, joutuu olemaan ilman - ja sehän ei ole kiwaa
tounge.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kunijo-1 @ Syys. 26 2002,18:46)</td></tr><tr><td id="QUOTE">-Armacoria kankaan valmistaja ei toistaiseksi luovuta kuin kolmelle mp-asujen valmistajalle. Ne ovat BMW, Kushitani ja Rukka. Kushitania ei tietääkseni tuoda Suomeen.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Kushitanit ostin kotilo-Bikestä Tikkurilasta. Takki ja housut 1000€ Ihan kivat.
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Syys. 27 2002,13:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja mä kun luulin ostaneeni KOTIMAISEN ajoasun
sad.gif
Muistelenpa, että ainoo oikeesti kotimainen olisi Hanx. Ja sitten joku toinen tekisi joitain kalliimpia malleja kotomaassa. Tuotekehitys noilla muilla kotimaisilla merkeillä kuitenkin on täällä. Tosta oli juttua joku aika(>vuosi) sitten Motossa. Toi tuntuu olevan se trendi yleensäkin noissa asusteissa.

Back