• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Teräsverkko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dabster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dabster

New member
Otsikon mukaista tavaraa hakusessa, olen jo tuota kysellytkin muutamasta paikasta tuloksetta.

Eli samaa tavaraa jota tunix-tepot virittää corollan etupuskuriin racing-lookin aikaansaamiseksi. Ainoastaan reikäkoko tarvitsisi olla pieni, koska itse kappale johon tuota tarvitsen on tyyliin 5x10cm.

Jos jollain sattuu nurkissa moista pyörimään, voin toki pienen siivun siittä ostaa ihan rahalla
biggrin.gif

Jos semmoinen "lankaverkko" käy, ettei tarvitse olla "jäykkää ritilää", niin rautakaupasta saa monenlaisilla silmäkooilla. Tuon tavaran oikea nimi ei nyt tule mieleen, mutta ei paljoa maksa ja löytyi k-raudasta puutarhaosastolta... jos satut Imatralla päin pyörimään niin voin antaa palan ~3mm silmäkokoa (muistaakseni) olevaa.

-edit, seulaverkkoahan se oli.

Mulla on kans hakusessa teräsverkon palanen n. 40cm x 60cm josta vois rakentaa äänenvaimentimien sisähuilut Milleen. Paikallisista rautakaupoissa (Bauhaus, K-rauta, Starkki) on tehty etsintöjä laihalla menestyksellä. Seulaverkkoja ja dabsterin kaipaamaa "somistusverkkoa" tai sen tyyppistä näytti olevan Bauhausissa, mut änkkärin sisäputkena se tuskin kestää.

Mulla on kans hakusessa teräsverkon palanen n. 40cm x 60cm josta vois rakentaa äänenvaimentimien sisähuilut Milleen. Paikallisista rautakaupoissa (Bauhaus, K-rauta, Starkki) on tehty etsintöjä laihalla menestyksellä. Seulaverkkoja ja dabsterin kaipaamaa "somistusverkkoa" tai sen tyyppistä näytti olevan Bauhausissa, mut änkkärin sisäputkena se tuskin kestää.
Jos pyörit täällä Turun seudulla voin myydä sulle tohon käyttöön erittäin hyvin sopivaa sinkittyä reikäpeltiä. Mulla jäi aika iso kappale siittä ylitse, kun pykäsin dukuun hieman avaramman vaimentimen.

Pelti on 0,6 paksua, reiät 3 mm ja peitto 30% = just sopiva äänenvaimentimeen.

Tuota myydään kyllä varmasti myös pääkaupunkiseudun pelti ja metallikaupoissa. Ilmastoinneissa noita käytetään, eli kysyppä jostain sellaisia tarvikkeita myyvistä liikkeistä. Itsekkään en tuota löytänyt muuta kuin oikeasta "peltikaupasta", rautakaupoissa ei ollut mitään havaintoja tuollaisesta.

Itse ostin peltini Turusta Virte metallista, eikä muuten maksanut maltaita.

Itse marssin siis puutarhatonttu-osastolle johonkin k-rautaan tms.
sport05.gif

Itse ostin samaan tarkoitukseen valmista äänänvaimentimen rei'itettyä sisäputkea, Lahden varaosaexpertiltä. Eli ei tarvitse itse alkaa mankeloimaan tai hitsailemaan reikälevyä putkeksi. Putkien ko'ot alkoi ø40mm ja siitä ylöspäin. ø40mm, 1m:n pätkä maksoi muistaakseni vähän päälle 20€.

Itse ostin samaan tarkoitukseen valmista äänänvaimentimen rei'itettyä sisäputkea, Lahden varaosaexpertiltä. Eli ei tarvitse itse alkaa mankeloimaan tai hitsailemaan reikälevyä putkeksi. Putkien ko'ot alkoi ø40mm ja siitä ylöspäin. ø40mm, 1m:n pätkä maksoi muistaakseni vähän päälle 20€.
No perhana.
thumbs-up.gif
tuollainen 55-60mm reikäputki olis passeli. Kukas tuollaista myis pääkaupunkiseudulla, ettei Lahdesta asti tartte lähteä hakemaan.

Uskaltaako semmosta etes ehottaa että kuorma-autojen ilmanpuhdistajissa on kans ihan hyvännäköistä verkkoa. Löytyy salmiakki kuviolla ja pyöreellä reijällä ainaki...
Itse maanrakennusurakoitsijan tyttärenä joutunut monesti ilmaputsareita polttamaan jotta sais kelpo ritilää käyttöön...
tounge.gif

Hiominen ja maalaus ni ihan hyvin vetää vertoja kaupan thyyning kamalle...
baaa.gif

No perhana.
thumbs-up.gif
tuollainen 55-60mm reikäputki olis passeli. Kukas tuollaista myis pääkaupunkiseudulla, ettei Lahdesta asti tartte lähteä hakemaan.
Tattikselle ajelemaan. Viimeistään kolmannen peltihallin kaveri tietää jonkun, jonka tutulla on just tuota tavaraa joku ylijäämäerä. Eikä maksa paljon
smile_org.gif

alumiiniverkkoa on ainakin euro motor centerillä myynnissä kahdella silmä koolla. Itse suunnitelin just laittaa siitä suojan öljynlauhduttajan eteen.

No perhana.  
thumbs-up.gif
Muistaakseni Lahden varaosaexpertti tilasi reikäputken jostakin vantaalaisesta liikkeestä, mutta en millään muista, että mistä.
nixweiss.gif
Jossain vaiheessa oli puhetta Marteliuksen pakoputkiston osista, mutta en ole varma tilattiinko putki sieltä. Voin yrittää muistella asiaa vielä, jos vaikka tulisi mieleen.

Biltema tuote.nro 32101, 32102, 32103 ja 32104

Tuossa yksi Tuning-Tero-Tussiviiksi -vaihtoehto.

- P

Back