• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Termi vai vakio ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IlDuce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

IlDuce

New member
Onkohan kuvien vaimennin Termi vai vakio ?
Epäilen että vakio, olisin mieluusti väärässä  
wink.gif
Ulostulot vaikuttavat pieniltä, valehteleeko kuva. Ainakaan kokoputkistosta tuo ei ole, koska sisäänmenot ovat erikokoiset ja -mittaiset. Ei siis Juutanan kuvan mukainen.
Kysymyksen asettelu hieman kapea-alainen. Oleellista on että onko kuvien vaimennin "mökä"pönttö vai löytyykö sisältä kaiken maailman saasteheebelit CATteineen ja kammioineen.

Termi1.jpg
Termi2.jpg
Termi3.jpg
Termi4.jpg

Oisko kyseessä Termarin ZS 999:ä varten?

images%5Csm69396174.jpg

Jos se on alunperin myyty "kit"-sarjana yhdessä ecun ja muiden roippeiden kanssa, niin saattaa olla Ducati Performancen leimoilla vaikka onkin termignonin vamistama. Näin oli ainakin omassa ST4S:ssä.

Jos vertaan omaan termiin niin noi kuvan ulostulot on puolet pienemmät... sit rekisterikilven ym. kiinnitykset ei ole mutterilla vaan 6-kolo pultilla... ja painoahan vakiolla on suhteellisen paljon enemmän
smile_org.gif

OK, samaa mieltä itsekin kun tarkastelin kuvia huolella.

Huusin eLahdesta ko. pöntön itselleni, en ole maksanut. Perun kaupan, oli mahdollista tai ei. Varmaan tulee "huippuarvostelut", mitkä ei yhtään helpota kaupankäyntiä jatkossa.

Pönttöä myytiin otsikolla: DUCATI 749R-999R ORIGINAL CARBON TERMIGNONI AUSPUFF

Saattaahan se olla Termignonin tekemä, jos ko. kioski tekee vakiopönttöjäkin
biggrin.gif
Toi original haisee vähän vakioon viittaavalta. Otitko ihan tuurilla tuon vai kyselitkö pöntöstä ennen ostoa? Otsikko on kyllä vähän semmonen että voi olla ihan mitä vaan...

^ Niinhän minä ostin eikä siinä putkistossa ole muuta vikaa kuin liian kova ääni. Putkisto on seisonut lähes kaikein aikaa varastossa pölyyntymässä.
Tuollaisella, oikealla race, Termillä voisi ajella kadulla ja vaihtaa vakiopöntön kiinni kun menee radalle. Onhan se tyhmää onhan. Toinen kauppias valisti minua että Termignoni on tehnyt myös vakiopönttöjä Ducatille eli kyseessä on "aito" Termignoni. Tosin ei aivan sitä mitä meilläpäin tuolla nimellä haetaan ja tarkoitetaan. Harhaanjohtava ilmoitus, mielestäni kyllä.

^ Niinhän minä ostin eikä siinä putkistossa ole muuta vikaa kuin liian kova ääni. Putkisto on seisonut lähes kaikein aikaa varastossa pölyyntymässä.
Tuollaisella, oikealla race, Termillä voisi ajella kadulla ja vaihtaa vakiopöntön kiinni kun menee radalle. Onhan se tyhmää onhan. Toinen kauppias valisti minua että Termignoni on tehnyt myös vakiopönttöjä Ducatille eli kyseessä on "aito" Termignoni. Tosin ei aivan sitä mitä meilläpäin tuolla nimellä haetaan ja tarkoitetaan. Harhaanjohtava ilmoitus, mielestäni kyllä.
Eihän noilla äänillä ole merkitystä kuin Ahvenistolla ja Motoparkissa hiljaisina päivinä. Toisaalta Motoparkin hiljaisilla päivillä on aivan sama mitkä kannut on kiinni, kun joutuu lähtösuoralla kuitenkin himmailemaan. Melupäivinä sitten taitaakin päästä ajamaan vaikka noilla termareilla ja vapaat moottoripyörien harjoituksethan on yleensä melupäivinä.

Aika moista jumppaa sulla on tiedossa jos meinaat alkaa vaihtelemaan kokoputkistoa edestakaisin. Samallahan pitäisi säätää pyörä uudelleen tai ainakin vaihtaa ecu.

^ Kerran mitattu Ahvenistolla, 110 dB. Siitä lähtien ovat lojuneet varastossa. Ongelma on se että juuri Ahvenisto ja Motopark ovat ne radat joilla tykkään käydä, jo pelkästään siksi että ne ovat lähimmät. Idea oli siis se että Ducatin käyrästö ja vaihdellaan Termin ja vakiokannun välillä.

No entäs dB-killerit termiin? Ainakin mulla on yhdet 999S:n termiin ja aukot on sen verran pienet, että ei luulisi olevan paljon melua. En ole kyllä edes kokeillut paikallaan, mutta ajattelin niitä tarvittavan silloin kun Saksassa ajelin Eifelissä, jossa mitataan aktiivisesti.

Osta jotkut killerit siihen putkeesi. Varmaankaan et löydä juuri sinun putkistoasi varten tehtyjä, mutta joku näppärä metallimies saa taatusti modattua ne sopimaan putkiisi. Termillä on killereitä näihin ja Zardilla myös. Niillä voisi varmaan aloittaa ja muokata niistä sitten sopivat.

Kuulostaisi ihan mahdolliselta projektilta.

Osta jotkut killerit siihen putkeesi. Varmaankaan et löydä juuri sinun putkistoasi varten tehtyjä, mutta joku näppärä metallimies saa taatusti modattua ne sopimaan putkiisi. Termillä on killereitä näihin ja Zardilla myös. Niillä voisi varmaan aloittaa ja muokata niistä sitten sopivat.

Kuulostaisi ihan mahdolliselta projektilta.
Sellastakin on käynyt, et killereillä varustettu termi on palanut puhki päältä, ku ei kaasut kierrä kunnolla ulos
tounge.gif
tämä siis rata-ajossa olevasta 999:stä...

Kiitos kommenteista, taidan viritellä tämän
5740_12.JPG

kiinni ja yrittää rakentaa siihen riittävän hyvät killerit.

Takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä original Termignoni on aivan jotakin muuta kuin Std. exhaust made by Termignoni. En tuota eBayta tunne niin hyvin että olisin löytänyt jostakin keinon perua kauppa. Jätän siis vain lunastamatta ja otan vastaan negatiiviset arvostelut. Ei hyvä minulle eikä missään tapauksessa myyjälle. Hänellä venyy rahojen saaminen. Kuitenkin hämmästelen että mm. used-italian-parts markkinoi Std vaimenninta maininnalla Original Termignoni eikä näe siinä mitään väärää tai harhaanjohtavaa.

Joo, OEM exhaust on OEM exhaust ja ei siihen pidä Termiä sekoittaa. Tuo on originaali, joka on verhoilu hiilikuiduilla. Myyjä takuulla tiesi mitä myi, joten mielestäni olet oikeutettu palauttamaan kyseisen laitoksen, vaikka olet sen erheellisesti mennytkin huutamaan.

Vastaisuuden varalle suosittelen ottamaan aina yhteyttä myyjään ja kysymään tietoja. Tuossa tapauksessa olisi ollut ihan ok kysyä, että onko kyseessä originaali pyörän mukana tullut kannu vai race-malli. Kysymällä välttää monesti ongelmat. Itse esim. kysyin taannoin yksiä "999 wheels" tjsp myyjältä kyseisistä vanteista ja kävikin ilmi, että kyseessä oli radio-ohjattavan vanteet ja kumit
biggrin.gif
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia ebaysta, mutta nuo originaalien osien myyjät pitää vaan kiertää kaukaa, samoin kuin jotkut kiina-systeemit.

Takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä original Termignoni on aivan jotakin muuta kuin Std. exhaust made by Termignoni. En tuota eBayta tunne niin hyvin että olisin löytänyt jostakin keinon perua kauppa. Jätän siis vain lunastamatta ja otan vastaan negatiiviset arvostelut.
Mee My ebay sivullesi ja sieltä Won/purchased valikko. Sitten ton Termin kohdalla oikealla on more actions valikko, josta sitten valitset resolve a problem. Siellä on muistaakseni kohta "Tuote ei vastaa kuvausta" tms.

Eipä löytynyt mitään Termignoniin viittaavaa, kun tänään hypistelin omaa originaalia pönttöä, joten sen perusteella sanoisin, että myyjä ihan suoraan valehteli ilmoituksessaan. Oli muuten jumalattoman painava mötikkä. Ei ihme, että nuo pyörät painaa sen 200 kg, kun kaikki OEM osat on tehty lyijystä.

Back