• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

Lapasta pystyyn vaan tänäkin vuonna kanssamotoristit.

Ja hyvää kevättä kaikille
buttrock.gif

Kaikki meistä eivät ole syntyneet potta päässä
tounge.gif
!

sanoi:
Toki on tilanteita, joissa käden irrottaminen tangosta saattaa olla aloittelevalle turhan haastavaa, esimerkiksi risteyksestä lähtemiset, jolloin vasemman käden pitäisi operoida kytkintä. Muuten kyllä pitäisi tangosta uskaltaa päästää irti. Jos mopo meinaa motarinopeuksissa lähteä lapasesta on vika joko ajotaidon puutteessa tai pyörän heikossa yleiskunnossa.

Kyllä tänään ne kaksi pyöräiliää jotka tuli vastaan tervehti ihan näkyvästi ja itse tein samoin.
062802moto_prv.gif

Tänään nousi kädet niin korkeelle jotta... vielä on hartiat vetreenä...syyskuulla saattaa hieman sormet heilahtaa.

Pääkaupunkiseudulla saa kyllä ajella tumpu ylhäällä koko ajan. Alkaa käymään rasitteeksi...
Tulee silti vaan moikkailtua, kun on niin faija aikoinaan opettanut.

Kyllä tervehtiminen tuo hyvän mielen ja tuo kyl sellaista "me"-henkeä kummasti.

Toivoen kukaan ei vedä vihreää juuresta ylähengitystiehen jos jossain motarilla tms paikassa ei huomaa kättä heilauttaakaan. Ainakin allekirjoittanut on ihan kybällä hengessä mukana.
033102beer_1_prv.gif

Voihan sitä ajaa lähempää ja lyödä tassua yhteen, jos ei muuten muista lapasta näyttää
biggrin.gif
.
Itse kuulun poliisin mukaan harvinaisiin vanhuksiin, kortissa lukee vain B ja ikää 40
wink.gif
Aina yritän kättä näyttää, jos se vain suinkin vapaana on
buttrock.gif

Ite kyllä moikkaan aina,ku vaan hokaan taajamassa ja sen ulkona.
062802moto_prv.gif
Eipä tosta ny niin kauhee "vaiva" o.Enkä sorsi sen kummemmin ketään..monttu,customi,muoviluoti,lihava,laiha,valkonen tai musta..
smile_org.gif

Mun mies oli ajelemassa customilla töihin tällä viikolla illalla Naantalin tietä. Vastaan oli tullut kyykkyjä 10 ja customeita 5. Kaikki customit moikkas. mut kyykyistä vain yks...eivät varmaan huomanneet tervehdystä
eek.gif

Ajelin tossa kotiapäin Jyväskylästä Laukaaseen ja matkaa on noin 30km.Vastaan tuli tuolla reissulla 12 motoristia joista JOPA kaksi tervehti minua niinkuin asiaan kuuluu,itse olin tassu pystyssä jokaiselle heistä.Mopot olivat katupyöristä customeihin eli ei olut kyse vain siitä että muovimopolle ei kättä nosteta kun kaasuttelin ite katupyörällä.Mikähän siinä on että se tassu ei nouse????Apu varmaan kelpaa jos on murheita tienpäällä.
Ihme homma sanon mä.
veryangry.gif
Ei kai siinä mitään nurisemista, jos jotkut eivät moikkaa. Joidenkin käsi liikahtaa niin vähän, ettei sitä huomaa, jos ei satu just sitä tiiraamaan. Jotku kyykkykuskit vissiin pelkää irrottaa kättä stongasta.

Minä moikkaan heille silmää iskemällä niin että rähmä roiskuu.
biggrin.gif

Minä moikkailen sen mukaan kuin ehdin.

Oon ottanut tavaksi morjestaa myös niitä alle kymppivuotiaita pikkumiehiä ja -naisia, jotka innoissaan nojaa polkupyöriinsä ja näyttää "hanaa" ohiajaessani. Sieltä tulee usein maailman levein hymy ja asiallinen morjens paluupostissa
smile_org.gif
Meikä kans noita pikkuihmisiä moikkailee. No ei voi vielä tavaks sanoa kun oon ajanu vasta reilun kuukauden verran viime kesänä.

Toivottavasti säilyy into morjenstella kaikkia kanssamotoristeja. Mukava tapa.
smile_org.gif

Aina pystyssä kun joku vaan vastaan tulee. Täällä Pohjois-Pohjanmaalla ei hirveesti ainakaan näin keväällä ole väkeä näkynyt niin ei ole mitenkään rasittanut kättä nostella. Mutta olen tehnyt havainnon että paikalliset kustom-kuskit eivät millään tahtoisi moikata takaisin, vaikka itsekin ajan kustomilla.
withstupid.gif
Tai sit mulla vaan ei oo tarpeeksi hankala ohjaustanko. Mut kyykyt, "GoldWingit" ynnä muut kyllä on morjestellu takas. Ne on hauskoja tilanteita kun tulee hirveä mp-letka vastaan, saa ajaa käsi sivulla pitkän matkaa ja toivoa ettei hanska lennähdä tien poskeen (tai jonku motoristin naamalle).
biggrin.gif

Se on kyllä ihan tosi että morjestuksesta tulee hyvä fiilis ja me-henki kasvaa. Tiedä sitten miten siellä etelässä missä prätkiä on kadut täynnä-
wink.gif

Ajelin tossa kotiapäin Jyväskylästä Laukaaseen ja matkaa on noin 30km.Vastaan tuli tuolla reissulla 12 motoristia joista JOPA kaksi tervehti minua niinkuin asiaan kuuluu,itse olin tassu pystyssä jokaiselle heistä.Mopot olivat katupyöristä customeihin eli ei olut kyse vain siitä että muovimopolle ei kättä nosteta kun kaasuttelin ite katupyörällä.Mikähän siinä on että se tassu ei nouse????Apu varmaan kelpaa jos on murheita tienpäällä.
Ihme homma sanon mä.
veryangry.gif
Ei kai siinä mitään nurisemista, jos jotkut eivät moikkaa. Joidenkin käsi liikahtaa niin vähän, ettei sitä huomaa, jos ei satu just sitä tiiraamaan. Jotku kyykkykuskit vissiin pelkää irrottaa kättä stongasta.

Minä moikkaan heille silmää iskemällä niin että rähmä roiskuu.
biggrin.gif

Minä moikkailen sen mukaan kuin ehdin.
Onhan se turvallisen ja tutun tuntuista, kun on asioita, jotka säilyvät vuodesta toiseen - kuten tämä motoristien tervehtimiskeskustelu. Tästä asiasta kirjoitellaan ja puhutaan yhtä varmasti, kuin koiran jätöksistä keväällä :-)

Tassu nousee niin kuin on noussut viimeiset 12v siitä lähtien kun piikkikortin sain, mutta vähitellen on kyllä ruennut tuntumaan siltä, että kukaan ei enää tervehdi takaisin. Voi olla, että minunkin tervehtimiset vähenevät vähitellen. Eilenkin tuli pari "matkamotoristia" vastaan ja kummallakaan ei eväkään värähtänyt.
033102ass_1_prv.gif

Aloittelevana motoristina täytyy sanoa, että on mukava tapa morjestaa muita motoristeja. Siinä tulee tunne, että ollaan samaa "perhettä". Hanska nousee aina, kun vastaan tulee "veli/sisar"
buttrock.gif

Back