• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

KalleEemeli

New member
Ajelin tossa kotiapäin Jyväskylästä Laukaaseen ja matkaa on noin 30km.Vastaan tuli tuolla reissulla 12 motoristia joista JOPA kaksi tervehti minua niinkuin asiaan kuuluu,itse olin tassu pystyssä jokaiselle heistä.Mopot olivat katupyöristä customeihin eli ei olut kyse vain siitä että muovimopolle ei kättä nosteta kun kaasuttelin ite katupyörällä.Mikähän siinä on että se tassu ei nouse????Apu varmaan kelpaa jos on murheita tienpäällä.
Ihme homma sanon mä.
veryangry.gif

Pyöriä nyt jo alkaa olemaan sen vertaa että ehkä se on turha enää hakea mitään yhteneväisyyden tunnetta. Ite morjestan jos sattuu muistamaan. Jos joku ei takaisin heiluttele lentopallomailoja niin aika se ja sama mulle. Tuskinpa niilläkään ketkä sua tänään sorsi morjestamatta jättämisella oli mikään tarkoitus aiheuttaa mielipahaa tms.

pk-seudulla saa olla jatkuvasti hanska ojossa, jos meinaa kaikkia moikkailla. Itse tervehdin vain takaisin, eikä haittaa tippaakaan jos joku ei mua moikkaa. Mutta ei tämä nyt sitä meinaa etten pysähdy *ttuilemaan, jos joku on tielle jäänyt. Eilen viimeksi.

Mut ei kai se määrä tarkoita sitä että se yhteneväisyys vähenee. Mukava se on kun moikataan. Ei kai se nyt niin kova vaiva ole???
062802moto_prv.gif
Kaupungilla yms taajamassa nyt ei aina voi olla lapa pystyssä, sehän on selvä. Mut tien päällä kuitenki.

Touko-kesäkuussa ei juuri yksikään jättänyt vastaamatta tervehdykseen mutta nyt heinäkuussa on varmaan neljä kymmenestä näin tehnyt... Varmaan pelkkää sattumaa, vai voisiko olla että jotkut väsyvät tervehtimiseen kauden edetessä...
nixweiss.gif

Mutta ei se mitään, itse aion jatkossakin tervehtiä ihan jokaikistä niin kauan kuin prätkällä ajan.

Mut ei kai se määrä tarkoita sitä että se yhteneväisyys vähenee.
Yleensä se menee vaan niin että meitä on moneen junaan ja osa jää laiturille. Sitten on vielä se pieni osa joka makaa ratakiskojen päällä.

Kaikille moottoripyöräily ei ole filosofia tai elämää suurempi juttu. Osa porukasta ajelee tai on ajelevinaan ilman että niitä kiinnostaa mitä muut tekee. Onhan toi morjestaminen ihan kiva tapa mutta ei siitä silti stressiä kannata ottaa jos joku tai vaikka useampikin jättäisi morjestamatta takaisin.

Totta joka sana, mut mukavalta se tuntuu ku huomaa ettei sit kuitenkaa oo yksin tien päällä, vaikka siellä yksin onki.
idea3.gif

Tai siis, niinku...
lookaround_orig.gif

Yleensä se menee vaan niin että meitä on moneen junaan ja osa jää laiturille. Sitten on vielä se pieni osa joka makaa ratakiskojen päällä.

Kaikille moottoripyöräily ei ole filosofia tai elämää suurempi juttu. Osa porukasta ajelee tai on ajelevinaan ilman että niitä kiinnostaa mitä muut tekee. Onhan toi morjestaminen ihan kiva tapa mutta ei siitä silti stressiä kannata ottaa jos joku tai vaikka useampikin jättäisi morjestamatta takaisin.

Jep jep.. onhan näitä : ostin kun kerran tuli ylimääräistä noista optioista ja serkkupojallakin oli tämmöinen vuonna -70
+ sitten hd miehet
033102bebe_1_prv.gif

( oho, tulikos nyt sohastua jonnekin ? )

Mutta tosiaan, ei sitä kaupungissa jaksa koko ajan olla lapa pystyssä maantiellä.. kyllä
inlove.gif

IMHO: Morotteluun vastaamattomat saattavatten hyvinnii olla tietämättömiä moisesta tavasta. Näin päättelen ihan vain omaan kokemukseen perustuen, kun työreissulla (57 km) tulee liki päivittäin samoja fillareita vastaan ja lapa nousee jo kun etuvalon näkee
tounge.gif

Sit taas satunnainen matkailija - useimmiten isolla customilla liikkeellä - harvemmin tervehdykseen vastaa.. reaktio vastaa enemmänkin ilmiötä, jossa kypärän sisälle olis ajatunu amppari tmv ja pää pyörii tyyliin "mitä mitä mulleko tuo viittelöi...".

Tämän taasen (eelleen vain oma mielipiteeni) johtunee siitä et viidenkympin villityksessa nuoruuden haaveensa isosta pyörästä toteuttavat johtajaportaan mieseläjät eivät morottamisen tapakulttuurista tiijä hölökäsen pöläystä.

Tassua pystyyn vaan kun pyörän tapaa, kyllä ne uusmotoristitkin jossain vaiheessa herää ja hokaa mistä on kyse.
buttrock.gif

BB

Minä ihmettelen vaan että miten ne on tähän asti onnistuneetkin olemaan tietynlaista porukkaa jotka pyörillä ajelee. Eli miten vasta parina vuonna on mukaan eksynyt "ulkopuolisia" jotka ei morjesta tai jotka kääntää toisten farkkurotsin rallissa...¬_¬

Kiva silti että enimmäkseen motoristit on Motoristeja. Moikkaa ite vaan aina rohkeesti, ei siitä nyt haittaakaan ole =)

eiköhän suomi oo vielä sen verran vapaa maa että pakko ei oo ketään morotella jos ei taho mut eiköhän tostakin joku direktiivi kohta tuu
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

15 vuotta tuli ajeltua isoja autoja tuolla tien päällä niin siellä kans toi morjestus aikas yleistä mut ei siel kukaan loukkaantunut jos ei jaksanut lapaa nostaa

sit viel yx faijja osti aikanaa englantilaisen maasturin ni sil ku ajeli niin saman merkkisillä vehkeillä liikuvat heitti lapaa must se oli jo aika naurettavaa ehkä siinä oli sellasta yhteenkuuluvuuden hakua et samas kuses ollaan
tounge.gif
tounge.gif

Kaupungissa vois tervehdyksen vaikka jättää pois. Siellä saa olla toinen käsi pystyssä melkein koko ajan. Lisäksi kun pikkukaupungissa hetken aikaa ajelee ympyrää, alkaa samatkin pyörät tulla vastaan hetken päästä.
Maantielläkin vois tervehdyksen jättää pois - nimittäin mun ainakin pitää vähän vaihtaa ajoasentoa joka kerta että saan turvallisemman otteen yhdellä kädellä tangosta. Jos totta puhutaan, luokkaa >90 km/h vauhdissa mä kyllä pitäisin molemmat kädet mieluummin tangossa mutta vielä on tullut moikattua...

Tämän taasen (eelleen vain oma mielipiteeni) johtunee siitä et viidenkympin villityksessa nuoruuden haaveensa isosta pyörästä toteuttavat johtajaportaan mieseläjät eivät morottamisen tapakulttuurista tiijä hölökäsen pöläystä.

Tassua pystyyn vaan kun pyörän tapaa, kyllä ne uusmotoristitkin jossain vaiheessa herää ja hokaa mistä on kyse.
Höpöhöpö.

Monet uusiomotoristit on olleet motoristeja ennenkuin arvon nuoriso on edes syntynytkään.

Tyypillistä että nuoriso luulee aina keksineensä itse kaiken, vaikka kyseessä on ikivanhoja juttuja. Ahdasmielistä ja yleistävää asennetta soisi vältettävän, minusta kaikki mopoilijat mahtuu tielle.

Mutta morjestukseen, ajelin Norjassa ja Ruotsissa, siellä lapa nousee reilusti. Suomessa saattaa nousta pari sormea stongasta, ei sitä välttämättä edes huomaa. Hauska tapahan tuo on, pidetään siitä kiinni, vaikka jotkut onkin uusioita.

ennen ajoin enskalla joka näyttää takavuosien jamahan dt:ltä vaikka iso 4t olikin: ei kukaan "oikea" moottoripyörän ajaja missään vilkuttanut mitenkään
confused_orig.gif
2 kesänä tulos jotka tervehtivät jotain alle muutama kerta, liekkö naapurikseen nekin luulleet.
Nyt pyörä vaihtu katumalliin ja saa lähes käsi pystyssä olla koko ajan. Ei se mitään kivaahan tämä on
sport05.gif

Eipä mullekkaan moroteltu kun ajelin XR400R:llä mutta ducatilla ajellessa lapasia on noussu pystyyn niin kuin ennenkin. Kai ne jotka ei morjesta on niitä 50v pappoja jotka on ennen päiviensä päättymistä ostanu moottoripyörän ja ihmettelevät, että mitä noi toiset tuolla oikein huitoo...

Höpöhöpö.

Monet uusiomotoristit on olleet motoristeja ennenkuin arvon nuoriso on edes syntynytkään.

Tyypillistä että nuoriso luulee aina keksineensä itse kaiken, vaikka kyseessä on ikivanhoja juttuja. Ahdasmielistä ja yleistävää asennetta soisi vältettävän, minusta kaikki mopoilijat mahtuu tielle.

Mutta morjestukseen, ajelin Norjassa ja Ruotsissa, siellä lapa nousee reilusti. Suomessa saattaa nousta pari sormea stongasta, ei sitä välttämättä edes huomaa. Hauska tapahan tuo on, pidetään siitä kiinni, vaikka jotkut onkin uusioita.
Ihan juuri näin on - AAtuu-DIItuu on ihan oikeassa ...

No joo, en mä kaipaa tervehdyksiä. Vielä vähemmin jonkun sellaisen, joka vaan ajelee moottoripyörällä koska se näyttää jotenkin trendikkäältä ja muuta semmosta.

Semmosen tervehdys on arvokkaampi, joka on laittanut viimeisensä kiinni moottoripyörään ja se tuntuu hänestä erinomaiselta ajatukselta, olivat kaikki muut mitä mieltä hyvänsä asiasta...

Elämäntapamotoristit on kunnioitettava porukka, kuten muutkin, joilla on jokin selkeä vakaumus.
buttrock.gif

Vaikken ite kuulukaan sellaisiin, ainakaan omasta mielestäni.

Back