• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

Onko elämäntapamotoristeilla joku lappu kaulassa, vai mistä ne tunnistaa? Meinaan vaan, et tiedän morjenstaa...?
wink.gif

Hyvin heikkoon tuo tervehtiminen näin kesällä meinaa jäädä - alle puolet vastaa nykyisin tervehdykseen. Muovimopolle kun tuntuu että ei vastaa kukaan ja pahimpia tuntuu olevan harrikka-kuskit
omg.gif
Ja täältä custom-kromiläjän päältä näyttää siltä, että tassua heilauttavat enimmäkseen toiset kromiläjäkuskit. Muoviluodit vaan ulvahtaa ohi sen kummemmin vilkuttelematta. Pyörärasismia?

Ei kai tervehtiminen kumminkaan mikään ikä-, harrastuneisuus- tai pyöräkysymys ole? Uusien motoristien luulisi olevan niitä innokkaimpia tassuheiluttelijoita, kun ovat vasta mopouransa alussa. UusiOmotoristit tosiaan tavan tuntee: ei moikkailu mikään uusi juttu ole, päinvastoin.

Sitä en ymmärrä, miksi me vasta kypsällä iällä (30+,  tosi ikäloppuja siis  
tounge.gif
) pyörän hankkineet ollaan aina niin kummallisten kommettien kohde - tässä moikkauskeskustelussakin. Tosiasia on se, että monet meistä on koko ikänsä halunneet pyörää, mutta syystä tai toisesta pystyvät hankkimaan sen vasta sitten, kun kuumin nuoruus on eletty. Millä perusteella ikä tekee meistä jotenkin toisen luokan motoristeja? (No tää nyt meni MikaL:n kommentin ohi kokonaan tää loppumarmatus...)

Ja taas on älähdyksiä perkeleesti vaika keppejä ei nimeksikään ja nekin pieniä risuja. Kukaan ei ketään haukkunut tai syyttänyt, näkemys tai pari tuotiin julki ja jos siitä pitää lähteä lynkkaamaan niin ehkä näkemyksessä oli jotain perää?
Henkkoht. en välitä isommin siitä missä iässä sen ajelun aloitti, vaikkakin luonnollisesti arvostusta lisää ajokokemus. Siinäkään ei pitäisi olla mitään epäselvää. Se taas mitä en pidä minään on ihmiset jotka ovat hankkineet pyörän mutta joilta ei liikene arvostusta tai edes kiinnostusta kulttuuria kohtaan ja joilla tervehtimättömyyskään ei lähde tietämättömyydestä vaan välinpitämättömyydestä. Vaan suottapa heille/heistä avautumaan, oma häpiähän se on - eivätkä ees tierä mistä jäävät paitsi *_*

Mua ei tervehdi kaikki ja ihan samoin toimin itsekin, eikä siitä sen enempää.

Tulee nostettua lapaa kaikille tiellä liikkuville motoheeboille, valtaosa moikkaa takaisin. Jokaisen oma valinta. Mun mielestä mukava tapa.  
sport05.gif

Henkkoht. en välitä isommin siitä missä iässä sen ajelun aloitti, vaikkakin luonnollisesti arvostusta lisää ajokokemus. Siinäkään ei pitäisi olla mitään epäselvää. Se taas mitä en pidä minään on ihmiset jotka ovat hankkineet pyörän mutta joilta ei liikene arvostusta tai edes kiinnostusta kulttuuria kohtaan ja joilla tervehtimättömyyskään ei lähde tietämättömyydestä vaan välinpitämättömyydestä. Vaan suottapa heille/heistä avautumaan, oma häpiähän se on - eivätkä ees tierä mistä jäävät paitsi *_*
RD: onnistuitpa kiteyttämään hienosti! Tätä itsekin hain takaa, vaikka marmatukseksi oma viestini menikin ja hymiöt jäi kokonaan pois. Ei ollut tarkoitus olla ryppyotsainen - muuten kuin iän tuomien ryppyjen puolesta - niitähän ei pois saa kuin botoxilla
idea3.gif

Tänään kun emännän kanssa palailtiin mökiltä(Asikkalasta) tuossa kahden aikoihin niin johan sai olla lapanen pystyssä koko ajan.Pyöriä matkasi hurjasti Pohjoiseen päin.Ai niin meinasin saada sydärin kun vastaan tuli pari mopopoliisia ja molemmat moikkasivat niin selvästi,että ei voinut olla tervehtimättä takaisin
062802jumpie_prv.gif
Niin ja kaikille yritän moikata jos vain satun huomaamaan
smile_org.gif

sanoi:
Onko elämäntapamotoristeilla joku lappu kaulassa, vai mistä ne tunnistaa? Meinaan vaan, et tiedän morjenstaa...?

Ei sen väliä vaikka ois lappu tai liperit kaulassa, mutta onpahan mukavampi aatella että se, joka moikkas oli tosielämäntapamotoristi, kun muakin moikkas. Ja sitten vastaavasti, että toi varmaan oli joku hernemaissipaprikaklyyvarityyppi kun ei moikannu...ja tietty näinhän todennäköisesti onkin.

Sitä vaan että jos joku ei mua moikkaa, en oo hänen moikkauksen tarpeessakaan ja jos moikkaa niin iloinen tapahtuma.
buttrock.gif

Aika harvoin tassu nousee taajamassa,ainoastaan vastaan,jos joku sattuu heilauttaa... Mutta matkanpäällä lapanen kyllä heilahtaa aina ajankuluksi. Customeilla tuo tuntuu olevan tapana...ainakin yleisempää...

Darwinin oppien mukaisesti alkaa motoristiperheisiin kohtapuolin syntyä kolmikätisiä tenavia.

Kuten joskus aikaisemminkin olen vastaillut näillä sivuilla:
Aina morjenstan, jos huomaan motoristin ja pystyn turvallisesti sen tekemään. Aivan sama millä hän ajelee, mutta mopoilijat ja skootterikuskit morjenstelkoot toisiaan...

Itse viimeiset pennit pyörään laittanut, ja vielä velkaa jäänyt...

Enskalla, kun ajanu niin ei kukaan morjasta. Ite kyllä morjestin, ei vastausta. Nyt, kun on smoto niin aina on käsi ojossa. No en minä kyllä morjasta, kun on ennen toiset valikoinu kenelle kättä heiluttaa. Jos smoto tulee vastaan niin kättelen sitä jopa vauhissa
biggrin.gif
Naurettavaa, mutta kukin tavallaan, jotkut oikeat moottoripyöräilijät kehtaa vielä v*ttuilla piikiksi omaa pyörää, kun haisee 2t.

oon huomannu että enää ei jakseta morjestaa niinkun alku kesästä... itse pyrin morjestamaan kaikille motoristeille...

morjestatteko noille mönkkärikuskeille ku niitä on alkanu tulemaan katukuvaan

Ite morjestan melkein aina kun kerkiää. Mutta tuli just mieleen kun tuolla ruotsissa käväsin viikko sitten. Ei kukaan morjestanut  
nixweiss.gif
En tiiä sitten onko siellä joku inho kevareita kohtaan :P Tai sitten siellä ei vaan ole se tapana.

Itsestä olisi seuraavaa käytäntö suhteellisen mukava:
1. Jos tulee pitkä jono vastaan, niin vain jonossa ajavat tervehtivät. Muuten pahimmassa tapauksessa jonon vastaantulija ajelee km-tolkulla yhdellä kädellä. Ei turvallista.
2. Ei moikkailla valoristeyksissä vaihtumista odotellessa. Eikä yleensäkään kaupunki- tai taajamaliikenteessä.

tounge.gif
Moikkaan yleensä kaikkia, mutta jos joku ei vastaa niin tuskin pahasti vaikuttaa mun seksuaalielämään.

Ja taas on älähdyksiä perkeleesti vaika keppejä ei nimeksikään ja nekin pieniä risuja. Kukaan ei ketään haukkunut tai syyttänyt, näkemys tai pari tuotiin julki ja jos siitä pitää lähteä lynkkaamaan niin ehkä näkemyksessä oli jotain perää?
Saunan taakse vaan kaikki jotka ei morjesta, ja uusiomotoristit!
smile_org.gif

Jos kaikki rahat ei menneet mopoon, saunan taakse! Jos aloitit vasta 30:n jälkeen, saunan taakse!

ORGgilaista suvaitsevuutta.

"En pidä minään...." väliäkö sillä mitä pidät.

Morjestelen kyllä yleensä kaikille, mutta jos mua ei moikata niin en ole sittä moksiskaan. Jos ei jaksa kättä heiluttaa niin ei väkisin, mutta kiva tapa kuiteski morjestaa.
smile_org.gif

Back