• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se aina sen verran kestää löysätä stongasta että nousee
sport05.gif

..no ei meitä vielä niin paljon ole, etteikö morjestaa jaksaisi..

Tosin jossain Länsiväylällä ja Kaivarin kulmilla ei ole parhaina kesäiltoina, pakko, jos ei jaksa. Silloin on monta meitä, ja yhdellä kädellä joutuu ajamaan koko ajan. No, en mä montaa silti jätä väliin, enkä ikinä jos kaveri moikkaa ensin, vaikka kaatuisi mopedi.
smile_org.gif

Tietysti aina moikataan, tulee hyvä fiilis joka kerta.
thumbs-up.gif

Ajelin tossa just lenkin Somerolle ja ihmettelin kun siellä päin ei tuntunu lapanen nousevan ollenkaan. Varmaan kuusi seitsemästä jätti moikkaamatta takas. Eipä se mun elämääni kaada moikkaa toinen tai ei mutta kummastutti vaan että onko siellä sellanen tapa.
nixweiss.gif

Testataanpa tätä moikkausasiaa heti lähipäivinä eli 11.-12.9. kun käyn "kesäkauden päätösajelulla" eli Oulu - Pudasjärvi - Puolanka - Kajaani - Pulkkila - X - Oulu (loppumatkan reitti vielä vähän auki) Vespalla.  
sport05.gif

Ihan kiva tapahan tuo ois.
Eilen ajelin Lahteen illalla ja kaksi pyöräilijää ajoi ohi, ei tehny mieli ajaa lujaa kun pöytätietokone varustekassissa/selässä
biggrin.gif

Kuitenkin niin ei kumpikaan nostanu lapaa ees ohituksen jälkeen... ei sillä ei siitä nyt päivä meny pilalle ei sillä.
062802moto_prv.gif

Kyllähän sitä lapanen nousee, joskus jopa olen hämärässä tainnut moposkodelle moikata, penteleet kun ovat jo niin muhkeita ulkomuodoltaan että sotkee piikkeihin
cool.gif

Työmatkallakin tulee moikattua joka päivä samat motot, mm. joku gikseri siellä aina kyntää vastaan aamusella (siis nokia-vammala välillä). Välillä tuo tuntuu jopa huvittavalta, mutta moikkaan kun se kuuluu asiaan ja niinkuin on moni todennutkin, parantaa fiiliksiä joka kerta!

Motopoliiseillekin olen moikkaillut... Jännä juttu, joka kerta polliisi on vetäny uparit ja ajellu hetken perässä, mistä lie moinen johtuu, no aivan sama kyllä sielä takana tilaa on
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Motopoliiseillekin olen moikkaillut... Jännä juttu, joka kerta polliisi on vetäny uparit ja ajellu hetken perässä, mistä lie moinen johtuu, no aivan sama kyllä sielä takana tilaa on  
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
Luulevat että on joku hätä tai sitten odottavat että moikkaat uudelleen että pääsevät valittamaan että ajat yhdellä kädellä, kuten eräälle mototista olivat ruvenneet valittamaan.

Saanko nostaa wanhaa topikkia ylös? Noh, teen sen kuitenkin. Moikkaan kaikkia koottereista alkain, kevarikuskit myös mukaan lukien. Ei se ole minulta pois vaan päinvastoin: kohteliaisuus kannattaa aina. Vaan sitten siihen varsinaiseen asiaan: mitenkäs tämä org-morjenstus nyt oikein sitten meneekään? (vielä en ole yhdistyksen jäsen mutta harkinnassa on) Etusormi pystyssä, kyllä. Riittääkö "etusormilisenssiin" kirjautuminen vai onko suotavampaa ostaa ry:n jäsenyys?

Yritin etsiä vastausta keinolla jos toisellakin vaan olen niin tilannesokea tässä asiassa etten löytänyt sopivaa vastausta...minäkö kärsimätön?...

Oma nicki "riittää". Vaan tuskinpa sitäkään kukaan kyselee.

Tätä tervehdystä enempi heilutellessa alkaa erilaiset dokumentit, kuten puoluekirja, sitten kiinnostaa ympäristöä enempi.

8764558,7827921,dmFlashTeaserRes,DAB1811-20110721.jpg

Sitä itsellä on yleensä kypärän sisällä niin kovat bileet et laulultani en huomaa jos joku morjenstaa.

Moikkaan kaikkia koottereista alkain, kevarikuskit myös mukaan lukien. Ei se ole minulta pois vaan päinvastoin: kohteliaisuus kannattaa aina.

No mä en kyllä moikkaa kellekään kohteliaisuutta. Mä moikkaan siks, että mä tiedän jotain samaa kun se joka tulee kakspyöräisellä vastaan ja joka myös tietää sen minkä mä tiedän.

Tai no saatan morjenstaa kohteliaisuuttanikin, silloin kun kun mieli tekis vilauttaa keskaria, muulle siis kun moottoripyöräilijälle. :;):

Lueskelin ketjun läpi. Pitääpi vanhoihin kysymyksii vastailla omalla näkemyksellä. Eli miks jotku morjensaa käsi alaspäin: Itsellä streetfighteri ja tuuli oikeastaan painaa sen käden alas kun sen stongasta irroittaa niin aika luonnollista on siis moikata alaviistoon :)

Ja poliiseista oli vähän aikaa sit juttua että eivät morjensta siksi ettei mene väärinkäsitykseksi morjenstus ettei esim. sekoiteta pytäytysmerkkiin!

ja jaja.. mitä itseen tulee niin jos on morottanu jo 100 pyörälle, ei se käsi enää jaksa morottaa kaikille :boring:

Sekä vielä että itse oon sitämieltä että HD kuskit morjenstaa todella vähän takasinpäin, tiedä sit miks..

Lueskelin ketjun läpi. Pitääpi vanhoihin kysymyksii vastailla omalla näkemyksellä. Eli miks jotku morjensaa käsi alaspäin: Itsellä streetfighteri ja tuuli oikeastaan painaa sen käden alas kun sen stongasta irroittaa niin aika luonnollista on siis moikata alaviistoon :)

Ja poliiseista oli vähän aikaa sit juttua että eivät morjensta siksi ettei mene väärinkäsitykseksi morjenstus ettei esim. sekoiteta pytäytysmerkkiin!

Pollareissakin on paljon eroa valtakunnallisesti.
Pääkaupunkiseudulla lapanen ei nouse yleensä morotuksen merkiksi.
Muualla suomessa nousee pollareillakin vastaan ajellessa lapanen tosi komiasti morjenstuksen merkiksi vastaanajellessa.

Pakilassa olin yhden mp gyyn kanssa punaisissa valoissa vastakkain ja sen ohi ajaessa se vastasi takaisin mun hienostuneeseen nyökkäykseen samanlaisella hillityllä ja hyväksyvällä nyökkäyksellä.
Niin harvoin on tullut vastaan että en edes muista miten ne on vastanneet, kun on moikannu..

Back