• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Testastretta DVT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huomionarvoista on se, että Ducati on pitänyt keulaa teknologian kehityksessä jo aika pitkään. Kawasaki ehkä hyvänä kakkosena. Honda ja suzuki ei ole tehneet mitään muuta kuin seuranneet vanhoja polkuja.

yamaha nyt yrittelee aina jotain crossplane kampuroita yms.

sama myös muotoilussa, ducati ja kawasaki yrittää edes. Kawasaki huomasi japseista ensimmäisenä streetfighter genren ja teki z1000:Sen.

yamaha on aika pitkän hiljaiselon jälkeen herännyt siihen, että jotain pitäisi tehdä ja teki sitten näitä MT malleja.

Suzuki ei ole tehnyt oikein mitään mainittavaa sitten busan gen1:sen jälkeen. Hyviä pyöriä, mutta ei oikein uutiskynnys ylity. Tietysti B.king oli jonkinlainen yritys, mutta kumma kun ne yritykset menee ihan batman akselille.

Minun mielestä Ducati on ennemmin mennyt alaspäin muotoilussa. Panigale on ok, mutta muut...no Scrambler näytti ihan hyvältä vaikka ihmeellisen pieneltä Kölnissä. Milanossa kuulemma esitellään uusi Multistrada tällä DVT koneella, mutta valitettavasti ulkonäkö lienee lähellä nykyistä mallia. Hyvän näköinen ST:n seuraaja tuolla koneella olisi kova juttu.
Bimotahan yritti Sprintex-ahdettua 1198 koneista pyörää, mutta taitaa firma olla niin sekaisin ettei siitä mitään kunnollista tule. Kawasakin H2 osoittaa yritystä mitä tässä on kaivattu.

tuskin se bimota sen enempää on sekaisin kuin ennenkään, mutta siellä on varmaan kehitys 1-2miehen vastuulla, ei ne nyt kaikkea kerkiä.

vähän eri meininki, kun joku kawasaki heavy industries rupeaa tekemään jotain. Panostukset on ehkä 100x-1000x suuremmat, niin miehissä kuin rahassa, kuin bimotalla.

Minun mielestä Ducati on ennemmin mennyt alaspäin muotoilussa. Panigale on ok, mutta muut...no Scrambler näytti ihan hyvältä vaikka ihmeellisen pieneltä Kölnissä. Milanossa kuulemma esitellään uusi Multistrada tällä DVT koneella, mutta valitettavasti ulkonäkö lienee lähellä nykyistä mallia. Hyvän näköinen ST:n seuraaja tuolla koneella olisi kova juttu.
Bimotahan yritti Sprintex-ahdettua 1198 koneista pyörää, mutta taitaa firma olla niin sekaisin ettei siitä mitään kunnollista tule. Kawasakin H2 osoittaa yritystä mitä tässä on kaivattu.

Tästä olen samaa mieltä. Pelkään pahoin että Audi omistajan roolissa hakee merkille suurempaa markkinaosuutta. Mikä sinänsä ei ole paha, mutta Audi itse tekee sitä vähä sellaisella kaikkia miellyttämään pyrkivällä tyylillä. Itelle taas Ducati on ollut se "kompromissiton" oman tien kulkija, joka ei ole aiemmin pyrkinyt mielestäni miellyttämään kaikkia.

Ei sillä, ostin aiemmin tänä vuonna uuden rinkelinokan monen Bemun jälkeen. Teknisesti hyvä, joissain paikoissa Bemua parempi, mutta silti noi Audit on vähän saksalaisten premium-merkkien Avensiksia. Hajuton, mauton ja väritön. Mä vaan toivon että Ducatille ei käy näin.

Purkasin yhden Panigalen äänenvaimentimen ja tein siitä racemallisen. Jossain kohtaa dokumentoin sen tonne blogiini. Vain Ducati ja joku Bimota tms vois tehdä nykyään äänenvaimentimesta noin kompleksin hässäkän. Vakiovaimennin on kyllä aivan uskomaton insinöörityön taidonnäyte. Vaikka varmaan roboteilla hitsattu, niin ikipäivänä saku tai japsi ei alkaisi moista tekemään. Liian monimutkainen ja liian kallis tehdä. Mutta kun muotoilusta ja V2 halutaan pitää kiinni, silloin siitä tulee tuollainen. Seuraavassa Audi-Panigalessa on varmasti tässä kohtaa perinteinen suora sivupönttö.

Back