• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

testejä ja tunnelmia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouskari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jouskari

New member
Mistäköhän löytyisi tarinaa tuosta pyörästä? Mielellään Suomeksi tai englanniksi. Onkos tuota esitelty tai testattu Bikessä jossain kohtaa? Ja jos tuollainen mopo on jollakulla ajossa niin oman mielipiteen saa kertoa! eli miten tuntuu toimivan baanalla ja kaupungissa ja jaksaako sillä taittaa vähän enemmän matkaakin?
eihän se toki mikään matkalaiva ole, mutta kuitenkin..

-koeajo päivää odotellessa..
062802jumpie_prv.gif

Mistäköhän löytyisi tarinaa tuosta pyörästä? Mielellään Suomeksi tai englanniksi. Onkos tuota esitelty tai testattu Bikessä jossain kohtaa? Ja jos tuollainen mopo on jollakulla ajossa niin oman mielipiteen saa kertoa! eli miten tuntuu toimivan baanalla ja kaupungissa ja jaksaako sillä taittaa vähän enemmän matkaakin?
eihän se toki mikään matkalaiva ole, mutta kuitenkin..

-koeajo päivää odotellessa..
062802jumpie_prv.gif
Ajoasento on samanlainen, kun kaikissa Supersporteissa. Eli varsin urheilullinen. Tehoa on suunnilleen samanverran, kun 750s/ss. Kevyt ja näppärä pyörä.

Pikku testi löytyy ainakin Moto-lehdestä (olisko viime keväältä).

Motossa oli testi joo... Kymppitonnin kierroksilla oli testikuski saanut sitä huudattaa pysyäkseen edes jollain tavalla 800/1000 kuutioisten perässä. Taidettiin siinä todeta laitteen olevan varsin hyvä aloittelijan pyörä. Pitää hakea varmaan kyseinen lehti jostain, että tietää kertoa enemmän.

kiitti! tarvii hakea tuo lehti jostain.
ja tuosta suorituskyvystä.. jos kaikki lakkaa kiihdyttämästä sadassakahdessakympissä, niin tuskin tuolla paljoa jää.
thumbs-up.gif

ja ohan niistä sitten isompiakin malleja. Rupesin noita katselemaan vasta eilen illasta, kun ensin kävin ajamassa 636:lla kawalla. tuntui että siinä oli suunnilleen puolet liikaa tehoa
tounge.gif
crazy.gif

620 en ole kokeillut, mutta 750 mulla on nyt toista vuotta ajossa. Älyttömän hauska peli ajaa. Nopeutta ei varmaan saa älyttömästi (en ole kokeillut yli 170), mutta mitä hauskaa on ajaa suoraa lujaa. Radalla näppärä, Ducati-cupissa on ollut tähän asti aina pari seiskapätkääkin joukossa (nehän ovat vakiokoneita, Ducati Performance-kitti on ainoa sallittu lisä).

Kaupungissa erittäin tylsä, niin kuin joka ikinen kyykky. Käytännössä alle 4000 kierroksen on ikävä ajaa, kun peilit ja mittaristo resonoi sopivasti.

Parin sadan kilometrin siivuja olen itse ajanut, mutta kai se on vähän kuskista kiinni. Tankkausväli on mulla yleensä joku 250km. V-twinistä huolimatta ei täristä käsille. Kakspäällä pystyy ajamaan, ja kyyditettävällä on ihan kohtuulliset oltavat.

Jos kiinnostaa, mulla on myynnissä S750 2002. Noin 7500 km ajettu. Ducati Performance-satsilla (high-rise hiilarit, ohjain) varustettunakin hinta jää alle 9000€ (alkup. osat mukaan). Jos haluat lisätietoa, privaviesti tai s-posti tavoittaa hyvin, muut yhteystiedot kotisivunapista.

Itselläni on Ducati 750 Sport. Ajoasentohan noissa on sama, eli melko kyykky. Ainakin minulla otti eka reissu kaikkiin lihaksiin käsissä ja olkapäissä, mutta eipä ota enää.  
biggrin.gif

Peileistä ei näe 90 km/h -> mitään, kun täristää sen verran. Käsiin ei minullakaan tuota tärinää tunnu. Potkuahan on 620 vs. 750 melko lähelle samat (tosin väännöissä eroa), ja ainakin tuon 750:n 64 hv riittää minulle mainiosti. Ei mikään tähtää ja ammu- laite, mutta mutkatiellä aivan mahtava peli, kaupungissa hieman kova.

Äänet eivät ole tästä maailmasta  
inlove.gif
varsinkaan Ducati Performancen putkilla.  
inlove.gif
inlove.gif

biggrin.gif

Suosittelen.  
062802jumpie_prv.gif

edit: typot

Kertokaapa sportin omistajat kuinka totuitte siihen ajoasentoon. Kävin muutama päivä sitten tyypittään S 750 HFn ja moottoritiellä tuintui OKlta ajoasennon puolesta kun ajoviim anosti jo mukavasti, mutta muuten oli aika tiivis ja etukenoinen tunnelma. Olen 186 senttiä pitkä muuten tekis kyseistä poyörää mieli, mutta arvelutta kestääkö niska ja ojentajat ajamista
confused_orig.gif
pystypyörän jälkeen.

Kertokaapa sportin omistajat kuinka totuitte siihen ajoasentoon.
Viime syksynä, euroopan reissulla kahteen kertaan tuli taivallettua 1400km päivässä. (ajo-aika 16h ja 14h)
smile_org.gif

Kyllä siihen tottuu. Oon tosin vaan 178cm mutta ajo-asentoa korjatakseni jakatappeja on siirretty taakse ja ylös.
(helpotusta elämään, kun ei oo tarpeeks kyykky muuten?
tounge.gif
)

Jos ei ihan tottuminen suju toivotulla tavalla voi ajo-asentoa helpottaa esim hommaamalla
korotuspalat kahvoihin. Parin sentin korotus tekee kuulemma ihmeitä.

Kertokaapa sportin omistajat kuinka totuitte siihen ajoasentoon.

Kuten jo totesin, alkuun otti käsiin ja kaikkiin silloin vielä tuntemattomiin lihaksiin käsissä ja olkapäissä.
smile_org.gif
Mutta niinhän se jokaisessa kyykyssä alkuun.
omg.gif

Itse olen 190 cm pitkä. Mielestäni ajoasento on mukavan kompakti ja katteenkin taakse mahtuu ihan kiitettävästi suojaan. Pidän erityisesti tankin muotoilusta, sillä siitä saa jaloilla mielestäni erinomaisen "otteen".

Toissa kesänä tuli taitettua matkaa S750FF:llä yksi ja kaksi päällä ja ihan kelvollisen mukavasti meni. Oon myös 186cm ja varsin pitkäjalkainen, mutta pyörän päälle mahtuu erittäin mukavasti. Kaupungissa kaks päällä meno on kyllä aika kamalaa; tärinät matalilla kierroksille irrottaa paikkoja hampaista, kun veto pätkii alle kolmen tonnin ja kytkinkin on melkoisen kankea. Mutta maantiellä ja mutkapätkillä
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Heti jostain 60km/h ylöspäin tuntuu, että ilmavirta keventää painoa ranteilta.

Kyytiläinen (160cm) sanoi istuvansa mieluummin Sportin kyydissä kuin GSX750F Suzukin! Pieni kate antaa kyytiläisen olla aika rauhassa pyörteiltä vaikka jalat onkin melko kippurassa.

kiistämätön tosiasia on se ettei tuota pyörää voi mukavaksi kutsua suorilla moottoritiematkoilla. Aktiiviseen ajoon mutkateille se sopii kuitenkin helkkarin hyvin. Nollasta sataan ei häpeä hirveesti missään seurassa, sadasta kahteen ehkä enemmän...

Itse oon ollut tosi tyytyväinen... aina sitä välillä haaveilee vaihtavansa pyörän tuplasti tehokkaampaan... ovat vaan tuplasti kalliimpia kanssa.

Matkustajan kanssa ajamisesta en ole ihan samaa mieltä kuin tuolla ylempänä. Jarrutuksissa on ranteet tosi kovilla vaikka olisi vähän kevyempikin kyytiläinen selässä...

Noo - tulipa ostettua sitten viime torstaina tuommonen Sport 750 HF vm. -02. En oo vielä ehtiny kovin paljoa ajella, mutta eiköhän tuohon ajoesentoon totu kun on sen kerran hankkinu.
062802moto_prv.gif

Edellinen pyörä oli pystypyörä ja sitä edellinen kustomi eli kyyrympään suuntaan ollaan menossa, mutta tuskin enää paljoa...

Mukavahan tuoll aon ajella ja maisemiakin voi katella siinä mukavia ääni akuunnellessa ja matalataajuisesta sopivan vaimeata tärinästä nautiskellen, jos tekee mieli rauhallisemmin ajella.
smile_org.gif

Onneksi olkoon
062802jumpie_prv.gif
ja kivoja kilometrejä.

Minulla on käytettynä ostettu -99 SS750FF, nyt neljättä vuotta. 37tkm ajettu. Mukavahan se ei ole, ei edes yhdelle, tehoissa ja huippunopeuksissakin jäädään monille, mutta hintaluokka huomioiden sentään hauska kurvailupyörä. Mikään muu edes suurinpiirtein samanhintainen ei ole oikein kiinnostanut, toki ymmärrän että monet valitsevat toisin. Ongelmia ei ole vielä tullut vastaan.

Back