• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thunderaceen renkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jetro

New member
Nyt kun on tullut aika vaihtaa talven aikana kummatkin kumit niin tuli mieleen kysymys.
Kokemuksia eri rengasmerkeistä ja eri tilanteissa..kuten radalla,mutka-ajossa..kovat vai vähän pehmeämmät renkaat.
Ite ajattelin Bridgestonen BT-012 mutta halusin kysyä kokemuksia ensin.
062802moto_prv.gif

Sun ajotyylille suosittelisin:

Taakse BT20
Eteen BT10

Näin meinaan itsekin tehdä, BT20 on jo takana.
sport05.gif

Tykkäsin FZR:llä BT010 edessä ja takana. Ace on niin paljon samanlainen, että luulisi siinäkin toimivan. Mikäs syy tuohon sekarengastukseen on?

miten kauan fazun alla on 010 kestäneet? se on aika raskas pyörä mutta pitoa varmasti riittää.
mulla on yzfässä ollut pilot sportit nyt 1 eturenkaan ja 2 takarenkaan verran ja seuraavaksi sitten rennsportit kokeiluut. ei noissa piloteissakaan niin hirmusti sanomista ole mutta radalla tuntuivat lämpeävän ihan järjettömästi ja alkoivat lipsua. paineita ei kitenkaan ollut mitenkään kovin vähän vaan 2,3 bar paikkeilla. taitaa olla liian painava vessa noille.

kyllä mä taitaisin thunderiin 120/70 ja 180/55 streetraceja ajatella.

Suosittelen lämpimästi Pirelli Diabloja.

Niitä on nyt ehditty kehua paljon sekä lehdissä, että niitä hankkineiden taholta. Kestää pitempään kuin Metzin Sportecit ja pitävät paremmin kuin BT010:t 020:stä nyt puhumattakaan.

Lisäksi ovat erittäin edulliset
wink.gif

Eikös tuossa ole jo syitä tarpeeksi?

Toki kaikkia muitakin merkkejä löytyy nytkin shopin hyllystä, myös tuo 020 taakse ja 010 eteen sekarengastus, jota Markku suositteli. Se on yllättävän suosittu satsi kyllä, joten ei sekään voi hassumpi olla.

PS. Minkä vain varastossa olevan sarjan saat syyshintaan, joten nyt on hyvä aika hommata.
eek.gif

Mulla tällähetkellä Pirellin Evo corsa edessä ja Evo takana. Tähän mennessä parhaimmat mitä on kokeiltu. Luulen, et Diablot olis myös pätevät. Takarengas kesti n.8 tkm.
-Samppa-

Sun ajotyylille suosittelisin:

Taakse BT20
Eteen BT10

Näin meinaan itsekin tehdä, BT20 on jo takana.  
sport05.gif
Mulla on nyt ollut tällainen satsi alla, etusella ajettu ~9tkm ja takasella 10tkm, hyvin on meikäläisen ajoihin pito riittänyt. Molemmat tosin alkaa olemaan vaihtokunnossa. Ensi kesäksi lyön 010:n taaksekin alle, syinä mahdollinen rata-intoilu ja se että tuli mopon mukana...
033102beer_1_prv.gif

buttrock.gif

Kuvat löytyi 5000km ajetuista BT010-kumeista. Millähän ne nyt saakaan tänne, kun en (enää?) löydä sopivaa nappia?

Back