• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ThunderAcen putkista

LeaderOfThePack

New member
Moro, arvon raati.

Viimeviikolla siirryin onnellisten ässäkuskien klaaniin ( hopea-musta vm. 2000 42tkm).
Heti tuli mieleen että miten tuota vakioputkea saisi avarammaksi? Onko paras het suoraan investoida 640 egeä yoshimuran slip-oniin, onko jossain käytettyjä liikkeellä, vai rassatakko orggiksen henkireikää avarammaksi jollakin sopivalla rassilla?
Muita kun yoshia ei taida uutena enää löytyä tuohon malliin.

Duell:in luettelossa näytti Yoshimuran vaimennin olevan 460 euroa ässään.
Samassa luettelossa G.P.R:n vaimennin ässään 389 euroa.

Kummastakaan ei ole omakohtaista kokemusta, itsella Akrapovic hiilari vaimennin ja siihen oon ollut tyytyväinen,sopivat äänet, ei liian kovat
smile_org.gif
Teho vaikutuksesta ei tietoa, koneessa myös dynojet ja K&N, mutta en ole penkittänyt, vielä.

http://www.ebay.de Näyttäs olevan jotain <a href="http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-BOS-ALU-YAMAHA-YZF-1000-R-THUNDERACE-AB-BJ-96_W0QQitemZ120283833302QQihZ002QQcateg

oryZ49781QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">BOS</a> vaimentimia tarjolla, mutta niistä ei mitään käsitystä, aikas halpoja kuitenkin...

YouTube linkki jossa BOS vaimennin ässässä.

EDIT:linkki

Duell:in luettelossa näytti Yoshimuran vaimennin olevan 460 euroa ässään.
Samassa luettelossa G.P.R:n vaimennin ässään 389 euroa.

Kummastakaan ei ole omakohtaista kokemusta, itsella Akrapovic hiilari vaimennin ja siihen oon ollut tyytyväinen,sopivat äänet, ei liian kovat
smile_org.gif
Teho vaikutuksesta ei tietoa, koneessa myös dynojet ja K&N, mutta en ole penkittänyt, vielä.

http://www.ebay.de Näyttäs olevan jotain <a href="http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-BOS-ALU-YAMAHA-YZF-1000-R-THUNDERACE-AB-BJ-96_W0QQitemZ120283833302QQihZ002QQcateg

oryZ49781QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">BOS</a> vaimentimia tarjolla, mutta niistä ei mitään käsitystä, aikas halpoja kuitenkin...

YouTube linkki jossa BOS vaimennin ässässä.

EDIT:linkki
Tuo yoshi lienee se tunnetuin ja ainakin tehojen puolesta ok vaihtoehto. G.P.R:stä ei itsellä paljoakaan tietoa mutta hinta alkaa olla siedettävämmällä tasolla.

Akrapovic:in nettisivuilta en löytänyt aceen sopivaa vaimenninta. Tuo hiilikuituinen on varmasti yli 500 € kapine?

Tuo BOS vaikutti hintansa puolesta houkuttelevalta, mutta jotain käsitystä laadusta ja vaikutuksesta muuhunkin kuin ääniin kaipaisin.

Motoplaza.orgista löytyy IXILin aika laadukasta sliparia alumiinipöntöllä hontaan 299 ja hiilikuidullakin muistaakseni n. 350

Penkitetty vakiona 119hp takapyörältä ja pöntöllä 128hp ja täys putkistolla 131hp (Akrapovic)
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Tuohan Laserihan vaikuttaa ihan asialliselta. Onko tuosta kokemuksia? Tai siis on varmaan, taitaa olla sen verran yleinen merkki, mutta että minkälaisia?

Tuohan Laserihan vaikuttaa ihan asialliselta. Onko tuosta kokemuksia? Tai siis on varmaan, taitaa olla sen verran yleinen merkki, mutta että minkälaisia?
Itselläni on 'Catissa Laserin HotCam hiilikuituisena.
Mielestäni työn jälki on ihan kiitettävällä tasolla ja kaikki osat sopivat kohdalleen niin kuin pitikin. 'Acessa taitaa tosin olla bolt-on-kiinnitys...enpä ole varma...anyway varmaan sopii kohdalleen ja näyttää hyvältä.

Äänet ovat mukavan möreät, mutta silti pehmeät, ei "pärisevät" vaan "humisevat". Omasta mielestäni aika lähellä Leo Vincen ääntä, mutta pehmeämpänä...

Tehomuutoksista ei tarkkaa tietoa, mutta kyllä se tuntuisi jonkun kuopan oikaisseen tehokäyrältä.

tuo kuulostaa aika hyvältä. Vielä kaipaisin tietoa että minkälainen homma vakioputken avarrus on, ja minkä verran siitä on iloa saati hyötyä.

Itse joskus porailin ja avartelin xx putkia. Ei kehuttavaa tulosta. Sitä muhkeaa soundia kun ei vippaskonsteilla saa. Vaatii reikäputkea ja villaa pönttöön.

Nyt ajokkina k2 kilo gsx-r, siinä kun on myös tollanen kätevästi irroitettava pelkkä vaimennin, niin avasin prässätyn päädyn ja laitoin sisälle reikäputkea,teräsvillaa ja villaa. Nyt höpisee hienosti ja ääni vastaava kuin noissa valmis slipareissa. Tuli hintaa 25€ ja ei tarvinnut edes mitään hitsailla. Aikaa meni n. 5 tuntia, toki toisen samanlaisen tekisi nyt murto-osassa ajasta.

Kaveri muuten hommas just acen ja siihen mahdollisesti tehdään sama homma piakkoin.

Vaikka kaupasta saa valmiina mitä vaan, niin tää nyt vaan on mun mielestä tällästä kivaa sadepäivän hommaa. Toki olen myös vähän nuuka.

Miten avasit sen prässätyn päädyn, niin että se kesti avaamisen ja sulkemisen....siinä lienee melkoinen murtumavaara mukana?? ja kummasta päästä kannattaa ässässä kokeilla, kun se on sellainen BOLT-ON tyyppinen se vaimennin??

Prässättyyn päätyyn sukisukissa, joka on ulostulopääty, tein pienen leikkauksen rautasahan terällä ja siitä sitten nostamaan reunaa niin pirun varovasta. Acen putkesta en vielä tiedä onko prässätty, vai helpommin popniiteillä se pääty. Takaisin käännetty(vähän rumahko) prässi jäi mukavasti päädyn koristepillihässäkän alle. Eli kun suzukissa avas 3 kuusiokoloa ulostulopäädystä jäi käteen vain päädyn kiiltävä pilliosa.

Acestakin luultavasti jää se ensiksi käteen ja sitten sen jälkeen alkaa vasta todellinen putken avaaminen.

Vaimennin acessa sisältää hyvin suurella todennäköisyydellä lähes kokovaimentajan kokoisen hylsyn, josta poistetaan kaikki vanha ja kootaan uutta tilalle. Tämän jälkeen hylsy uusine sisuksineen sovitellaan takaisin ulkokuoren sisälle ja homma kutakuinkin redi.

Joo jokunen popniitin kanta tossa näkyy, mutta täytyy ilmeisesti yrittää olla varovainen sen taitoksen kanssa...olen kyllä putken irrottanut, mutta en ole koskaan oikein tarkasti katsonut sitä pulteilla olevaa päätä...sinnehän sen saisi pois näkyvistä vähän rumemmankin purkutyön jäljen.

Jahans. Tänään siis änkkäri irti ja tarkastelemaan asiaa jos vaan kerkeen. Rapsaa tulee kun ehdin tuon kimppuun ja kun(jos) tuolle jotain saa aikaan.

Onko LeaderofTheBack liian kova toive, jos koettaisit saada kuvamateriaalia tuosta hommasta? Puhelimella otettu plaatu käy hyvin
wink.gif

Ajattelin itse ryhtyä samaan hetimmiten kun nuo kelit eivät näköjään vaadi tuonne tien päälle.

Se homma on pakko tehdä sieltä prässätystä päädystä, koska sisälmys joka kuoresta tulee ulos on niin iso klöntti. Voin laittaa osviitaksi yhden valmiin kuvan suzukin vaimentimesta, se kun on rakenteellisesti niin saman tuntuinen. Harmi etten ikuistanut eri työvaiheita.

Ps. valmistautukaa välillä raaputtamaan päätä.

nii juu osaan lähettää kuvan vain sähköpostiin

Tämä selvä. Laitoin meiliin viestiä niin saat osoitteen johon laittaa kuva.
Koitan muistaa itse ottaa noita kanssa kunhan saan homman alulle, ellei joku muu ehdi ensin. Voipi olla että tuo homma siirtyy viikonlopulle kuitenkin, tuntuu tuota muutakin tekemistä taas olevan ihan tarpeeksi.

Homma on jäänyt aika pahasti vaiheeseen, tuon reikäputken löytäminen Jyväskylästä ei ollutkaan ihan helppo nakki. Yksi ilmastointifirma jo bongattu, mutta se tietysti on auki mun työajat. Mutta jatketaan metsästystä.

Back