• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thunderbirthin äänet

tilhestäjä

New member
Eilen toi kiitolinja Turusta -03 mallin Thunderbirdin kotiovelle,
tämä mainio kuljetusmuoto sillä matkaa hakea olisi tullut 520 km.
Pyörä on tosi hieno, ainoa kummastus on käyntiääni, kuin
sepelimyllyssä. Onko tämä merkille ominaista?
Pyörään tehtiin liikkeellä 40 tkm:n huolto ennen kauppaa.

Tämä on juuri se luonteenomainen ääni, siihen tottuu ajan myötä.

Komppia^, ja onnittelut hienosta hankinnasta  
thumbs-up.gif

Kyllä kuuluu.
Kuuluu vielä paremmin jos alkuperäiset hiljaiset putket ovat vielä kiinni...
wink.gif

Alkuperäiset putket paikallaan. Ääni on kiihdyttäesä tosi
riemastuttava. Mistähän tähän löytää "0ff-road putket" ?
Penkki on tälläiselle pitkäjalkaiselle ikävä, tarviis korkeamman,
oisko parempia missään tarjolla?

Onko TB:ssä tosiaan niin huonot takaiskarit, että pohjaa
vähänkin isommassa montussa? Säätöähän siinä on vain
jousen kireydelle, mulla se on jo säädetty aivan tiukimmalle.
Kun istuu satulassa iskarin vartta on näkyvissä vain n. 2 cm.
Ei siinä kummasta heittoa tiessä tartte olla, niin pohjaa.
Mistähän saa "oikeita iskunvaimentimia" ?

Tämä juttu meni kyllä ohi alkuperäisestä aiheesta mutta
liittyy kuitenkin TB:iin

Alkuperäinen ei ole kovin kummoinen. Kaksi päällä saa ajaa varovaisesti...
Hagon on kohtuuhintainen tarvikeiskari, itselle olen harkinnut samaa. Progressiven jouset vielä eteen, niin alkaa se puoli olla kondiksessa. No, ainakin, jos pysytään kohtuuhintaisissa modauksissa.

Etujarru voisi olla kanssa tehokkaampi. Ulkomaisilta foorumeilta luin, että Harrison-Billetin kuusimäntäpuristin olisi hyvä optio. Jollei sitten löydä TB Sporttimallin keulaa jostain kokonaisena ja halvalla...  
wink.gif

Nämä ajattelin joskus tulevaisuudessa hankkia(suoremman stongan ohella), kunhan olemassa olevien osien elinkaaren pää alkaa häämöttää.
thumbs-up.gif

Mulla oli myös tollasia edellämainittuja ajatuksia edellisen cafe T-Birdin ajo-ominaisuuksien/-asennon parantamiseksi, jouset, jarrut, rear-setit jne. ja osa niistä toteutuikin mutta tulokset ei vaan oikein tyydyttäneet ja samalla pyörän ulkoinen olemus oli menossa -ei toivottuun- suuntaan.

Tulin lopulta siihen lopputulokseen että oli jotenkin järkevämmän oloista hankkia Sport.mallin T-Bird jossa valmiiksi säädettävä jousitus/vaimennus molemmissa päissä, tuplalevyt edessä, jalkatapit taaempana, 17" renkaat, 6-vaiht., ym.

Tuo Sportti-lintu on kyllä mielestäni hyvinkin paljon erilainen ajettava kuin ns. "normi" T-Bird.

Mut mut, nää on näitä, kyllä näiden Lintujen ikäisten ja tyylisten pyörien kanssa ajo-ominaisuuksissa on hyväksyttävä kompromisseja, joskin mitä itse olen vertaillut samantyylisiin muihin pyöriin niin mun mielestä siltikin ajoltaan parhaasta päästä oli sitten sport / ei.
Ja ulkonäköhän on sitten jo huippua
smile_org.gif

Back