thundercat nykii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja russo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

russo

New member
Thundercat nykii 2500-4000 rpm pintakaasulla, vedättäessä  ei  mitään hätää. Joku väitti, että on ominaisuus, mutta voiko sille mitään tehdä? Tosi ikävä kaupungin jonoissa.

pyöräsi käy tod.näk. liian laihalla, soita yamaha huoltoon (arwidson), pelkästään isompi tyhjäkäyntisuutin voinee auttaa

Kai tuo nykiminen on tosiaan enemmänkin ominaisuus. Oma catti nykii nimenomaan hiljaisissa nopeuksissa. Tai oikeastaan kaasu hitaissa vauhdeissa on/off tyyppinen. Säätämällä kaasukahvan vapaaliikettä mieleisekseen siitä tulee parempi. Itse päädyin lopulta siihen, että toimii parhaiten kun on jonkin verran vapaaliikettä.

Jep, sama täällä. Ykkösvaihteella ruuhkassa matelu pienillä kierroksilla on aika syvältä. Ja mikä minusta on outo homma, niin samalla kierrosalueella ajaminen kakkosvaihteella ei ole ikävää. Silloin pyörä kulkee jo tasaisesti. Ehkä se ykkösvaihteen välitys tuolla kierrosalueella ei ole optimaalisin.

Sen kyllä olen huomannut, että ketjujen oikea kireys vähentää myöskin tuota nykimistä.

Täytyykin kokeilla tuota kaasukahvan vapaaliikettä josko se auttaisi ongelmaan.

Kyllä se vaan taitaa olla ominaisuus eikä mikään mukava sellainen kun itse tulee ajettua keskustassa paljon... Käytin catin Arwidsonilla säädätettävänä ja hieman parani, mutta täytyypi kokeilla myös muut vinkit mitä tässä tuli esille!
smile_org.gif
Olen kyllä jutellut muittenkin merkkien omistajien kanssa ja sama ongelma/ominaisuus löytyy myös muista kuussatkuista kun ei ole sitä vääntöä alakierroksilla..

Eiköhän tuo ole ominaisuus. Omnikin nykii juuri tuolla kierrosalueella. On nykinyt uudesta asti.

Sen kyllä olen huomannut, että ketjujen oikea kireys vähentää myöskin tuota nykimistä.

Täytyykin kokeilla tuota kaasukahvan vapaaliikettä josko se auttaisi ongelmaan.
Catti on aika tarkka oikeasta ketjun kireydestä, siis nimenomaan hitaassa ajossa, vauhdissa ei niin väliä.
Itse taas säädin vapaaliikettä mahdollisimman pieneksi, sain ainakin itselle paremman tuntuman. (vrt.  rekkojen ilmajarrut, ensin tuntuu sekunnin murto-osan ettei mitään tapahdu, tottumattomana painaa vaistomaisesti lisää jolloin jarrujen samalla "ottaessa" rupeaa tuulilasi lähenemään...)
062802moto_prv.gif

buttrock.gif

mun sit taas oma catti nyppi oikeen kunnolla siinä hyppi 2-vaihde yli korjausarvio n.2-3t€
bawling.gif
Vaihtoon meni
biggrin.gif

Jos tykkää asentaa ja jos tuntis jonkun amerikoista tai jonkun joka ois menossa käymään siellä kannatta tsekata bikebandit.
BikeBandit
Aikas hiton halvat yamahan alkuperäisvaraosat
Veikkan että cattiin kakkosen ja vastakappalevaihteen(5:nen? -fzr 1000 on 2.sen vastakappaleratas viitonen)  rattaat+ miksei samalla vähän laakereita ja männänrengassetti, kustantais  n. 300-400 euroo, aika paljon vähemmän kun 2-3 tonnia? Heität vielä n. 120 eeroo niin suutinsarja
wink.gif

Olen ymmärtänyt että me muovijammujen omistajat saadaan varautua 2 vaihde remonttiin, erään sortin tyyppivika. Mullakin ulisee 2:nen kummasti.
"The result of a complete engine overhaule is a new-like engine that will give as many trouble free miles as the original"

Joo se oli konekeskon korjaus arvio ja pyörä olis n.1kk pukeilla ja minä sitten vaihdoin sen pois ja tilalle tuli R1 ja se oli sitten kanssa sen kuukauden melkeen heti pukeilla ja vieläki sattuu
bawling.gif

Back