Thundercatin viritys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kode
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kode

New member
Moniko thundercatin omistajista on käyttänyt kissaansa penkissä? Millaisia tehoja olette saaneet? Erityisesti kiinnostaa suuttimien, sliparin, etc. tuoma tehonlisäys, sekä "luonteen" muutokset em. toimenpiteiden jälkeen??
Kiitän jo etukäteen.
bowdown.gif
 
Todella paljon muuttuu kisu yhdistelmästä slipari+suuttimet+k&n.

Vääntökäyrä muuttuu todella merkittävästi ja siinä missä ennen oli kuoppa niin meno maistuu ihan eritavalla kaksipäälläkin. Suuttimina käytössä ollut dynojetit ja slipareina on testailtu sekä hurricin carbonia että laserin Duo-tech carbonia - molemmat mallia "racing".

Penkki kertoi takaselta : 106hp / 77 Nm
 
Onkohan noiden slipareiden "hengittävyydellä" suuriakaan eroja??
Esim. jos vertais vaikka tätä, Ixil pyöreä titaani superracing 60mm.
ja tätä MICRON RACE STAINLESS, Titanium Ovaali??
 
häh vaikuttaako dynojet kitti noin paljon ? tuntuu huimalta että vääntöä tulisi yli 10 % lisää.. mitäs tapahtui polttoaineen kulutukselle ? oma katti vie tasaisesti 5L/100 ja ajan PALJON moottoritiellä.. kaverin katilla tyyppäsin vuosi sitten (ennen oman ostoa) hitaammassa pujottelussa vei 4,5 L/100
 
Todella paljon muuttuu kisu yhdistelmästä slipari+suuttimet+k&n.

Vääntökäyrä muuttuu todella merkittävästi ja siinä missä ennen oli kuoppa niin meno maistuu ihan eritavalla kaksipäälläkin. Suuttimina käytössä ollut dynojetit ja slipareina on testailtu sekä hurricin carbonia että laserin Duo-tech carbonia - molemmat mallia "racing".

Penkki kertoi takaselta : 106hp / 77 Nm
Kyllä ens keväänä kissassa on uusi putki, suuttimet ja K&N suodatin. Kyllä tuo niiin hyvältä kuullostaa.
062802jumpie_prv.gif
Kiitos
Mistähän löytäis hyvän pajan, missä tuon penkityksen ja säädön vois huoletta teettää.
sport05.gif
bowdown.gif
 
106 hv takapyörältä on unennäköä, penkkien ja mittausnormien välillä on paljon eroja. Vakiosta löytyy n. 85-88 takapyörältä, ja pelkkä slipari tuo n.3-4 hv lisää. Suutinsarja tasoittaa vääntökäyrästä löytyvät kuopat ja lisää tehoa pari hummaa. Suurimman tehon tuova suutinvalinta ei ole seoksien kannalta paras. Vapaavirtaussuodatinta ei tarvita. Nyt takapyörältä n.95hv/65Nm. Yoshimuran RS-vaimentimella melu on siedettävää ja muutos kyllä kannattaa. Kulutus kesän Norjan reissulla 3.6-4.3l/100km!!
 
106 hv takapyörältä on unennäköä, penkkien ja mittausnormien välillä on paljon eroja. Vakiosta löytyy n. 85-88 takapyörältä, ja pelkkä slipari tuo n.3-4 hv lisää. Suutinsarja tasoittaa vääntökäyrästä löytyvät kuopat ja lisää tehoa pari hummaa. Suurimman tehon tuova suutinvalinta ei ole seoksien kannalta paras. Vapaavirtaussuodatinta ei tarvita. Nyt takapyörältä n.95hv/65Nm. Yoshimuran RS-vaimentimella melu on siedettävää ja muutos kyllä kannattaa. Kulutus kesän Norjan reissulla 3.6-4.3l/100km!!
Mitä mitä ? nyt kyllä on unohtunut joka toinen tankkaus merkkaamatta

biggrin.gif


Reiska_SB
 
Kulutusta ihmettelin kyllä itsekin. Tosin asiaa selittää 17-hampainen eturatas. Normiajossa vakiorattaalla kulutus sama kuin vakiossa n. 5 l/100km.
 
Kulutusta ihmettelin kyllä itsekin. Tosin asiaa selittää 17-hampainen eturatas. Normiajossa vakiorattaalla kulutus sama kuin vakiossa n. 5 l/100km.
Jos ottaa nopeus/matkamittari vaihteistolta, niin välitysten vaihdon jälkeen näyttää ne pieleen, eli siinä lienee osasyy. Edellyttäen, että mittaa välimatkanmatkan moton mittarista.
 
Catti ottaa nopeuden "vanhanaikaisesti" etusesta. Itellä tais kuluttaa jotain 5,6 reippaassa katuajossa Micron Carbonilla, Dynojetillä ja K&N suotimella. Eturatas oli piikkiä vakiota pienempi. Joka tapauksessa vei paljon vähemmän bensaa kuin nykyinen ruisku CBR vakiopalikoilla.
 
Löysin tuolta erään .ogr tyypin sivuilta tietoa thundercatista seuraavasti. "Pyora on saadetty ja penkitetty Viaber Oy:ssa inertiadynamometrissa, jolla saadaan aikaan rehellinen mittaustulos, koska mittauksessa huomioidaan myos moottoripyorassa oleva valityssuhde.
Tehoa ja vaantoa saatiin nailla virityksilla takapyoralta seuraavasti: tehoa 96,5 hv/13863 rpm ja vaantoa 65 Nm/9541 rpm. Huomioitavaa on se, etta vakiokuntoinen Thundercat tuottaa takapyoratehoa n.90 hv. Nailla parannuksilla voidaan sanoa, etta huipputehon lisaksi saadaan mukavasti alavaantoa ja osakaasutehon paranemista, jolloin kaasuun vastaaminen paranee huomattavasti. Ja mika parasta, pyora kuullostaa soundeiltaan jo moottoripyoralta."
ja ne viritykset oli tuollaisia --> Moottorin viritykseen kuuluu Mivv:n hiilikuidusta valmistettu Slip-On mallinen racing vaimennin.
Ilmansuodatuksen hoitaa K/N vapaavirtaussuodatin.

Eli en mä nyt ihan mahdottomana pitäisi suuttimien, sliparin ja K&N kanssa tuomaa reilumpaakin tehon lisäystä esim. sitä 106 hv
nixweiss.gif
Ja tekstit oli lainattu Tuolta
bowdown.gif
 
Mulla tuli -03 R6:sta hieman yli 105hp Vaasassa AJ-Bikellä viritysten jälkeen (slipari, PC3 ja K&N). Hallissa oli toinen R6 viritettynä samoilla vermeillä jossa oli n.0,5hp vähemmän tullut sillä ajolla, joka oli papereihin piirretty.
 
Jos joku haluaa hyvän pillin cattiin niin mulla olis ylimääräsenä pari kk:tta pyörässä kiinni ollut Laserin Duotech-carbon. Vakuutussetä rakastui kisuun niin että päätti ostaa sen yhtiölle, pilli jäi siis tarpeettomaksi.

Hinta allrigtilla 592e, järkeviä tarjouksia voi lykkiä vaikka orgboxiin...

Lisätietoja tuosta : http://www.allright.fi/documents/Street05_FIN_121-124_LASER.pdf

(joojoo, osto/myynti - mutta sopi tähän aiheeseen).
 
Back
Ylös