• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thundercatin viritys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kode
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onka sulla nuo molemmat "huiilut" siinä mukana. Eli sportti ja vakio
062802jumpie_prv.gif
Toki ja vielä lompakkoon se todistus jolla voi poliisisedälle kettuilla että putki on hyväksytty
smile_org.gif
 
asenna uuemman R-kuutosen ruiskukone thunderin runkoon niih eipä ainakaa lopu viriosien saatavus kesken
biggrin.gif

ja valmiiks irtoo jo semmoiset 120hepoa.
062802jumpie_prv.gif
 
Erittäin hyvä tuli omasta -00 Catistani aikanaan. Ajelin kyseisellä laitteella 50 tkm... ja tykkäsin kovasti.

Itse vaihdoin pyörääni Leovincen slip-onin, Dynojetin suutinsarjan ja K&N ilmansuodattimen. Pientä säätelyä ja lopputuloksena oli todella hienosti toimiva moottori, joka kyllä väänsi ihan eri tavalla alhaalta kuin alkuperäisillä osilla. Suosittelen lämpimästi em. muutoksia.

Toinen millä itse ajamista sai todella paljon mukavammaksi, oli vaihtaa alkuperäinen takaiskari Öhlinsin tuotteeseen. Etujouset vaihdoin myös ja etuhaarukka huollettiin samalla. Ajotuntuman muutos verrattuna perusjousitukseen oli ainakin minun mielestäni parempaa vastinetta rahalle kuin slipari+suuttimet.

Kuvitelkaa terävä, erittäin terävä töyssy mutkaisella tiellä, mihin osutte Catilla. Jousitussäädöistä huolimatta pyörä pomppaa siitä ja muuttaa epämukavasti linjaansa. Öhlinssit alla ajaessasi samaan töyssyyn tuntuu kuin pyörä olisi kallionvakaa ja rengas ei irtoa tiestä edes pienen pieneksi hetkeksi. Sellainen oli ero vakiojousitukseen...

Toisaalta pieni pörinä uudesta sliparista on monen kohdalla isompi asia kuin paremmat ajo-ominaisuudet...  
cool.gif
 
paljoko on muuten Yamaha YZF 1000 R Thunderace VM:2000
kiihtyvyys 0-100 km/h entäs paljoko on huippunopeus?
jos joku tietää niin voiko laittaa linkin mistä löytyis noita pyörien suorituskykyjä...?
 
"Tehoa ja vaantoa saatiin nailla virityksilla takapyoralta seuraavasti: tehoa 96,5 hv/13863 rpm ja vaantoa 65 Nm/9541 rpm."



Uskoo ken tahtoo tuon kierrosluvun. Näppis vai trolli?
 
paljoko on muuten Yamaha YZF 1000 R Thunderace VM:2000
kiihtyvyys 0-100 km/h entäs paljoko on huippunopeus?
jos joku tietää niin voiko laittaa linkin mistä löytyis noita pyörien suorituskykyjä...?
Mä veikkaan että molemmat on luokkaa "riittävästi". Uudempien (2003+) pyörien suht luotettavat (=testatut) kiihtyvyys-, huippunopeus- ja kulutustiedot löytyy saksalaisen motorrad-lehden sivuilta. Paree omata loogista päättelykykyä ja vaikka ihan saksankielen taitoa jos tuolta meinaa ne löytää.

Annan vinkin: http://www.motorradonline.de -> bikes -> vuosi -> kategoria (normi katupyörät löytyy osiosta motorräden in deutschland) -> valmistaja -> pyörä -> technische daten.

Tähän tietolähteeseen voi ainakin omasta mielestäni luottaa.

Thunderacesta ei ollut mitään, eihän niitä oikeasti ainakaan ole ollut uusia vuonna 2003.
 
Thunderacesta ei ollut mitään, eihän niitä oikeasti ainakaan ole ollut uusia vuonna 2003...........eikös ne ole kaikki -01 jälkeen rekisteröidyt pyörät valmistettu -01 mutta sitten rekisteröity vaan myöhemmin,muistaisin tälläistä juttua olleen.
talktohand.gif
 
Jeps, keväällä katellaan mihin ne kissanhevoset on karannut, nyt ruuvailtu kiinni dynojet, K&N ja Yoshin slipari jo olikin.

rattaat(ja ketjut) vaihtuu myös ja sillä lienee suurin vaikutus ainakin noin perstuntumalta
thumbs-up.gif
En sit tiiä miten se naukuu matka-ajossa mutta kokeillaan ny ainaki
062802moto_prv.gif


Edit: "Viritys on onnistunut kun tehohäviö on alle 20%"
biggrin.gif
 
Back
Ylös