• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tiemaksusta

Nyt tuo valvontapainajainen on yhä lähempänä:
Yle

Olisiko kenelläkään halua vastustaa tuota oikeasti?
 
Eihän toi 6 euron päivätaksa missään tunnu - jos vaikka sattuis autoilemaan vuoden joka päivänä, niin sehän tekee vaivaset 2190 euroa vuodessa - ihme ruikutusta  
033102ass_1_prv.gif
Ja eikös tuonkin voi vähentää verotuksessa tulonhankkimisvähennyksenä, niin kuin työmatkakustannukset nykyään?
Aivan varmasti voisi, mutta kun säädetään omavastuuosuus tarpeeksi korkeaksi, ei tartte edes ajatella moista enää.

Eipä sitä paljoa heru vähennyksiä esim. Helsingin sisällä tapahtuvasta työmatkasta, jonka joutuu tekemään ajansäästön ja sujuvuuden takia Espoon kautta.  
crazy.gif


Ai mitä mä olen mieltä tästä(kin) hullujen touhusta; Kiinalaiset nettikaupat, kuten tämä, tienaavat!
 
Paitsi jos valvontaan ei käytetä gps:ää.

Optimisti näkee tässä hyvät puolet, liikennemäärät voivat pienentyä (tai kasvu hidastua) ja saa ajella tyhjemmillä teillä!

edit: Tukholmassa käytetään rekkareiden lukua. Ja liikennemäärät vähenivät jopa 1/4.
Eikös tuo Tukholman juttu mennyt niin että alueen ulkopuolelta tuleva liikenne väheni (tietullien läpi ajava liikenne) mutta todellisuudessa kaupungin sisäinen liikenne jopa kasvoi.

Näin oli mielestäni ainakin vielä vuosi sitten mitä suomalaisessa mediasta lukenut...
 
käsittääkseni tukholman kokeilu on tehnyt lähes persnettoa, laitteet maksaneet hunajaa, ja joskus lukemani mukaan edes niitä ei saada maksettua käyttökustannusten ohessa kymmeniin vuosiin?.
Eihä tuo ole ongelma tuo laitteiden ja järjestelmien kehitys maksetaan verovaroin, ei noiden laitteiden keräämistä rahoista, jolloin ne kerätyt rahat on puhdasta tuottoa...
Valtion matematiikan ja talousoppin mukaan.
biggrin.gif
 
Taitaa tässäkin suurin osa vastaanhangottelijoista olla kehäkolmosasukkeja, joilla on toimiva ja kehittämiskelpoinen paikallisliikenne mutta näivettyvä sellainen koska jokaisen pitää saada ajaa sillä omalla "munanjatkeellaan" töihin ja töistä pois, siis mikäli käyttäsittä julkisia niin pääsis sekin kehittymään, eikä tarvis urputtaa jos työmatkaan menee reilu tunti suuntaansa julkisilla. Niin ainakin omista kokemuksista pääkaupunkiseudun lisäksi turku, tampere, jyväskylä ja oulu omaavat tarpeellisen julkisen verkoston, jotta se töihin meno ja töistä tulo ei onnistuisi.

Siis kehäkolmoselle vaan tietullit, invakortilliset toki ilmatteeksi, jos kehäkolmosen sisällä työkseen autoa tarvii niin sen voi pitääkin siellä ja kulkea työpaikalleen julkisilla.

Niin siellä käyneenä ja vastaisuudessakin käyvänä en voi käsittää mihin hittoon ihmisellä on niin sairaan kova kiire, esim metro muutaman minuutin välein uusi tai ratikat ei nekään mahottomia odotuta, bussejakin kulkee.

Toivottavasti tulee juurikin reaaliaikaisesti seuraava systeemi ja jos auton/mopetin seuranta jostain syystä katkeaa kulkuväline ajokieltoon eli juuri noi "persaukiset" ja kaiken ilmaiseksi tahtovat myös maksujen piiriin, eli se kiertely jäis ehkä vähemmälle.

Maastossa mopojaan kuskaavat sitten taas maksaisivat niiltä osin kun käyttävät sitä yleistä ja kunnossa pidettävää tietä, eikä mistään metsäautotien käytöstä.

Ulkomaalaisilta sitten periä "tiemaksu" jo tullissa eli ei rahaa ei maahanpääsyä mutta koska shengen-maissa on vapaa to iliikkuvuus, niin koskettaisi näillä näkymin sitten venäläisautoilua.

Työttömiä kortistosta sinne tienvarteen ottaan rekkareita ylös, tuohon ei mitään koulutusta tarvi eli digipokkarit kouraan ja numerot ylös, toiset jo pidemmällä kehityksessä olevat voivat sitten näpytellä numerot bittimuotoon ja samalla kone kertoo onko siellä ilmaisajelijoita, näin ei tarvis muutenkin turhan pienilla resursseilla olevaa poliisilaitosta noilla rasittaa muuta kuin tuon "laskutuksen" osalta.

Se on kansanedustuston hyvä keksiä käytönaikaisia maksuja, kun itse käyttävät taksia ja kansa maksaa.

Nää on vissiin niitä "vihapuheita" kaiketi etelänasukkeja kohtaan, no pohjosenasukkina saanu osansa maksella etelänasukin kuluja kuitenkin, joten kritiikkiä voinen heittää jo ihan oikeutuksella
033102ass_1_prv.gif
 
Eikun henkilökohtainen kapina moisia suunnitelmia vastaan
idea3.gif


Oma versioni tästä kapinasta on 50cc cityskode, jolla tänäänkin päristelin töihin n. 20km/siivu. Ei autoveroa tai ajoneuvoveroa, vakuutukset hieman toista sataa vuodessa, parkkimaksujakaan Hki keskustassa ei tartte maksaa ja bensaa palaa 2 sadalle niin ei bensaveron korotuksetkaan tunnu. Silti matka-aika on about sama kuin omalla autolla Kehä I jonoissa kökkiessä
sport05.gif
 
Taitaa tässäkin suurin osa vastaanhangottelijoista olla kehäkolmosasukkeja, joilla on toimiva ja kehittämiskelpoinen paikallisliikenne mutta näivettyvä sellainen koska jokaisen pitää saada ajaa sillä omalla "munanjatkeellaan" töihin ja töistä pois, siis mikäli käyttäsittä julkisia niin pääsis sekin kehittymään, eikä tarvis urputtaa jos työmatkaan menee reilu tunti suuntaansa julkisilla. Niin ainakin omista kokemuksista pääkaupunkiseudun lisäksi turku, tampere, jyväskylä ja oulu omaavat tarpeellisen julkisen verkoston, jotta se töihin meno ja töistä tulo ei onnistuisi.
Tää lienee provo mut huumorintajuttomana vastaan kuitenkin.

Omalla osalla en oo verotusta vastaan vaan:
- jatkuvaa lakisääteistä seurantaa vastaan
- liikkeiden tallentamista vastaan.
- Kalliiden jarjestelmien luomista joilla saavutettava hyöty on kyseenalainen
- Turvallisuuden ja ympäristöystävällisyyden käyttämistä kaikessa argumentttina, siitä on tullu uusi rasismi-sana. Jos perustellaan sillä ja vastustat asiaa -> olet automaattisesti "rasisti"

Toihin ja kauppaanmä pääsen vaikka sillä julkisella tai kävellen mut paljon muualle mihin haluan mennä ei sit pääsekkään.

Edit: ja se sit missä mä liikun, ei kuulu verottajalle, poliisille eikä muillekaan viranomaisille - ellei heillä ole perusteltua syytä olettaa minun syyllistynee rikkeeseen tai rikokseen joka kuuluu heidän toimivaltaansa.
 
Taitaa tässäkin suurin osa vastaanhangottelijoista olla kehäkolmosasukkeja, joilla on toimiva ja kehittämiskelpoinen paikallisliikenne mutta näivettyvä sellainen koska jokaisen pitää saada ajaa sillä omalla "munanjatkeellaan" töihin ja töistä pois, siis mikäli käyttäsittä julkisia niin pääsis sekin kehittymään, eikä tarvis urputtaa jos työmatkaan menee reilu tunti suuntaansa julkisilla. Niin ainakin omista kokemuksista pääkaupunkiseudun lisäksi turku, tampere, jyväskylä ja oulu omaavat tarpeellisen julkisen verkoston, jotta se töihin meno ja töistä tulo ei onnistuisi.

Siis kehäkolmoselle vaan tietullit, invakortilliset toki ilmatteeksi, jos kehäkolmosen sisällä työkseen autoa tarvii niin sen voi pitääkin siellä ja kulkea työpaikalleen julkisilla.

Niin siellä käyneenä ja vastaisuudessakin käyvänä en voi käsittää mihin hittoon ihmisellä on niin sairaan kova kiire, esim metro muutaman minuutin välein uusi tai ratikat ei nekään mahottomia odotuta, bussejakin kulkee.

Toivottavasti tulee juurikin reaaliaikaisesti seuraava systeemi ja jos auton/mopetin seuranta jostain syystä katkeaa kulkuväline ajokieltoon eli juuri noi "persaukiset" ja kaiken ilmaiseksi tahtovat myös maksujen piiriin, eli se kiertely jäis ehkä vähemmälle.

Maastossa mopojaan kuskaavat sitten taas maksaisivat niiltä osin kun käyttävät sitä yleistä ja kunnossa pidettävää tietä, eikä mistään metsäautotien käytöstä.

Ulkomaalaisilta sitten periä "tiemaksu" jo tullissa eli ei rahaa ei maahanpääsyä mutta koska shengen-maissa on vapaa to iliikkuvuus, niin koskettaisi näillä näkymin sitten venäläisautoilua.

Työttömiä kortistosta sinne tienvarteen ottaan rekkareita ylös, tuohon ei mitään koulutusta tarvi eli digipokkarit kouraan ja numerot ylös, toiset jo pidemmällä kehityksessä olevat voivat sitten näpytellä numerot bittimuotoon ja samalla kone kertoo onko siellä ilmaisajelijoita, näin ei tarvis muutenkin turhan pienilla resursseilla olevaa poliisilaitosta noilla rasittaa muuta kuin tuon "laskutuksen" osalta.

Se on kansanedustuston hyvä keksiä käytönaikaisia maksuja, kun itse käyttävät taksia ja kansa maksaa.

Nää on vissiin niitä "vihapuheita" kaiketi etelänasukkeja kohtaan, no pohjosenasukkina saanu osansa maksella etelänasukin kuluja kuitenkin, joten kritiikkiä voinen heittää jo ihan oikeutuksella
033102ass_1_prv.gif
Eiköhän ole niin että etelän liikenteestä kerätyt verot ovat niin roimia että potista menee vähän pohjoiseenkin?

Tämä vihreiden lempilapsi voidaan laittaa käymään niinkinpäin että pohjoiseen laitetaan julmat maksut
omg.gif
ja tyhjätään porukka pois maaseudulta  
nixweiss.gif
 
Tarkoitus ei ollut provoilla suuntaan jos toiseenkaan, mikäli satut käyttään gsm-puhelinta ja siinä varassuojaus päällä, niin olet jo antanut operaattorillesi luvan "kytätä" missä meet, toki eihän noi tallenna sitä tietoa kuiteskaan eihän
nixweiss.gif


Muista että huumorintajuton ihminen yleensä elää ankean ja lyhyen elämän
biggrin.gif
 
aivan turha käyttää tiestön parantamis korttia, jollei reilulla 6 miljardilla eurolla saada sitä tiestöä pysymään kunnossa jotka nyt kerätään autoilijoilta eri konsteilla niin siinä ei joku sata milliä vaikuta.
Kyllähän ne keräävät tienkäyttäjiltä tuon reilun 6 miljardia vuosittain, mutta ei siitä palaudu tienhoidon, aken hallinnon yms. kuluina takaisin kuin alle miljardi.  
bawling.gif
Eli lisäveroille ei kyllä perusteita siltä suunnalta löydy.

Tuo reilu 6 mrd on muuten yli 10% valtion koko budjetista, mielestäni melko iso siivu
eek.gif
 
Tämä vihreiden lempilapsi voidaan laittaa käymään niinkinpäin että pohjoiseen laitetaan julmat maksut
omg.gif
ja tyhjätään porukka pois maaseudulta  
nixweiss.gif
Ois se hauska nähdä miten alkuperaiskansa saamelaiset hyppis riemusta ja vetelis riemujoikua päälle.

Muutenkin kun ei olis mitään palveluita ulkopuolisille kaikki "viherpiipertäjät" ois tosiaan onnellisia, kun saisivat loikkia siellä luonnontilaisessa metikössä kyllästymiseen asti.
 
Tarkoitus ei ollut provoilla suuntaan jos toiseenkaan, mikäli satut käyttään gsm-puhelinta ja siinä varassuojaus päällä, niin olet jo antanut operaattorillesi luvan "kytätä" missä meet, toki eihän noi tallenna sitä tietoa kuiteskaan eihän
nixweiss.gif


Muista että huumorintajuton ihminen yleensä elää ankean ja lyhyen elämän
biggrin.gif
Sarkasmin kanssa pitää olla varovainen  
blush.gif


Mielestäni jotain epäkohtaa ei voi perustella toisella epäkohdalla. Samalla GSM argumentilla voisi perustella jalankatkaisun mikäli varvas olisi poikki.
 
Tarkoitus ei ollut provoilla suuntaan jos toiseenkaan, mikäli satut käyttään gsm-puhelinta ja siinä varassuojaus päällä, niin olet jo antanut operaattorillesi luvan "kytätä" missä meet, toki eihän noi tallenna sitä tietoa kuiteskaan eihän
nixweiss.gif


Muista että huumorintajuton ihminen yleensä elää ankean ja lyhyen elämän
biggrin.gif
Mut siinäpä se onkin se pointti - Tuo GSM puhelimen käyttötavat on kättäjän valittavissa.

Tallennuksesta ei tietenkään voi olla varma mut sitä säätelee pykälät -ja molemmat toimijat on lain samalla puolella - siis vastassa ei ole viranomainen vaan yksityinen yritys.

No joo ankeaahan tämä nykyään on, mut ei tarpeeksi lyhyt näin ankeaksi...
 
Ollaan me kummallista kansaa, kun ei kummempaa vastalauseitten myrskyä nouse edes tälläisestä aivopierusta. Kaikki vaan otetaan suoraselkäisesti vastaan mitä ylhäältä päin kaadetaan niskaan.
Liikenteestä kerätään jo polttoaineveron avulla uskomattomat summat rahaa, mutta kun mikään ei riitä, vielä pitäis päästä seuraamaan missä ne alamaiset kalustollaan liikkuukin
033102ass_1_prv.gif

Liikenneministerille vaan terveisiä
thumbs-up.gif
 
Onko kukaan muu laittanut terveisiä ihan oikeasti? Itse olen kyllä laittanut
062802moto_prv.gif


Mielestäni kyllä kiteytit asian kummana kansana. Muistakaa että se on itsestä kiinni, onko teot pelkkää rutinaa vai ihan oikeaa toimintaa. Yrittäkää edes!
 
Olen, ja nyt lähtee kyllä uusintapainos, kun ei edellisellä kerralla mennyt perille.
 
Back
Ylös