• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tiger 1200?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se edessä oleva navin ym. virran ulosotto on sitten taas ihan omalla plugilla...
Kävin vinkistä ostamassa motonetistä sopivan plugin jonka tutulla sähkärillä
liitätin navin johtoihin. Joku varmaan osaa sen tehdä itsekkin.
16 tkm huoltoon on menossa kuun puolivälissä, saa nähdä ovatko hommanneet
keskiseisontatuen valmiiksi. Informoitu kyllä.
Huollon hinnaksi arvelivat 400 - 500 e!(+ etusen alle laitto 50e!)
Kuullosti kalliilta vaan varmaan pakko tettää et takuu säilyy samassa liikkeessä
ku mistä ostin. Varmaankin vois muualla vaan en jaksa alkaa säätään.
Ens keväänä loppuu takuu sit vois kattoo noita huoltoja...

Välillä ei ihan heti starttaa vaan sekin on kuulema ominaisuus...

WWW.TIGER-EXPLORER.COM sivuilla puhutaan, että kannen vaihto toisi takuuseen lisävuoden ! Ollaanko taas jälkijunassa.....
 
WWW.TIGER-EXPLORER.COM sivuilla puhutaan, että kannen vaihto toisi takuuseen lisävuoden ! Ollaanko taas jälkijunassa.....
Ollaan, täällä siitä ei ole mainittukaan:jpstyle:
Koko nokka-huilu-historia otettiin esille juurikin noilla sivuilla, on sieläkin kyllä jokunen joka on ollut tyytyväinen Exploreriinsa

Liekö Triumphilta tullut vahvistus, toisaalta, me joilla ei tuota ääntä ole ollut, mehän se jatko-takuu tarvittaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, jep.

Pyörä huollettu 16 tkm:n huolto. Ns. pikkuhuolto, normi hommat öljyt ja tarkistukset.
Keskiseisontatuki meni takuuseen. Tuttujuttu sanoivat huollossa ja osa oli hyllyssä.
MUTTA:
Nyt myönnettiin suoraan että kone ääntää pahasti ja kannenvaihtoon mennään
kun ajokausi päättyy. Voin ajella vielä tän loppuajan ja vielä mopon kannen vaihtoon,
he toimittavat sen sitten talviseisonta paikkaan.
Näin siis Vantaan BikeTeam.
Kannen vaihdon jälkeen tulee se vuoden lisätakuu.
Hieno homma jos juttu päättyy noin eikä tarvi enää kuunnella tota naputtelua.
 
Minä vein Explorerini kannen vaihtoon viime keskiviikkona Jämsään Huoltokaksikkoon. Pääsee pojat tekemään liukuhihnahommia. Oli nimittäin samanmoinen pyörä hallissa sisällä, jopa samanvärinen kuin minulla. Samaa hommaa varten sekin pyörä siellä oli, kun siitä kysäisin....

-kapo-
 
No niin, nyt on kansiremppa tehty (mittarissa n. 13000km), ajoa sen jälkeen vain vajaa 100km. Nyt äänet vaikuttivat normaalilta, ei tikitystä! Samalla meni etujarrulevyt vaihtoon, niissä ilmeni jonkinlaista kieroutta tms. tökkimistä n. viidestäkympistä jarruttaessa. Keskistondis vaihdetaan ensi vuonna, ei ollut nyt osaa saatavilla. Huomenna pyörän panen talvitalliin. Otan akun pois talvilatausta varten, tankki täyteen ja panen litkut bensan sekaan, se on siinä! Lyhyt on meillä kausi, n. puoli vuotta, mutta niin on Kanadassakin. Tiger-Explorer sivuilla kirjoittelevat myös ajokauden päättyvän.....
 
Kausi avattu.
Onko tullut takaisinkutsua "tietokoneen" vaihtoon?
Kaks viikkoa ollut iloinen explorerin omistaja :jippikaijee: aivan mahtava mopo. Ajoja vaan pitää toppuutella kun vasta ensiviikolla saa ekaan huoltoon. :p
Toisin sanoen, siitäkin huolimatta mitä täällä ja muualla on juteltu kansirempasta, otin ja vaihdoin varaderon hieman enemmän luonnetta omaavaan pyörään. :orgmp: Eikä ole vielä takaisin kutsuttu :thumbup: Vielä kun tästä kelit ja ilmat paranevat jotta pääsisi kunnolla ajelemaan. Vielä pitäisi tuota avatarta ehtiä modaamaan.
2014-03-24-1194-1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
..tex illä nyt ajettu 16tkm ja huolto ensi viikolla, tämä siis on vuoden vanha laite, ei minkäänlaisia ongelmia koneen kanssa, eikä ääniäkään. ecun vaihto huollossa ja keskiseisontatuki myös. tilasin puolan poikain nolan laukkusarjan ja sitä odotellessa. heidenaun scoutit alla ja nyt niillä ajettu 8tkm ja ehkä takanen puolessa välin, rengas pitää myös assulla tapit maassa kipinöiden. on se huikee mopo.
 
imxoknAiia_gN91HAQme-G_DA15QMNVSnN0ywSbHWwQ=w276-h207-p-no


Kansi, ECU ja keskiseisontatuki vaihdettu. Alla Karoo3:t. Mulle riittää hauskakerrointa ensi kesäksi...:)
 
Kausi avattu.
Onko tullut takaisinkutsua "tietokoneen" vaihtoon?

Samoin, kausi avattu. Tänään pyörä tallista, hienosti käyntiin täydellä akulla. Takaisinkutsu tuli talvella, täytyy alkaa kyselemään aikaa huollosta, siellä odottaa myös uusi keskistondis asennusta.
 
En tiedä onko, mutta ei sen väliä enää. Vedin sähköt suoraan akulta, eikä tuo näyttänyt sytyttävän mitään huoltovaloa akkukaapelin hetkellisestä irrottamisesta huolimatta. Eli asia on o.k. niiltä osin......
Kiitos vastauksestasi kuitenkin.
Itsellä sama homma edessä vaikka nämä sähköhommat vähän tökkiikin.:no:
Mutta siis, akulta taidan itsekin virran ottaa mutta ilmeisesti kannattaa pistää releen kautta mutta mistä kannattaisi ottaa herätevirta? Tosin en ole asiaa vielä tutkinut ja voi olla herätevirta löytyy helpostikin mutta jos joku osaisi sanoa lonkalta, tavoitteena että navi sammuu kun virran sammuttaa.
Telinekin kyllä on vielä mietinnän alla mutta eiköhän se siihen mittarin yläpuolelle jotenkin tarttis saada.
 
Takaisinkutsutietsikkahomma hoidettu, keskistondis ja sumareiden katkaisija vaihdettu, Tampereen Biketeam hoitanut hommat kiitettävästi. Moottoriäänetkin kohdallaan viime syksyn kansirempan jälkeen, eikä mitään piiperrystä ja tikitystä kuten aiemmin.

Nyt toisinaan virran kytkemisen jälkeen antaa ilmoituksen "Low bat", joka brittisivujen mukaan on ilmoitus rengaspaineantureiden patterin jännitteestä (Bat low ilmoitus akun jännitteestä)

Madstadin 20 tuuman pleksi ollut nyt reilun 200 km matkan ja tuntuu paremmalta kuin alkuperäinen, vaatii vain säätöä ja asennon hakemista.

Renkaat vielä alkuperäiset ja mittarissa vähän vajaa 14tkm, menee kesällä vaihtoon, ajelen nämä karheet kelit vanhoilla.
 
Ecu vaihdettiin, rehit 13 000 km ja alkuperäiset renkaat, ja voivat kestää vielä tuohon 16k huoltoon asti, aika hyvin. Macadamin luokkaa, pidoltaan "jopa" paremmat heh
 
Jep, jep. Ecu vaihdettu täälläkin takuuseen. Vakkari ei toimi (taaskaan), nyt sitten kysellään ruottista että mitä osia saa vaihtaa kun takuuseen vielä menee...
Kiva kun ei ole suomessa tuota "skandinaavian vastaavaa" niin joutuvat aina tuonne ruottiin oleen yhteyksissä...
No toivottavasti korjataan ennen reissua joka on heinäkuun puolivälissä.
 
Päivitystä:
Ecu vaihdettu toistamiseen. Ensimmäisen ohjelmointi ei onnistunut ja eikä myöskään nollaus.
Vakkarin toimimattomuus johtui (ehkä) liian herkälle säädetystä takajarrun kytkimestä.
Oli todennäköisesti vilkutellut jarruvaloa kovemmissa montuissa ym. maaston epätasaisuuksissa
ja sen vuoksi ei myöskään vakkari mennyt päälle...
Ilmankos takana ajaneet huomautteli jarruvalosta:paikallatuulee:

Nyt pyörä tuntuu toimivan ja ens viikolla reissuun. Toivottavasti nyt murheet ohi pyörän suhteen
kun on takuu-aikakin loppu. Takuuseen meni onneksi noi korjaukset.
Vantaan Biketeamille suuret kiitokset:jippikaijee:
 
Kansi, ECU ja keskiseisontatuki vaihdettu. Alla Karoo3:t. Mulle riittää hauskakerrointa ensi kesäksi...:)
Meinasin kysyä että miten Karoo3.t ovat kestäneet mutta Kurapyörien puolelta löysin jopa sinunkin kommenttisi renkaasta joten ei siitä sen enempää.
Syksyksi jotain karkeempaa pitäisi saada joten kaipa sitä Scout.t voisi pistää tilaukseen että pääsee rengasjumppaan.
Pitää vaan saada ensin sorvattua/jyrsittyä jonkinlaiden adapteri takavanteelle jotta saa sovitettua pyörän tasapainotuspukkiin. Kaikenlaista harmia tuollaisesta keppivetoisen vanteesta:;):
 
..Oletteko vaihtaneet takajarrupaloja? onko jarruletkun liitin yhtä lailla tiellä kuin minun texissä?
ja joko olette pohtineet ratkaisun tähän omituisuuteen? siis vikahan tämä ei ole..:D
 
..Oletteko vaihtaneet takajarrupaloja? onko jarruletkun liitin yhtä lailla tiellä kuin minun texissä?
ja joko olette pohtineet ratkaisun tähän omituisuuteen? siis vikahan tämä ei ole..:D
En vielä vaihtanut mutta otin palat pois ja hieman herkistelin, mutta mulla ei ollut ongelmaa liittimen kanssa.
Kaikki kuusiokoloruuvit pääsi avaamaan ongelmitta.
Ihmettelin vain levyn (mielestäni) huomattavaa kulumista.
2014-09-07-1532.jpg
 
..muutoin kaikki satulassa ym olikin kunnossa ja ennen kaikkea vaihtoivat jarruletkun TAKUUSEEN biketeamissa, toki engelsmannien hyväksymisen jälkeen. jarrupalat vaihdatin siellä myös ja oli kyllä sikahintaiset, 75 ecee..ens kerralla haen motonetistä 25€.
 
Kävin eka kertaa koeajamassa 1200 Explorerin. Ollut joskus (mahdollisesti) hankintalistalla kunhan tämä nykyinen tulee vaihtoikään.

Muutamia huomioita:

Voimaa ja vääntöä moottorissa riittävästi. Kerta kaikkiaan mahtava moottori :rakastunut:
Toisaalta taasen kaasun vaste tai herkkyys on tehty aivan liian herkäksi ja tällä pilattu hyvä tuntuma. Koitin käyttää vakkaria mutta eihän siitä mitään tullut. Kyydistä melkein putosin kun käänsin kaasua vahingossa. Perseestä tällänen systeemi :hanuria::hanuria: Ei hyvä.

Alusta toimii täsmällisesti ja joustovarat ovat riittävät.
Vakio pleksi ei toimi ollenkaan allekirjoittaneelle. Tajunnan räjäyttävä humina ja pauke,eikä auttanut pleksin säädötkää. Kypäränä Arai x-tour3.

Kardaaniveto toimii hyvin. En noteerannut hissi-ilmiötä ollenkaan.
Heti koeajon jälkeen hyppäsin oman 800 tiikerin päälle ja tuntui kuin hyvin istuva hanska olisi kädessä. Joten eipä aiheuttanut vaihto kuumetta. Tällä mennään edelleen...
 
Back
Ylös