Tiger 1200?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tkc.jpg
Viikossa tulivat, etunen 03/16 ja takanen 47/15 paistettu. Pintaa etusessa 5mm(aika vähän)takasessa 9,5mm
 
Terve!

Edellinen omistaja on säätänyt jousitusta pyörässä mieleisekseen niin miten löydän tehdas asetukset jousitukselle helpoiten? Olisi mukavampaa lähteä etsimään omia säätöjä alkuperäisistä asetuksista.
 
Eikö mukana tullut käyttöohjekirjaa? Kai siitä pitäisi löytyä myös jousituksen perussäädöt.
 
Ohjekirja on muistaakseni Ruotsiksi ja se taipuu huonosti. Latasin Englanninkielisen ohjekirjan, mutta en oo vielä siihen ehtinyt kunnolla tutustuun. Ajattelin, että jos joltain löytyy joku helppo "nyrkkisääntö" niin saa laittaa. :)
 
Mikä on pielessä etupään iskareissa, kun pre-loadin säätöruuvit eivät sano "klik". Takapään säädöt kyllä sanovat ja siten melko simppeli säätää.
 
Se on vaan semmonen. Etuputki on helppo säätää kun näkee säätöruuvit. Takapampussa ei aina niin ovat laittaneet naksut sinne.
 
Aijaa... eli on ominaisuus? Olisin ollut lukevani ohjekirjasta, että säätö on 8 klikkiä taaksepäin ääriasennosta... täytyy nyt katsoa luinko oikein.
 
Niinnojoo, tosiaan.. Arvaushan tuo omi, voihan siellä naksut edessäkin olla :paikallatuulee: pitäs varmaan olla hiljaa edes niistä mitä ei tiiä...:tyhmäminä:
 
Tuli nyt säädettyä pyörä "comfort" asentoon ja ei voi muuta sanoa, että kyllä on ilo ajella nykyisiä routapatti teitä. Sanoisin, että ajo on kuin taikamatolla päästelisi menemään! 😄 on kyllä erinomainen moottoripyörä. Kaiken maailman kyykyillä ja fightereilla on tullut kärsittyä. Nyt on oikeasti mukavaa ja hauskaa kyytiä!:thumbup:
 
Mpssäkin erittäin tärkeä jousituksen mukavuuteen vaikuttava tekijä on joustomatka. Esim maastopolkupyörässä sentinkin ero keulan tai perän joustomatkassa vaikuttaa merkittävästi toimintaan. Sinänsä mielenkiintoista että monen mp-alan lehden testeissä kerrotaan haarukan liukuputkien läpimitta, mutta ei joustomatkaa sentteinä. 150mm joustoa ja siitä ylöspäin tekee mukavan. Tiger oli kyllä todella leppoisa oman nakun jälkeen, harmi etteivät saa näistä kevyempiä kun tulee paljon kaupunkiajoa.
 
Kävin sitten Tampereella koeajamassa uuden Explorerin.
Parannusta on tullut merkittävästi kaasuun, jousitukseen ja varsinkin jarruihin. Kyllä ne Brembon pojat vaan osaa!

Itsellä on tosiaan tuo 2012 vuotinen malli ja täytyy sanoa, että itse en kyllä vaihda tähän uuteen. Lähinnä sen takia, että tämä uusi on mennyt enemmän sporttiseen ajoasentoon tai ainakin tuntuu siltä. Toki jos tykkää sporttisemmasta otteesta niin tämä on kuin tehty tähän tarkoitukseen.

Mutta suurin syy miksi en vaihda niin omalla kun ajaa sivutuulessa niin olo on kuin ajaisi tankkia. On vakaa ja jykevän oloinen. Harmi kun saisi kaikki nämä uudet -16 mallin herkut tähän vanhaan koriin. Siinä olisi aika lähellä jo täydellinen pyörä.

Älyttömän hieno laite kuitenkin tuo -16 mallin Explorer. Tuossa kyllä yhdistyy mukavuus, sporttisuus ja tämän päivän elektroniikka. Onnea niille, jotka ovat kyseisen laitteen hankkineet! :peukutpystyyn:
 
Rengaspaineen hälytysvalo palaa ja väittää painetta olevan, liian vähän. Ei ole, joten patteri loppu, kuulemma ei voi vaihtaa, vaan on vaihdettava koko yksikkö, hinta kruunuissa 1600/kappale ja tietysti työ päälle. Muistan jostakin lukeeneeni kuvauksen pattereiden vaidosta, täältä en sitä haulla löydä.
Tosin koko tuo tpsm oli mukana pyörässä, ei sitä kysytty kun sen "Launch kit:in ostin.
Paljonkohan maksaa Suomessa jos nollaa koko monitori systeemin.
 
Viimeksi muokattu:
Olen katsellut seuraavaa pyörää ja 14 mallin XC (1200) olisi kaverilla tarjolla.
Onko kukaan laittanut tuollaiseen "kunnollisia" laukkuja ? Esim. Touratech Zega Pro 2 ? Kokemuksia?
Onko joku jo kerennyt enemmänkin ajelemaan isolla tiikerillä? Siis esim. yli 50 tkm ?
Onko ollut murheita ? (Ne 2012 kansijutut olen lukenut).
 
Explorer XC 2014 tuli sitten hankittua. Edelleen kaipailen kokemuksia Touratechin alumiinilaukuista.
Nyt kiinni on kuitenkin omat laukut ja voisin ostaa sisäkassit niihin jos jollain olisi sellaiset jääneet joutilaiksi.
 
Morjensta lajitoverit!
Explorerilla kerkesin seikkailla vielä loppukesästä 6900 km. Tuosta liki 5000 km tuli kun ajoin pyörän talvisäilöön Unkariin :-) Kotimaassa kerkesin hieman sorateitäkin ajella parina viikonloppuna ennen Euroopan reissua.
Renkaiksi laitoin Pirellin Scorpion Trail´it. Laukkuina on pyörän omat sivulaukut ja "perinteinen" takalaukku.
Hyvän tuntuinen pyörä ainakin noin pikaisen tutustumisen pohjalta.
Kokemuksia niistä alu-laukuista kaipailen edelleen. Nuo pyörän omat ponttoonit nyt on mitä on. Toki niissäkin tavaraa kuljettaa, mutta varmaan on fiksumpiakin laukkuja.


WP_20160924_042P.jpg
 
katso liitettä 9463
Viikossa tulivat, etunen 03/16 ja takanen 47/15 paistettu. Pintaa etusessa 5mm(aika vähän)takasessa 9,5mm

Eipä tarte toisia TKC70 alle laittaa. Sateella kyllä toimivat vaan kauheen uraherkät ja painon alla sortuvat mutkissa alle. Etunen oli loppu 7000km kohalla ku kuluivat ihan epätasaiseksi. Takasessa oli jäljella vielä melkein puolet. Nyt sit alla Metzeler Tourance. Huomattavasti vähemmän uria seuraava rengas. Kilometrejä näillä alla 3000km.
 
Viime elokuun lopussa ostin tuon -14 XC:n. Mittariin on kertynyt 14600 km lisää eli reippaat 49 tkm nyt ajettu.
Käytyjä maita on kotimaan lisäksi Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Slovakia, Unkari, Kroatia, Bosnia, Montenegro, Albania, Makedonia, Slovenia, Itävalta, Italia, Sveitsi ja Saksa.
Euroopassa jouduin vaihdattamaan taakse jarrupalat kahdesti. Muutamassa tonnissa hävisivät. Olivat varmaankin jotain hieman kevyempiin laitteisiin tarkoitettuja "pehmopaloja". Nyt taas sintteriä paikallaan.
Pirellin Scorpionit kestivät 13000, mutta en ihan hirveän tyytyväinen ollut niiden pito-ominaisuuksiin. Anakee 3:t seuraavaksi alle.
Mukava pyörä ajella muutakin kuin työmatkat ja kioskilla käynnit. Parin viikon päästä tarkoitus lähteä Laatokkaa kiertämään.
 
Back
Ylös