• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tiger 1200?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten Tigerin ja Triumphien huollot yleensäkin toimivat? Vähän marginaalimerkki huoltojen ja ehkä,tarvittavien korjausten kanssa? Kovasti kiinnostaisi tällainen.

Isossa Teneressä oli muuten Anakee3:t eikä tule enää ikinä minihkään pyörään alle sellaisia.
 
Kotkassa käytin isossa huollossa, Ruuvikadulla, motoboxiko oli nimi, hyvin toimi, jäi maku että oikeasti välittivät asiakkaasta ja moposta. loppuyhteenvedossa totesin laskun kohtuulliseksi.
seka-ajossa mitaksen kumit ollut alla ja toimii assullakin.

Miten Tigerin ja Triumphien huollot yleensäkin toimivat? Vähän marginaalimerkki huoltojen ja ehkä,tarvittavien korjausten kanssa? Kovasti kiinnostaisi tällainen.

Isossa Teneressä oli muuten Anakee3:t eikä tule enää ikinä minihkään pyörään alle sellaisia.
 
Avasin kardaanin perän täyttöruuvin , roiskahti naamalle pisaroita ts. painetta oli?
Pyörä oli seisonut ainakin viikon? ajamatta, onkohan syytä huolestua Ei siellä korkissa ainakaan mitään huohotinta ole, BMW: ssä lienee, on jossakin,vaan onko Explorerissa suljettu systeemi, niinkuin Triumpin mp_myyjä kertoi "luulevansa». Englanniksi löysin yhden samanlaisen kokemuksen, vaan en mainintaa venttiilistä?
Pyörä pelaa niinkuin pitää eikä perä ihmeemmin lämpene. Kaikinpuolin tyytyväinen valintaani, mainio matkapyörä.
 
53 tkm mittarissa 2014 XC:ssä.
Kohta tulee minulla vuosi täyteen Tiikerillä ajoa ja vajaa 19 tkm on mittariin tullut vuoden aikana. On kyllä mainio pyörä ajella kaikin puolin. Todennäköisesti seuraavakin pyörä saattaa olla samaa mallia hieman nuorempana.
Pyörästä on kuulunut outo helisevä ääni tyhjäkäynnillä koko minulla olo ajan ja edelliselläkin omistajalla. Huolloissa tuosta oli aiempi omistaja maininnut, mutta asiaa ei oltu noteerattu.
Ääni on voimistunut matkan varrella ja nyt huoltokin sen jo kuuli. Vika paikantui laturin vapaakytkimeen (decoupler) ja samalla paljastui lisäksi laturin laakeripesän väljyys. Vapaakytkin ja laakeri vaihdettiin, kilinät poistuivat. Nyt odotellaan päätöstä haluaako tehdas osallistua asiaan mitenkään vai saanko maksaa koko homman omasta pussista.
Onko muilla ollut mitään toimenpiteitä laturin suhteen ?
 
53 tkm mittarissa 2014 XC:ssä.
Kohta tulee minulla vuosi täyteen Tiikerillä ajoa ja vajaa 19 tkm on mittariin tullut vuoden aikana. On kyllä mainio pyörä ajella kaikin puolin. Todennäköisesti seuraavakin pyörä saattaa olla samaa mallia hieman nuorempana.
Pyörästä on kuulunut outo helisevä ääni tyhjäkäynnillä koko minulla olo ajan ja edelliselläkin omistajalla. Huolloissa tuosta oli aiempi omistaja maininnut, mutta asiaa ei oltu noteerattu.
Ääni on voimistunut matkan varrella ja nyt huoltokin sen jo kuuli. Vika paikantui laturin vapaakytkimeen (decoupler) ja samalla paljastui lisäksi laturin laakeripesän väljyys. Vapaakytkin ja laakeri vaihdettiin, kilinät poistuivat. Nyt odotellaan päätöstä haluaako tehdas osallistua asiaan mitenkään vai saanko maksaa koko homman omasta pussista.
Onko muilla ollut mitään toimenpiteitä laturin suhteen ?

Morjesta,
..laitteellani ajettu 43tkm ja ei epämääräisiä helinöitä, no käyhän tuo kone kuin hiekkaa olisi kourallinen heitetty
sisään ja lyöty käyntiin..:) ominaisuus kai..:)
kyllähän noilla kilometreillä tehtaan pitäisi osallistua kuluihin, uusia vehkeitä ovat vielä.
 
Moro! Onko tietoo mitä maksaa renkaiden vaihdon yhteydessä tpms antureiden uusiminen. Vielä alkuperäiset mallissa 2012, viime kesänä ainakin vielä toimi, välillä herjasi alhaista jännitettä jos se nyt se low bat oli. Pian otan ajoon ja enkaat menee uusiksi. Nyt mittarissa vajaa 40t.
 
Back
Ylös