Tihveräisen LT?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jysky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ich weiss..!
biggrin.gif
 
Ei ollut tällä kertaa perä tai kytkin tms. "tehtaan osa" josta pääsisi valmistajaa mollaamaan. (Perälaakeri vaihdettu ja kytkinkin uusittu lähtöä ed. viikolla.)

Ilpolta petti tarvikkeena Saksassa aikoinaan asennetun nestelämmitetyn ajopuvun lämmönvaihtimen letku. Suuri sääli sinänsä, että varmaan ei ollut näillä säillä edes tarvetta millekään puvun lämmitykselle...
sad_orig.gif

Lämmönvaihtimessa siis kiertää ensiöpiirissä pyörän jäähdytysneste ja toisiopiirissä sitten se litku, joka lämmittää ajopukua tarvittaessa.
Nyt oli käynyt niin, että lämmönvaihtimeen oli asennettu yhtä kokoa liian pieni letku, joka oli väkisin venytetty letkuliittimen päälle ja tuo letku oli sitten päättänyt 2000 mailin jälkeen revetä...
sad_orig.gif
Seurauksena jäähdytysnesteet pihalla jne...

Korjauksen jälkeen hän ilmeisesti yhytti kumppaninsa jossain Barcelonan tietämillä ja yhtä matkaa herrat tietääkseni kotiin saapuvat.

Viimeisin kysymysmerkki oli kuulemma vain 10.000 km ajettu ME 880 (takanen) , joka näytti huolestuttavalta Potsdamin paikkeilla. Ihmettelimme tuota puhelimitse, kun yleensä noilla ajetaan kepoisesti se 10.000 MAILIA. (Itselläni kun on tuommoinen mennyt vaihtoon nopeimmillaan 18.000 km ja hitaimmillaan 25.000 km kohdalla.)

t. pozo

062802moto_prv.gif
 
sanoi:
Ilpolta petti tarvikkeena Saksassa aikoinaan asennetun nestelämmitetyn ajopuvun lämmönvaihtimen letku. Suuri sääli sinänsä, että varmaan ei ollut näillä säillä edes tarvetta millekään puvun lämmitykselle.

smile_org.gif
 
Nyt oli käynyt niin, että lämmönvaihtimeen oli asennettu yhtä kokoa liian pieni letku, joka oli väkisin venytetty letkuliittimen päälle ja tuo letku oli sitten päättänyt 2000 mailin jälkeen revetä...
sad_orig.gif
Seurauksena jäähdytysnesteet pihalla jne...
jälkiviisaushan on aina sitä parasta viisautta. Mutta onkohan homma tehty piirun verran liian monimutkaiseksi, jos ajopuvun lämmityksessä on moottorin jäähdytysnesteetkin mukana?

Uutisen mukaan näin kyllä saattaa olla.
 
Niin, kyllähän noita nestelämmitteisiä ajovarusteita näköjään ihan vakavissaan valmistetaan ja myydään.

http://www.thermoflash.com/pdf/brochure.pdf

LT nyt ei ehkä 840 watin latureineen olisi ehkä ensimmäinen tuollaisen tarvitsija, sähkölämmitteiseen pukuunkin kun tehoa riittää. Se taas on kytkennöiltään ja asennukseltaan lasten leikkiä tuohon nestelämmitteiseen verrattuna...

t. pozo

062802moto_prv.gif
 
Vika ei ollut itse BMW.n tekniikassa vaan lisävarusteiden tekniikassa .Pyörään asennettu jälkikäteen nestekiertoinen kuskin väliasun lämmitysjärjestelmä jonka yhdessä letkuliitoksessa murtuma.
Hyvä tuuri siinä oli ajoitus: l. vuoto alkoi juuri 200m ennen päivän lopetustankkausta , eikä esim jossain motarilla missä ei välttämättä olisi huomannut lämmön nousua ennenkuin olisi ollut liian myöhäistä .
Huoltoaseman pihassa pyörän katteet molemmin puolin auki ,letkuliitos väiaiseen tukkon ,uudet nesteet BMW.n juomapussin avulla sisään ,koekäyttöä  ja lyhyt ajo hotellille .
Siihen tuli kaveri juttelemaan ja antoi 25km päässä olevan korjaamon puh. numeron mihin voi soittaa 8:00 .
Ehjäputki korjaamolla tilalle ja LT. kestotesti voi taas alkaa

http://home.mobile.de/ERWIN-MARTIN Asensi lisävarusteen
http://www.thermoflash.eu/  Nestekiertolämmitys
 
Back
Ylös