• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tiiriön uusi ABC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gsx1400

New member
Hienoa suorastaan fantastista huomata että kanssamotoristit pysähtyvät juurikin tuolla tosin tankkaus ni pyörän kuin kuskin onnistuu .... viimeksi tänään sai ihailla pyriä laidasta laitaan paikkahan sopisi vaikka tapaamiseen ja kaffitteluun  
sport05.gif

Ihan kiva paikkahan tuo on pysähtyä, lauantai-sunnuntai välisenä yönä tuli käytyä kaffella katsastamassa paikka
cool.gif

Bensakin oli ainakin toistaiseksi "halpaa", jos se nyt ikinä enään halpaa voi olla...

Totta eihän se bensa koskaan kovin halpaa (paitsi joskus säkä alennuspäivinä  
biggrin.gif
) ole mutta erästä tuttuani lainatakseni "Harrastukset maksaa aina" hän totesi kun v8 jenkin osti ihme kun myi liki heti sen pois maksoiko liikaa vai mikä tuli ei vastannut kun kysyin syytä itse kun ajelin samaan aikaan v8 lla kesät talvet 17L/100km ..saituus on sairautta kerran vain tääl ollaan  
thumbs-up.gif

Totta eihän se bensa koskaan kovin halpaa (paitsi joskus säkä alennuspäivinä  
biggrin.gif
) ole mutta erästä tuttuani lainatakseni "Harrastukset maksaa aina" hän totesi kun v8 jenkin osti ihme kun myi liki heti sen pois maksoiko liikaa vai mikä tuli ei vastannut kun kysyin syytä itse kun ajelin samaan aikaan v8 lla kesät talvet 17L/100km ..saituus on sairautta kerran vain tääl ollaan  
thumbs-up.gif
Näinhän se menee, tosin mieluusti sitä ajaa vaikka muutaman kilometrin jos tietää jossakin olevan halpaa bensaa  
cool.gif

Esim. Hangossa oli eilen 95E 1.279€/l kun 30km pohjoiseen siitä, Tammisaaressa 95E maksoi jo 1.399€/l  Voit arvata kaksi kertaa kummassa tankkasin
biggrin.gif

ja mitä jenkkiin tulee: harrastus maksaa aina
lookaround_orig.gif

bensaa menee kiitettävästi ja jo pelkkä koneen murina saa aikaiseksi sen että koneen voimaa on "ihan pakko" välillä kokeilla
cool.gif
ja vaikka sattuisi pieniruokainen veikkakasi alle niin varaosat maksaa aina ja niitä kuluu
veryangry.gif

*onneks HML:ssa saatavuus varaosille on kuitenkin hyvä, kiitos SWT:n*

Totta vaikka eksyin itse osaksi väärille teille eli puhelin autosta mopofoorumin sivul mut mut sen verta viel että jenkkien osat jotensakin halpoja jotku halvempia ku japseihin yn muihin autoihin ,,,mut tohon viel mitä sanoit bensan hinnasta ja siitä kummassa paikassa tankkasit sissos on ollut lirtahinnalla eroa huh huh

gsx1400. Onko se Tiiriön ABC siellä Hämeenlinnan motarin yläosassa, oikeella puolella Hesasta päin tultaessa? Katsos, kysyn vaan siksi, että kaikki ei tiedä. Minä kyllä tiedän, kun olen ajellut pärrällä viimeisen 2 viikon aikana 4 kertaa sen ohi Tampereella ja Kokkolassa käydessäni.

Tuolla Hyvinkäällä näyttäisi olevan myös uusi ABC, aika houkuttelevan näköinen paikka, ja heti alusta asti selvästi suosittu.

ABC osaa konseptin. Pitääkin tsekata, onko ABC-bensakortti kunnossa ( nyt olen tähän mennessä suosinut Nestettä ).
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Hyvä pointti kawa10... siellähän se on hesasta päin kun tulee ni oikealla puolen...tiiriön (ostoshelvetin) kohdalla vasemmalla puolella näkyy citymarket k-rauta ja prisma niilt hollilta ramppi oikealla puolella mikä nousee pälkänetielle ja siin se ABC möllöttelee iha nenän edes

Kyllä ABC osaa valita nää paikat ja on muutenkin hyvät konseptit, lisäksi saa vielä s-bonusta jos muuten käyttää s-ryhmän palveluita.

Viitasaaren ABC:llä tuli tuossa ohimennen poikettua tankilla ja evästämässä kahteen otteeseen samana päivänä, on muuten hienolla paikalla ja pyöräporukkaa oli hyväisesti tauolla.
062802moto_prv.gif

En ole S-ryhmän työntekijä enkä muutenkaan mitenkään erityisen puolueellinen (vaikka S-etukorttia käytänkin), mutta pakko kyllä kehua ihan jokaista ABC:tä jossa olen käynyt (toistakymmentä tähän mennessä). Jo muutaman vuoden ajan on aina reissulla ensisijaisesti tähtäimessä ollut ABC, kun taukopaikkaa on tarvinnut. Erityisesti WC-tilat ovat monessa pirun hienon näköiset, tilavat ja siistit!  
thumbs-up.gif

Viitasaaren ABC:llä tuli tuossa ohimennen poikettua tankilla ja evästämässä kahteen otteeseen samana päivänä, on muuten hienolla paikalla ja pyöräporukkaa oli hyväisesti tauolla.
Viitasaaren peukalobaarissa (niinkun joku osuvasti abc asemia täällä joskus nimitti) poikkesin viime kesänä aamukahvilla, hienolla paikalla on. Eteläänpäin olin tulossa enkä meinannut löytää tietä sinne, ajoinko vaan liittymästä ohi vai pitikö sinne kiertää mutkien kautta. Sämpyläkonspti tuntuu kovasti vaihtelevan abc asemilla, toisinaan joutuu ottamaan ainakin yhden santsikupin kahvia sämpylää kohti ja joskus menee sämpylä ja kahvi ihan tasan. Pääsääntöisesti ihan käypäsiä paikkoja kun useat niistä ovat vielä yöasemiakin.

Yks nostalgikko kirjoitti joskus, että erityisesti moottoripyöräilijöiden pitäisi suosia pienten paikkakuntien pieniä, mieluiten ketjuihin kuulumattomia pysähdys- ja tankkauspaikkoja suurten ja persoonattomien ketjumammuttien sijaan. Jonkinlaista huoltoasemaromantiikkaa siis. Ehkä ajatuksena myös, että näin säilyis palveluja myös niitten mutkaisten kurvailureittien varrella.

Olen tuota pari kerta koittanutkin, mutta pakko sanoa että mieluummin käyn kyllä modernissa ja puhtaassa palvelulaitoksessa kuin hygieenisesti epämääräisen näköisessä vanhan tyylin huoltiksella. Nimenomaan ABC on osannut hoitaa homman hyvin. Toki heillä on etuna että uutena tulokkaana avattavat paikat ovat hienon oloisia.

Hinnoista vielä. Talouselämä-lehden vanhassa numerossa ko toiminnasta vastaava henkolö sanoi, että ABC-ketjulla ei ole tarkoituskaan olla se halvin tankkaus- tai syömäpaikka. Riittää, että ei ole niin kallis, että S-etukorttiinsa bonusta metsästävät jättäisivät tulematta.

Aabeecee Scwaabeecee...
Mokomat mammuttiasemat, joista löytyy kyllä kaikki keppana- ja sipsimerkit, muttei ainuttakaan kulutusosaa vaikka autoon tai mopoon.
Kaiken pitää olla niin hemmetin suurta, hinnat ei suinkaan ole mitenkään edulliset (eikä mulla ole edes sitä hemmetin äskorttia), parkkipaikalta saa kävellä kilometrin, että saa kahvikupin maksettua kassalla. Niin ja onhan noilla suurimmassa osassa myös pari bensamittaria, mikä tuntuu olevan joissain paikoissa sivuseikka.

Tuo ABC-ketju on vähän kuin Microsoft, se paisuu ja laajenee agressiivisesti ja ison massan voimalla tappaen ja syrjäyttäen väkisin ja tietoisesti kaikki muut kilpailijat. Vaikka niillä kilpailijoilla saattaisi olla monipuolisempi palvelutarjonta. Se saa parhaimmat liikepaikat ja edut, perustuu asiakkaiden sitouttamiseen (ja orjuuttamiseen) näennäisporkkanalla, eli yhden vihreän muoviläpyskän avulla, eikä bensastakaan aina tiedä mitä se mahtaa olla. Jokainen asema on samanlainen, kaikki purtavakin on sitä samaa, pakasteina tms. jostain isosta keskusvarastoista (Eesti yms.) tulevaa massakamaa, ei hitustakaan persoonallisuutta saati huoltopalveluja. Kunnon keskusjohtoista mammuttiketjumeininkiä periaattella rahat pois massoilta.

Tää ei nyt ole mitään huoltamoromantiikkaa, enkä edes kaipaa jotain entisaikojen kälyisiä essonbaareja, mutta monesti kyllä sitä käy melkein mieluummin jossain pienemmässä ja persoonallisemmassa paikassa reissuilla ollessa. Kyllä niitä pienempiäkin, mutta silti siistejä ja mukavia paikkoja vielä löytyy. Toistaiseksi, kunnes ABC-soft nekin tappaa pois. Siinä mielessä tosiaan olen osittain samoilla linjilla em. romantikon kanssa, että en nyt ole pelkästään innoissani tästä huoltoasemien yksipuolistumisesta ja mammuttitaudista.

Olkoonkin että parilla ABC:llä tulee toisinaan käytyä, eli siinä Jyskälän eteläpuolella olevassa, jossa on mopoille osoitettu oma parkkikin, sekä toisinaan Hki-Lahti motarin varrella Hollolassa Renkomäen ABC-asemalla. Useimmat stopit tulee silti valittua usein muista paikoista, ihan vaan vaihtelunkin takia. Plussaa tulee lähinnä siitä, että useimmat noista 'mikkisofta-asemista' ovat auki 24h ja se, että vessat ovat usein isoja ja suht siistejä. Tosin sekin riippuu ihan vaan siitä, miten työnantaja on raaskinut palkata henkilökuntaa kulloiseenkin vuoroon. On tullut bongattua myös aika räjähtänyt ja paskainenkin ABC-vessa.

Tällä osuuskaupan ketjulla sattuu olemaan ilmeisesti eniten uusia asemia ja ovat siksi esillä muita paremmin, mutta saman tasoisia ovat muitten ryhmien uudet liikenneasemat. Esim. Motorestilla on tässä paikkakunnalla uusi asema ja mielestäni aivan samaa tasoa. Viimeaikoina alkanut tuntua siltä, että näissä kauppakeskus tyyppisissä paikoissa on vähän niukasti henkilökuntaa, kaksi tyttöä töissä joista toinen kantaa paniineja pöytiin ja toinen hyppää kolmella kassalla vuoronperään.

Niin ja tuo TB:n uusi iso liikenneasema nimeltään Pirkanhovi siinä Helsinki-Tampere-moottoritien kupeessa vasta outo on.
Klo 22 jälkeen ne panee itsepalvelumittarit kiinni ja pitää kassalta ensin käydä pyytämässä, että mittari avataan ja sitten kävellä takaisin mittarille ja sitten kävellä taas takaisin maksamaan. Ei koske automaattia sentään.
omg.gif
. Eli henkilökuntaa on kaiketi yöaikaan niin vähän, että eivät ehdi juoksemaan bensavarkaiden perään.

Klo 22 jälkeen ne panee itsepalvelumittarit kiinni ja pitää kassalta ensin käydä pyytämässä, että mittari avataan
Erikoista, että sitä kuitenkin pyytämällä saa. Kaikilla itse käyttämilläni 24/7 asemilla kassalle maksu -automaatit ovat klo 22 jälkeen olleet kiinni ja pysyneet, lappu kertoo että vain automaatit yöaikaan.

Back