• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TL 1000 R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Moro!

Kertokaapas käytännön kokemuksia kyseisestä mallista. Edellinen prätkäni oli ZXR 750 ja nyt oon ollut ilman pyörää pari kesää.
Pähkäiltyäni pääni puhki päädyin Suzuki TL 1000 R:ään koska
se on twini, tehoa ihan mukavasti ja kohtuu ison tuntunen pyörä.
Kawa oli mitoiltaan liian pieni mulle ja ajaminen pitempää matkaa yhtä tuskaa juuri sen takia. Olihan se vähän viritettykin ja en ainakaan laiskempaa pyörää haluais kun siihen tehoon kerran tottui.

Eli laittakaapas vähän tietoa esim. bensan kulutuksesta, tyyppivikoja ja ihan kaikkea mitä olette pyörästä tykänneet tai ette tykänneet.

Joo itse oon ajellu kyseisellä pyörällä pari kesää ja oon ollut tyytyväinen.Vääntöä ja ääntä kyllä piisaa.
Ainoa minun eteeni tullut tyyppivika on että etupään pummpujen stefat tuppaa herkästi alkamaan vuotamaan joten ne kannattaa pitää puhtaana pölystä ja kurasta.
Matka ajossa oon päässy noin 6 litran kulutus lukemiin mutta, kahvaa vääntäessä lukemat nousee rajusti.
Itse olen 182 pitkä/lyhyt ja pystyn hyvin ajamaan pidempiäkin matkoja ilman pahempia puutumisia.
Ja yksi hyvä puoli on että ei tule joka päivä samanlaista pyörää vastaan.
Ei muuta kun, onnea hyvän yksilön löytämiseen.
062802jumpie_prv.gif

Kiitti vastauksesta.
Kawassa oli kans joka kevät stefojen vaihto-operaatio, että ei ole ongelmana kovin suuri juttu. Tai siis onhan siinä oma hommansa mutta oon siihen tottunut.
Mitenköhän on osien saanti tuohon malliin kun on ilmeisesti aika harvinainen pyörä?
Onkos tietoa millon on viimenen malli tullut ulos kun ei enää näy olevan mallistossa ollenkaan?

Näin on,eihän se iso homma ole se stefojen vaihto jos tietää mitä tekee.
Kyllä osia saa tuohon pyörään vallan mainiosti.Ei mitään ongelmia sen suhteen.Varaosia ja viritysosia myös.
Pyörän tuonti Suomeen lopetettiin vuonna 2001 ja mun tietojen mukaan valmistus loppui viime vuonna.
confused_orig.gif

Pari kesää on tuossa kyseisellä pyörällä tullut ajeltua ja alla on siis vieläkin. Pyörä on helppo ajaa ja vääntöä ja ääntä piisaa. Jos tässä nyt on johonkin "kypsynyt" niin Tellu on aika kookas pyörä niin ulkomuodoiltaan kuin painoltaankin. Takarengasta kyseinen pyörä syö myös erittäin ahkerasti.

sanoi:
Ainoa minun eteeni tullut tyyppivika on että etupään pummpujen stefat tuppaa herkästi alkamaan vuotamaan joten ne kannattaa pitää puhtaana pölystä ja kurasta.

Etustefat ovat menneet minulta myös pari kertaa ja itseasiassa puolisen tuntia sitten sain päätökseen viimeisimmän stefa remontin. Tellu tykkää nostaa keulaa myös äkäsesti, mutta niin R kuin S - malleissa on alakertoja leikannut kiinni tuon myötä niinkuin itsellänikin viime syksynä ja lompakko keveni 3000 eskolla.

Osia tuohon pyörään saa edelleen hyvin ja nopeastikkin. Koneen osia odoteltiin kyllä kauan. Eräällä toisella orggilaisella on Tellu myös ja kertoi viime syksynä broidinsa kipanneen tuon Tellun ja peruskilkkeitä oli kyllä kuulemma saanut odotella parikin kuukautta.

Hieno pyörä kokonaisuudessaan ja kun kerran twinin makuun pääsee ei niistä halua luopuakkaan. Valitettavasti vastaavia twinit alkavat olla vähissä...

Pari kesää on tuossa kyseisellä pyörällä tullut ajeltua ja alla on siis vieläkin. Pyörä on helppo ajaa ja vääntöä ja ääntä piisaa. Jos tässä nyt on johonkin "kypsynyt" niin Tellu on aika kookas pyörä niin ulkomuodoiltaan kuin painoltaankin. Takarengasta kyseinen pyörä syö myös erittäin ahkerasti.

sanoi:

Etustefat ovat menneet minulta myös pari kertaa ja itseasiassa puolisen tuntia sitten sain päätökseen viimeisimmän stefa remontin. Tellu tykkää nostaa keulaa myös äkäsesti, mutta niin R kuin S - malleissa on alakertoja leikannut kiinni tuon myötä niinkuin itsellänikin viime syksynä ja lompakko keveni 3000 eskolla.

Osia tuohon pyörään saa edelleen hyvin ja nopeastikkin. Koneen osia odoteltiin kyllä kauan. Eräällä toisella orggilaisella on Tellu myös ja kertoi viime syksynä broidinsa kipanneen tuon Tellun ja peruskilkkeitä oli kyllä kuulemma saanut odotella parikin kuukautta.

Hieno pyörä kokonaisuudessaan ja kun kerran twinin makuun pääsee ei niistä halua luopuakkaan. Valitettavasti vastaavia twinit alkavat olla vähissä...
Onkohan enään suzukilt tulossa toista tuollaista v_twin RR mallia enään?tulevina vuosina?
inlove.gif

Back