kawazami
New member
Niin tosiaan aiheena olikin Ärrä mallin tuunaus mutta ässäTuossa on ihan ok juttu tls:än ongelmista.
http://www.jiffypark.com/tl/articles/pbtls.pdf
Mulla ei kyllä ole tullut mitään lukosta lukkoon tank släppereitä. Onhan se aika epävakaa huonoilla teillä mutkista kiihdytettäessä. Eipä ihme, kun yhtä tiukalla tai tiukemmalla geometrialla varustettu mitä nykykyykyt. Tuokin helpottaa, kun on vähän varovaisempi kaasun kanssa. Radalla ei ollut minkään näköisiä ongelmia.
Yksi syy epävakauteen voi olla huono painojakauma. Nykyään taitavat olla etupainoisia ja tuo on vähän takapainoinen.Olisi tarkotus siirtää omasta akku lähemmäs eturengasta. Niin kuin tlrssä jo onkin.
mallin omistaja tosiaan kiinnostais noin pähkinän kuoressa mistä toi tls:n släppäys johtuu ja onko siihen apuja?
Mulla tollasen lontoo tekstin lukemisen ymmärtämisessä menis päivä jos toinen. Siis ton keulakulman tiukkuuden merkityksen ymmärrän ja varmaan painopisteen merkityksenkin. Mutta miten muka rengastus tai takaiskari vaikuttaa tank slapperiin.
Luulisi että noiden merkitys olisi olemattoman pieni? Omalla tellulla tuli joskus vedettyä reilummin pikatiellä ja ohitin siinä pienen autoletkan. Kanttasin rajusti reippaassa vauhdissa takaisin omalle kaistalle jonka jälkeen pyörä veti sellanen purauksen, että just pysyin sarvissa kiinni. Oon sen jälkeen miettinyt mitä pitäs tehdä. Ekana tulis mieleen parempi (jäykempi) ohjausiskari mut mukavuus kärsii. Tosin uutta 10 ärrääkin moitittiin levottomasta keulasta johon todettiin ettei ohjausvaimentimen teho riitä.