TM-vertailussa isot matkapyörät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiPL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikähän mahtaa olla voittaja......hmmm....ei voi kuin arvailla ?
biggrin.gif
 
1. BMW (8,5)
+ Moottorin erinomainen vääntö
+ Suojaava kate
- Kaasukahvan huono vaste
- Raskas käsitellä kaupunkiajossa

2. Triumph (8,1)
+ Ketteryys
+ Kokoisekseen hyvin suojaava kate
- Ketjuveto
- Heikko suorituskyky

3. Kawasaki (7,9)
+ Alustan toimivuus
+ Luistonesto vakiovarusteena
- Moottorin hengettömyys alakierroksilla
- Plexi aiheuttaa kypärämelua

4. Honda (7,4)
+ Tehokkaat jarrut
+ Kaupunkiajo-ominaisuudet
- Pieni toimintamatka
- Takajousituksen velttous
 
en ole lehteä nähnyt, mutta miten tällä kertaa meni ko. Merkkien mainosten pinta-ala lehdessä?
Ei silti, että tuloksissa olisi mitään ihmeellistä, mutta testien painotuksiahan voidaan halutessa muokata..
 
Ompa niin paljon noita huonoja puolia kaikissa että taidan pitäytyä Wanhassa ratsussa.

Onneksi on noi testit, ettei AINA kehuta!!

tounge.gif
 
mitä tuo vfr teki tuossa sakis?
Samaa itsekin mietin, jos testin otsikkona on "Isot matkapyörät" niin joku Pan European olisi varmaan ollut enemmän paikallaan.

Trumppakaan ei taida painia ihan samassa sarjassa bemarin ja kawan kanssa, noiden merkkien K1300S ja ZZR1400 olisivat ehkä olleet parempi vertauskohta.

Olisihan Triumphilla löytynyt Rocket III Touring jos olivat isoa matkapyörää vailla.
 
Tuohon joukkoon olisi hyvin sopinut mukaan myös Yamahan FJR, mutta TM ei ollut saanut sitä testiin -> täysin uusi FJR tulossa vuodelle 2012...?
 
mitä tuo vfr teki tuossa sakis?
Samaa itsekin mietin, jos testin otsikkona on "Isot matkapyörät" niin joku Pan European olisi varmaan ollut enemmän paikallaan.

Trumppakaan ei taida painia ihan samassa sarjassa bemarin ja kawan kanssa, noiden merkkien K1300S ja ZZR1400 olisivat ehkä olleet parempi vertauskohta.

Olisihan Triumphilla löytynyt Rocket III Touring jos olivat isoa matkapyörää vailla.
No, toisaalta siinä kyllä selkeästi kerrottiin että mukana on kaksi "grand touring" ja kaksi "sport touring" pyörää. Ehkä otsikko voisi olla johdonmukaisempi. Sinänsä ihan virkistävää, että pyöriä verrataan hieman ristiinkin kategorioiden välillä.
 
Pitää lukea koko testi mutta jäin vähän ihmettelemään ettei ollut mitää mainintaa (kuulemma) tuosta trumpan ketteryydestä (tai itse asiassa sen puutteesta). Joissakin testeissä on kovasti haukuttu sitä että kun pyörää on jatkettu niin ei taitu enää läheskään yhtä hyvin kurviin. Jopa väitetty kankeaksi. Jossakin kun pääsisi itse testaamaan uutta trumppaa niin olisi kiva (olisi melko edukas verrattuna noihin muihin).
 
Jos en väärin ymmärtänyt lukemaani, niin muistaakseni mutkapätkillä Trumppa oli vertailun paras.

EDIT:

Tarkistettu ja piti paikkansa; mutkateillä "Trumpan omapaino yhdistettynä ketteryyteen tekee ajamisesta vaivattoman helppoa."
 
Jos en väärin ymmärtänyt lukemaani, niin muistaakseni mutkapätkillä Trumppa oli vertailun paras.

EDIT:

Tarkistettu ja piti paikkansa; mutkateillä "Trumpan omapaino yhdistettynä ketteryyteen tekee ajamisesta vaivattoman helppoa."
Joo tätä juuri ihmettelin kun toiset testit vähän moittivat. Pitäis varmaan itse testata.
 
Jos en väärin ymmärtänyt lukemaani, niin muistaakseni mutkapätkillä Trumppa oli vertailun paras.

EDIT:

Tarkistettu ja piti paikkansa; mutkateillä "Trumpan omapaino yhdistettynä ketteryyteen tekee ajamisesta vaivattoman helppoa."
Joo tätä juuri ihmettelin kun toiset testit vähän moittivat. Pitäis varmaan itse testata.
Ketteryys on suhteellista.

Tuossa joukossa se on ehkä hyvinkin ketterä ja notkea.

Verrattaessa perusversioon ja muihin vastaaviin voi olla kankeakin.
Saati jos kuski on tottunu uusiin kyykkyihin, vieläpä alustaltaan tuunattuihin.

Muistelen jossain ensimmäisistä testeistä lukeneeni että ei ollu niin kankea kuin olis arvellu ja takajousta kiristämällä+vaimennuksia rukkaamalla parani kovasti.
 
Back
Ylös