Tod. hyvät kuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ampparix

New member
Täytyy kertoa teillekkin, että Gigantista löysin aivan mahtavat basson jytkettä toistavat pienenpienet nappikuulokkeet. Merkki on KOSS. 3,5 mm plugilla varustettu pieni korvaan työnnettävä rele on tavallaan kuin ne halvimmat kuulosuojaimet jotka ensin litistetään sormien välissä ja ne sit laajenee korvakäytävään. Ei paina kun on potta päässä, ollenkaan. Eli toimii samalla kertaa kuulosuojaimena. Maksaapi alle 20 e.

Tervetuloa kerhoon
thumbs-up.gif
.

Mutu-pohjalta luulisin, että näitä samoja kuulokkeita käyttää kypärän alla n. 90% musiikkia kuuntelevista motoristeista. Hyvät ovat!

Iteltä löytyy myös, ja hyvät on
062802jumpie_prv.gif

Normaalit nappi kuulokkeet olis muuten ok, mutta sitä pottaa ei meinaa saada päähän, ilman että kuulokkeet tipahtaa

Täytyy kertoa teillekkin, että Gigantista löysin aivan mahtavat basson jytkettä toistavat pienenpienet nappikuulokkeet. Merkki on KOSS. 3,5 mm plugilla varustettu pieni korvaan työnnettävä rele on tavallaan kuin ne halvimmat kuulosuojaimet jotka ensin litistetään sormien välissä ja ne sit laajenee korvakäytävään. Ei paina kun on potta päässä, ollenkaan. Eli toimii samalla kertaa kuulosuojaimena. Maksaapi alle 20 e.
Koss Spark Plug?
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/31687

Eli mitkä noista? linkki

Mulla on AKG:n napit (Koss KEB/20 tyyliset), mutta niiden tiiveys irtoaa helposti kypärää päähän vedettäessä. Siksi kiinnostaisi esim. noi Koss The Plug -tyyliset, jos ne istuu vahvemmin korvakäytävässä...

Noita korvaan tungettavia tulppia on muillakin, vaikkapa Creativella halvimmillaan tuossa parinkympin luokassa. Mukana tulee muutama vaihtotulppa erikokoisille korville!

Yhteistä tuolle mallille on, että kuuloke tungetaan niin syvälle korvakäytävään, että se tuntuu tulevan nielun kautta ulos ;-) Bassoa riittää, ja äänenvaimennuskyky on erinomainen. Eri asia on, uskaltaako noin täydellisesti erottaa ulkomaailman äänet - ehkäpä vielä musiikin säestyksellä? Joskus olen navigaattorin mp3-soitinta ajossa kuunnellut, mutta tavallisilla napeilla ei oikein tuulen suhinalta voi mistään musiikkinautinnosta puhua.

Eli mitkä noista? linkki
Noi Koss the plug- kuulokkeet ovat parhaat (tuossa hintaluokassa ja niillä kuuluu muuten myös musiikki nurmikkoa leikatessa
thumbs-up.gif
).

Mulla oli aikaisemmin käytössä Kossin samat, mutta uudempaa mallia. Niissä oli hieman korkeampi tausta ja painoivat ilkeästi kypärän sisällä. Kypärän päähän laitto oli myös hankalaa ne korvissa...

Höh, minun sonierkkipuhe-elimen mukana tuli tuommoset, tietenki sonierkin omat. Oikein hyvät on ollu yhdistettynä tietenkin sonierkin muutenkin toimivaan musiikkiosioon puhelimessa.

edit: kirotusvire

Mulla oli aikaisemmin käytössä Kossin samat, mutta uudempaa mallia. Niissä oli hieman korkeampi tausta ja painoivat ilkeästi kypärän sisällä. Kypärän päähän laitto oli myös hankalaa ne korvissa...
Ei ne sen enempää korvasta ulos tuu. Mäkin luulin noin, kun mulla oli ennen noi The Plugit. Ne ei meinannu pysyy korvissa. Syy selvis ku ostin Spark Plugit myös.
smile_org.gif

Spark Plugeissa on vakiona snadisti isompi tulppaosa. Tosi vähä paksumpi, mutta pidempi. Pysyy mulla taas paremmin.

Eli sama kummat, kun vaan löytää sen omaan korvaan sopivan tulppaosan.
smile_org.gif

Ja noihin saa sitten myös joulukuusitulppaosaa. Ihan siis noihin kuuluvaa. Mun päähän sikahyvä!
smile_org.gif

Tällä hetkellä halvimmillaan Spark Plugeja taitaa saada noin 11€:lla.
smile_org.gif

Ai juu, näistä kuulokkeista on täälläkin vaikka kuinka monta keskustelua. Tässä kai viimeisin. Haulla löytyy.
wink.gif

Ei ne sen enempää korvasta ulos tuu. Mäkin luulin noin, kun mulla oli ennen noi The Plugit. Ne ei meinannu pysyy korvissa. Syy selvis ku ostin Spark Plugit myös.
smile_org.gif
...ne olivat just noi spark plugit, jotka mulle tuotti ongelmia. Takaosan kulmikas muotoilu (tai korkeus) aiheutti sen että kuulokkeet painoivat välillä aivan perk***sti ja olivat aina solmussa kun pottaa otti päästä (voi toki johtua isosta päästänikin
biggrin.gif
). The Plugien puolipallomainen muoto oli mun korville parempi.

^Niin niin, mutta mun pointti olikin se, että niissä The Plugeissa se koko tulppaosa on pienempi (siis se pehmeä korvan sisää tuleva). Ne siis kai uppoo korvaan sit joillain paremmin.
smile_org.gif
Ja Spark Plugeissa se tulppaosa on isompi.

Mun päässä taas ne isommat tulpat pysyy paremmin.

Luulin eka et noilla on jotain eroa, ja uskoin että The Plugit on potan alla paremmat just ku on pyöreet. Mut ei ollu mitään väliä. Ois piisannu vaan ku ois ostanu isommat vaihtotulpat.
Tulipa ostettua kuitenki Spark Plugit..

mul on tommoset. ne vaan ei tykkää sitten pakkasesta. älkää viekö pakkaseen pihalle
sad_orig.gif
hajosivat perskuta kummatkin napit - tosin ensin toinen ja toinen seuras perässä. Pakkasessa hajosivat, mutta on elinikäinen takuu niillä.

(Tosin, meinaako se että niiden elinikä loppui kun ne hajos
nixweiss.gif
)

^Kyllä se takuu on voimassa, mutta pitää ite maksaa toimituskuluja noin kympin verran, että onko sitten kannattavaa vai nou, kun kyseessä on karvan yli kympin kuulokkeet?
nixweiss.gif

Pakko kysyä, miten ne hajos? Mä kun lenkilläkin usein käytän noita..

Tele-Tarvike Järvinen Oy
website: www.auroragroup.fi
email: mek@auroragroup.fi

Tura Scandinavia Ab
website: www.turascandinavia.com
email: finland@turascandinavia.com

Nuo löytyy Kossin sivuilta suomalaisiksi huoltajiksi.

The Plugit itsellä ja hyväthän ne on. Ovat kestäneet kyllä pakkasessa tallusteluakin lukemattomia tunteja. Hävitin tosin heti uutuuttaan pakkaukseen sisältyneet vaihto-tulppaosat
mad.gif

^Niitä saa lisää mm. cdon.comista. Paketissa kolmea erilaista tulppaa, jokaista kaksi paria.

^Kyllä se takuu on voimassa, mutta pitää ite maksaa toimituskuluja noin kympin verran, että onko sitten kannattavaa vai nou, kun kyseessä on karvan yli kympin kuulokkeet?
nixweiss.gif

Pakko kysyä, miten ne hajos? Mä kun lenkilläkin usein käytän noita..
Gigantilta ostin, ja niillä on niitä hyllyssä, että kai saan sieltä ilman toimituksia tms.

ja lenkillä hajos jep.

^Noku ei mun käsityksen mukaan toimi sillee. Ne pitää vähintään lähettää asiakkaan laskuun sinne Kossin valtuuttamalle korjaajalle tarkistettavaks?

Ja toiseks, näissä kuulokkeissa elinikä tarkoittaa kuulokkeiden, ei omistajan elinikää. Vähä semmonen ymmärrä miten ymmärrät takuu.
Eli noiden eliniäks on kai määritelty joku noin 12kk tai jotain? Mitä nyt aktiivikäytöllä ois ton tapasten kuulokkeiden elinikä?

Voi toki olla, että oon ymmärtänyt ton eliniän väärin? Mutta.. Kysy jostain.

Mulla vuoden sisään hajonneet nyt KOSS plugit ja Spark plugit, ongelma on että aina toisesta napista irtoaa tinaus sisältä, johtuu varmaan puutteellisesta vedonpoistosta johdossa... Nyt itseasiassa yritin ennakoida sitä kyllästämällä pikaliimalla kiinnitysalueen, ei auttanut. Olisko sitten ihan niin että pakkasessa lenkkeillessä tinaus haurastuu ja tärisee hajalle?

Tiukan XR1000 Sohein sisään menee just ja just kun on silkkinen kypärähuppu välissä

Täältä lähtee ääni Sennheiser CX-300 napeille.
Helpommat saada korvaan kuin Koss Plugit ja mahtuu hyvin ainakin XR-1000:n alle. Onhan noi tietty vähän kalliimmat kun Kossit, mutta kerran se vaan kirpasee...

Back