Todellinen Monsteri!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tkay
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tkay

New member
Triumph Rocket III

2.3 litre Harley Beater
Triumph sticks a rocket under Harley Davidson
A chorus of ‘fuck me’ rang through the office as we cast our eyes on the new Triumph Rocket III. The Hinkley firm has taken the rule book, then chucked it away in making this most massive of machines. The numbers are big, with a capital B. There’s a 2,294cc longitudinal inline triple cylinder engine, 147ft lb of torque (at 2,500rpm!), 140bhp, a 240/50-section rear tyre and it’s claimed to pull 1.2g under acceleration. With specs like this Triumph really has stuck a rocket under Harley Davidson, and it’s not shy on the styling front either – Triumph has imported a whole heap of ‘bad-ass’ to make this utterly stunning creation. It should be released next spring but we’ll have a gawp at the Milan show and let you know what it’s like in the flesh.
•Engine
The first production bike over two litres – with a 12-valve, fuel injected beast of a triple twice as torquey as a gixxer thou.
•Chassis
The tubular steel frame has to cope with massive power and 320 kilos but Triumph claim it’s going to be balanced and manageable.
•Brakes
It may have oil tanker proportions but Daytona 955i brakes should shore it up nicely.
•Rear
She’s a big ‘un alright and the Kings Road isn’t going to know what’s hit it. The rear tyre is so fat it’s got it’s own postcode

R3_side.jpg


Jumalauta, mikä mammutti!  
bowdown.gif
(mm. 240 takanakki..!!)

Lähde: http://www.superbike.co.uk/content/news.html#
 
Ei kyllä mitenkään liity itse asiaan, mutta joku totesi Hummerista (siis se jenkkijättijeeppi), että kartturin kanssa ei voi keskustella, kun se niin kaukana että on jo eri aikavyöhykkeellä...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Jösses sentään!

Onhan tuo nätti ja kaikkea....

Takarengas on isompi kun mun kotilossa... ööö... eiks oo...? On joo kai... Hmm.. eiks se ollu 190 mulla... Pahus.. enpä nyt oo varma..

Pelottava laitos..
 
Mielenkiintoisena seikkana näkisin myös sen, että ko. möykyssä on keppiveto. Tulevaisuudessa matkamallisissa Trumpeteissakin?
 
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Nojaah! Enpä tiedä ei nää customit mua, vielä ainakaan, innosta pahemmin. Olen miettinyt asiaa niin, että "sitten kun" jalka ei enää nouse ja ajellaan muutenkin jo naisten(polku)pyörällä.
062802moto_prv.gif
sport05.gif
 
...eipä tuo nyt kummonen ole...näyttää lähinnä V-maxin esiasteelta kahella valolla....
 
Kyllä noi britit osaa! Muutama vuosi sitten oli juttua Nortonin protosta missä oli v8, 260 hv ja pneumaattiset vaihteet. (kyseessä oli siis prätkä) Työnimi taisi olla Nemesis. Eipä ole koko Nortonista kuulunut sen jälkeen mitään.
sad_orig.gif


Mutta että tämmöinen on tulossa tuotantoon, loistavaa!! Näen jo mielessäni kustomoidut 3 litraiset strokerit ahtimilla ja kaasuilla...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Potenttiaalia tuntuu ainakin riittävän
bowdown.gif
Kunhan eivät lähtisi liikaa muovikromilinjalle...
033102ass_1_prv.gif


Trumpan imago on vielä "puhdas" (vtr. h-d juppitingeltangelkotkalive-to-ridehölmöilyt) joten voi tosta tulla kova hittikin.  
033102beer_1_prv.gif
Saatasko jo näytille kevään mopomessuille, protokin riittäis näin aluksi
smile_org.gif
Niin ja Hondahan valmistaa myös kivoja perämoottoreitä joten ei se ihan niin sielukas merkki ole kuin Trumppa eli vertailu ainakin tunnetasolla lienee turhaa.  
wink.gif
Ei saa suuttua liikaa
tounge.gif
tounge.gif
 
Hieno peli ... , mutta lamput ovat kuin hyönteisen silmät.
smile_org.gif


PS.
TÄMÄ EI OLE KUVAUS TÄSTÄ PYÖRÄSTÄ:
Yx kaveri "määritteli" , että osa pyöristä näyttää ihan hyttysen ja pölynimurin polymorfiselta kombinaatiolta (yhdistelmältä).
Etupää tankkeineen on suhteettoman iso ja pullea kuten hyttysillä ja putket ruipelossa takaosassa muistuttaa lähinnä pölynimurista. Ohjaustanko on lisäksi kuin hyönteisen "antennit"
... huoh ...
shaun.gif
 
Tuo voisi olla vaikka se seuraava mopo minkä hankkii!
Mutta siinä on liian vähän sylintereitä.
wink.gif

Etuvaloksi kyllä laittaisin yhden ison pyöreän umpion.

Ei tosissaan, jos ja kun tuo tulee tuotantoon ja myyntiin, niin kilpailu kovenee tälläkin saralla. Meinaan, viimeistään 2-3 vuoden kuluttua japseillakin on oltava pari mallia jotka ylittävät tuon "maagisen" 2 litran rajan. Ei muuten myy...
Kyykyt kilpailee huipuissa, kustomit kuutioilla.
Ja aina on niitä joiden pikkuveli kasvaa kun jompikumpi em. kohdista täyttyy. Täytyy tunnustaa, myös mulla... ainakin toivon niin
tounge.gif


Oikeasti ÄLKÄÄ KUKAAN ostako tuota hiton rumaa ja painavaa englantilaista hässäkää joka ei kumminkaan toimi ja vuotaa öljyä ja siinä on rumat äänetkin...
Voisin vaikka vahingossa tulla hiukka kateelliseksi
wink.gif



Ps. Päätelmä: Japanilaisilla on oltava iso se, koska he ajavat pienillä ja tehorajoitetuilla moottoripyörillä.
Mutta amerikkalaisilla on oltava TODELLA pieni veitikka, koska siinä maassa myydään Bosshosseja, amerikan kingvee yms ISOJA moottoripyöriä.
lookaround_orig.gif

Mitenköhän tämä asia liittyy tähän mitenkään...?!?
 
Jaaha,

Olen joskus kuulut sanonnan "laitetaan lisää rautaa kun järki loppuu".

Taitaa sopia hyvin tähänkin vehkeeseen.

Mitä noihin japanilaisiin perämoottoreihin tulee, niin olisihan se aika karmea ajatus joutua lähtemään vesille englantilaisen moottorin varassa. Pitäsi melkein varautua aika hyvillä airoilla
smile_org.gif


Toinen mielenkiintoinen sovellutus tästä teemasta voisi olla italialainen sähkökäyttöinen perämoottori. Sen kanssa tuskin tarvitsisi airoja, eipä taitaisi rannasta niin kaus päästä ettei uimalla pääsisi takaisin
biggrin.gif


Kyllähän se tuo varmaankin tulee tuotantoon, jos kerran maksukykyisiä asiakkaita löytyy. Voin jo sieluni silmin nähdä 50-kymmppiset "easyriderit" pienissä tyylikkäissä nahka-asuissaan punnertamassa tuota vehjetta parkkiruudusta pois tai yrittämässä nostaa sitä keskituelle.
 
Ohoh... täytyypä vähän pitää silmällä miten tämä tilanne tästä alkaa kehittyä, ties vaikka tuosta tulisi jotain mielenkiintoistakin..
biggrin.gif
 
Paino/vääntö/akseliväli/teho huomioon ottaen, vaikkakin 240 levee nakki takana; arvelisin mustaa jäävän liikennevaloissa ja just tasan niin pitkään kuin lompakko antaa myöten. Rengaskulut voivat kyllä ylittää jopa suomalaiset vakuutus maksutkin kauden aikana
wink.gif
 
Back
Ylös