• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Todellinen Monsteri!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tkay
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaaha,

Olen joskus kuulut sanonnan "laitetaan lisää rautaa kun järki loppuu".

Taitaa sopia hyvin tähänkin vehkeeseen.

Mitä noihin japanilaisiin perämoottoreihin tulee, niin olisihan se aika karmea ajatus joutua lähtemään vesille englantilaisen moottorin varassa. Pitäsi melkein varautua aika hyvillä airoilla
smile_org.gif

Toinen mielenkiintoinen sovellutus tästä teemasta voisi olla italialainen sähkökäyttöinen perämoottori. Sen kanssa tuskin tarvitsisi airoja, eipä taitaisi rannasta niin kaus päästä ettei uimalla pääsisi takaisin
biggrin.gif

Kyllähän se tuo varmaankin tulee tuotantoon, jos kerran maksukykyisiä asiakkaita löytyy. Voin jo sieluni silmin nähdä 50-kymmppiset "easyriderit" pienissä tyylikkäissä nahka-asuissaan punnertamassa tuota vehjetta parkkiruudusta pois tai yrittämässä nostaa sitä keskituelle.
Jenkeissä on kysyntää. Ja jos on kysyntää niin miksei tekisi tuommoisia? Vertaa vaikka Runeen, en tykkää siitä, iso, painava ja tehokas. Mutta jenkit tykkää.

Oikeasti ÄLKÄÄ KUKAAN ostako tuota hiton rumaa ja painavaa englantilaista hässäkää joka ei kumminkaan toimi ja vuotaa öljyä ja siinä on rumat äänetkin...
Väitätkö, että enkut ovat joskus vuotaneet öljyä? Ei pidä paikkaansa! Kyseessä oli aikaa ja vaivaa säästävä englantilaisten prätkävalmistajien lanseeraama öljynvaihto ajaessa sekä ketjujen ja bootsien rasvaus -järjestelmä, josta jouduttiin luopumaan tiukentuneiden ympäristösäädösten takia. Lisäksi brittipyöräkuskin käsien iho ei päässyt pykimään, kun muisti huoltaa säännöllisesti kevyesti ulkopuolelta voideltua konettaan. Brittiläistä käytännöllisyyttä sekin...

Yx kaveri "määritteli" , että osa pyöristä näyttää ihan hyttysen ja pölynimurin polymorfiselta kombinaatiolta (yhdistelmältä).
Etupää tankkeineen on suhteettoman iso ja pullea kuten hyttysillä ja putket ruipelossa takaosassa muistuttaa lähinnä pölynimurista. Ohjaustanko on lisäksi kuin hyönteisen "antennit"
 ...  huoh ...
shaun.gif
Eikös se olekkaan näin?
Muutkin kuin trumppa.
Ainakin minun mielestä(kin).
Hooverkärpänen.
cool.gif

Jaaha,

Olen joskus kuulut sanonnan "laitetaan lisää rautaa kun järki loppuu".

Taitaa sopia hyvin tähänkin vehkeeseen.

Mitä noihin japanilaisiin perämoottoreihin tulee, niin olisihan se aika karmea ajatus joutua lähtemään vesille englantilaisen moottorin varassa. Pitäsi melkein varautua aika hyvillä airoilla
smile_org.gif

Toinen mielenkiintoinen sovellutus tästä teemasta voisi olla italialainen sähkökäyttöinen perämoottori. Sen kanssa tuskin tarvitsisi airoja, eipä taitaisi rannasta niin kaus päästä ettei uimalla pääsisi takaisin
biggrin.gif

Kyllähän se tuo varmaankin tulee tuotantoon, jos kerran maksukykyisiä asiakkaita löytyy. Voin jo sieluni silmin nähdä 50-kymmppiset "easyriderit" pienissä tyylikkäissä nahka-asuissaan punnertamassa tuota vehjetta parkkiruudusta pois tai yrittämässä nostaa sitä keskituelle.
biggrin.gif
Täysin samaa mieltä
033102beer_1_prv.gif

Englantilaisista paattimoottoreista tulee pari mieleen:

1) Perkins
2) Rolls-Royce

Italialaisista sähkön alalla tulee mieleen:

1) Giuseppe Marconi
2) Alessandro Volta

Että ei sitä koskaan tiedä, kuka näytää suuntaa...
talktohand.gif

Ostaisikohan joku iso körmy mulle tollasen jos tarpeeksi räpsyttelisin simmuillani...?
inlove.gif

sanoi:
Tai oliskohan tohon saatavissa lisävarusteeksi semmoinen körmy, joka jaksais liikutella sitä ja pitää pystyssä sitten kun omat voimat loppuu

Pysyyhän se pystyssä pienelläkin, yhden trelaisen mp-myymälässä hommissa olevan naisihmisen äiti (ei iso...) ajelee kuulemma Goldwingillä, ettei kai siinä mitään, tietty sitten alkaa painamaan kun rupee paikallaan kallistelemaan sitä pyörää...

Pääasia että koivet yltää maahan...

Pysyyhän se pystyssä pienelläkin, yhden trelaisen mp-myymälässä hommissa olevan naisihmisen äiti (ei iso...) ajelee kuulemma Goldwingillä, ettei kai siinä mitään, tietty sitten alkaa painamaan kun rupee paikallaan kallistelemaan sitä pyörää...

Pääasia että koivet yltää maahan...
Vaikka GoldWing on rekka-auton kokoinen niin ällistyttävän matalalle siihen on painopiste saatu. On meinaan minun FJR paljon raskaampi paikallaan kallisteltavaksi.

Tuollaisen Rocket III:n voisin talliin laittaa. Kolmoskone on vähän miinusta.

No nyt tämäkin on bongattu liikenteessä. Sama laite vieläpä kahteen eri kertaan. Ne äänet vielä jäivät kuulematta. Kaveri puikoissa näytti kyllä varsin tyytyväiseltä.

joo,mä oon kuullu et pohjoismaihin tulee tänä vuonna 50 yksilöö
thumbs-up.gif

tänne hämeeseen on tulossa ainaski 1kpl ,jahka saavat tuotannon rullaamaan

mustassalahdessa tampereella oli tänään tollanen uudenkarhea rocketti...oli se vaan aika järkäle!
smile_org.gif

Jep, kattelin pynsällä sitä. Meikäläinen joutus tekemään sisäreisivenytyksiä enne kuin tuon selkään pääsis
biggrin.gif

Back