Toisiovälityksen muutto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kataja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kataja

New member
Mietiskelen tässä firebladen ratastamista tiheämmäksi. Ei oo itsellä aiempaa kokemusta. Mitä tuo käytännössä vaikuttaa? Ja mitten paljon kannattaisi muuttaa? Kaupunki päristely voisi tulla kivemmaksi??
sport05.gif


Laskeskelin että esim. -1/+2 (eteen / taakse) tihentää noin 11%. Mitähan tuo käytännössä vaikuttaa lähinnä 1. ja 2. vaihteen kannalta? Maantiellä kokeilin jo ajella pelkällä vitosella ja eipä kierrokset tunnu haittaavan.
 
Jep.
Elikkäs edessä 1 piikki vastaa takana noin 3 piikkiä. Ja oman kokemuksen mukaan edessä 1 piikin pienennys nostaa kierroksia samalla kmh:lla noin 1krpm. Kyykyissä on tuo 1-vaihde välitetty aikas pitkäksi joten kaupunki ajo muuttuu mukavammaksi ( ja keula nousee herkemmin...) kun pienentää eturatasta/suurentaa taka ratasta. Ratastaminen kannattaa miettiä siltä pohjalta millä kierros alueella ajo on miellyttävää normaaleissa liikenne nopeuksissa.
 
Lähdöt tuntuu vaativan reilua kytkimen luistattelua ja kun kääntyy kadun kulmasta niin aika pienillä kierroksilla ollaan ykköselläkin.

Mitenkähän suurella muutoksella saa tuntuvaa muutosta? CBR954:ään näyttää saavan jopa -2/+7 (etu/taka) joka tarkoittaa jo 33 % muutosta!
 
Joku täällä suositteli mulle myös -1/+3 ratastusta ja täytyy myöntää että ajamisesta tuli miellyttävämpää nurkka ajossa.
Matka ajokin onnistuu vielä hyvin.
Huiput oli ennen siinä 250km/h paikkeilla gps nopeutta,huiput tippu ratastuksella 20km/h mutta eiköhän tuokin riittä.
Oikeastaan ainut mikä harmittaa tuon ratastuksen jälkeen on älytön mittari heitto,100km/h nopeuksissa pitää mittari nopeuden olla 120km/h...mutta äkkiähän sitä oppii lukemaan mittaria uudelleen
smile_org.gif
 
Lähdöt tuntuu vaativan reilua kytkimen luistattelua ja kun kääntyy kadun kulmasta niin aika pienillä kierroksilla ollaan ykköselläkin.

Mitenkähän suurella muutoksella saa tuntuvaa muutosta? CBR954:ään näyttää saavan jopa -2/+7 (etu/taka) joka tarkoittaa jo 33 % muutosta!
954rr ketjut syö haarukkaa jos -2 laittaa eteen, enkä ees ite löytäny kuin 15 ja 16(vakio) kokoisia.
16 isompaa ei mahu myöskään kun hampaat ottaa haarukkaan kiinni.
Taaksehan taas sopii jos kuin iso lätkä.
 
954 on mullakin. Eipä tullut mieleen tuo ketjun haarukkaan laahaaminen.
Minkälaiseen takalätkään sitten päädyit? Ja tuo 15 piikkinenkö menee edessä syömättä haarukkaa.
 
Back
Ylös