• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tomtom autonavit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MapShare on taasen se ominaisuus, jossa itse kukin voi tehdä tarvittavat korjaukset ja jakaa sen muiden käyttäjien kanssa.

Tuosta Tompan päivityksestä... onko tuo webbi versio (se reitti plänneri) Tompan kartoista sama kuin kartasto joka tulee päivityksen kanssa naviin? ...nimittäin tuossa missä asustelen on tuo Länsiväylän/Soukan/Kivenlahden ja mitä lie liittymä. Liittymä on ollut kaiketi jo pari vuotta siinä muodossa kuin se nyt on eikä sitä ole korjattu ainakaan tuohon webbi versioon.
Käsittääkseni tuo Tompan päivitykset ei tuo korjauksia karttoihin, vaan siihen pitäisi ostaa ihan rahalla uudempi kartta. Ymmärtääkseni tuo ilmainen päivitys tuo vaan korjauksia itse ohjelmaan.
No nii... mun sanamuoto oli vähän huono.. tarkoitin tuolla päivityksellä nimenomaan uutta karttaa karttapäivityksineen... eli onko uusin kartta 1:1 webbi version kanssa?

Tarkennetaan nyt vielä, ettei tule väärinkäsityksiä:

Tomppa on ihan käypä peli, kritiikki kohdistui totaalisen
ala-arvoiseen tukipalveluun jossa ei omaan testi-iskuun
liittyen ollut "ketään kotona". Ei todellakaan
tounge.gif
.

Kotilossa tuo nyt tarjouksessa "oikeanhintainen" 750 GO
pelittää ihan ok ja täyttää sille asetetut tarpeet.

On sitten ihan erillinen kysymys, kuinka onnistuu tai ei, saada
moisesta värkistä reitin ääniopastus tavalla tai toisella
"kypärään" kun laite on satunnaisesti mopokäytössä.

Tuosta Tompan päivityksestä... onko tuo webbi versio (se reitti plänneri) Tompan kartoista sama kuin kartasto joka tulee päivityksen kanssa naviin? ...nimittäin tuossa missä asustelen on tuo Länsiväylän/Soukan/Kivenlahden ja mitä lie liittymä. Liittymä on ollut kaiketi jo pari vuotta siinä muodossa kuin se nyt on eikä sitä ole korjattu ainakaan tuohon webbi versioon.
Käsittääkseni tuo Tompan päivitykset ei tuo korjauksia karttoihin, vaan siihen pitäisi ostaa ihan rahalla uudempi kartta. Ymmärtääkseni tuo ilmainen päivitys tuo vaan korjauksia itse ohjelmaan.
No nii... mun sanamuoto oli vähän huono.. tarkoitin tuolla päivityksellä nimenomaan uutta karttaa karttapäivityksineen... eli onko uusin kartta 1:1 webbi version kanssa?
Joo... eli uusin kartta on 1:1 webbi version kanssa... mutta luulisi että tuollaiset päätiet ja isot tärkeät liittymät korjattaisiin vähintäänkin vuoden viiveellä.

Vähän tuntuu hölmöltä maksaa karttapäivityksistä jos ne laahaa parikin vuotta perässä.

Itse virittelen tomtom xxl navin busan kolmioon kiin sw-motech telineellä ja rm heinolta ostetulta pda laitteelle tarkoitetulla kotelolla.. Äänet kuului vielä moottoritie nopeudessa ja 5" näyttö oli tarpeeksi selkeä vaikkei ihan kaikkea kuulisikaan. Itse ainakin tyytyväinen "autonaviin" mopottimessa

busa12.jpg

MapShare on taasen se ominaisuus, jossa itse kukin voi tehdä tarvittavat korjaukset ja jakaa sen muiden käyttäjien kanssa.
Öööö ... MapSharesta... Eli onko se mukana siinä softassa jonka voit ladata Tompan sivulta ja jolla asentelet päivitykset jne jne?

Pystyykö sillä siis piirtämään uuden liittymän jos on esim tullut uusi liittymä motarille vai miten se tapahtuu?

Mites jos laittais Motonetin halvan langallisen kuskin ja matkustajan väliin tarkoitetun kypäräkuulokesetin toisen pään omaan korvaan ja toisen pään mikkeineen navin koteloon.

Eli navin puheohjaus tulee mikin kautta lankaa pitkin korvanappiin. Pitääkin heti kokeilla.

Ismo

Dodih ! Pientä päivitystä aiheeseen Tompan autonavit
ilman kuulokeliitäntää / ääniopastus kypärään.

Taitaa juttu olla niin, että Tompan omat softat ovat
yleisesti ottaen näiltä kohdin turhan hankalia
runsteerata. Varmaan aina jostain löytyy joku seppä,
jolta se onnistuu, mutta ei tuosta vaihtoehdosta ole
apua "yleiseen käyttöön"

Näin ollen langaton yhteys ilman massiivisia ja
luovuuden/hulluuden rajoilla pyöriviä virityksiä
voitaneen unohtaa.

Oli muuten varsin monta kypäräpuhelinmyyjää, merkistä
riippumatta, joka totesi: Totta kai toimii jos navissa
on BT !
Ilmeet olivat joka kerta katsomisen arvoisia, kun totesi että OK.... voitko näyttää.... tässä on navi.....
ja vartin ähellyksen jälkeen kysäisi vienosti....
Alkaako kohta olla valmista
biggrin.gif
.

Juu... ei ollu, eikä tullu
tounge.gif
.

Mutta nou hätä!

Muutamalla kolikolla 3.5mm naarasplugi maun mukaisella
piuhalla.... Navi POX.... kuoreen sopivalle kohdalle
pieni reikä... tinaukset kaiutinlinjaan ja son siinä!

Sitten vaan maun mukaan korvahärpäkettä peliin.

Joo... no... mutta... onhan sitä sitten kuitenkin päässyt johtoportaaseen
biggrin.gif
..... meinaan kun sen piuhan
kanssa sitten koittaa elää
biggrin.gif
.

Toisaalta... Aika harvoin sitä ääniopastusta ihan tosissaan kaipaa. Vieraat suukaupungit ym. ovat
ehkä "ne paikat". Niissä kun tahtoo olla tarpeeksi
muutakin mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun
se navin ruutu.

Että näin.... Ei ole varmaan helppoa kaiken tavaramäärän
keskellä olla "ammattitaitoinen myyjä".
Ihan kohtuudella aihepiirin parissa hankitulla kokemuksella voi kyllä todeta, että "en tiedä" ei
välttämättä aina ole mikään huono vastaus myyjältä
biggrin.gif
.
Siihen kun riittäisi vähän useammalla munaa, asiat luonnistuisi molemmin puolin tiskiä paljon paremmin.

Back