Muuten, minkäslainen peli on thunderbird sport?
Jaahans.
Päästiin lempiaiheeseeni.
Vinksahtanut tai ei, mutta minua on on aina kiehtonut sleepperit. Kunnon koneella varustetulla Kuplalla on niin hauskaa kiusata "tuunattuja" Mondeoita, Vectroja ja Bemareita...
TBS:ssä on paljon samaa ja siksi se puraisi kerralla kun aikoinaan kävin koeajolla.
Oiskohan "Oikean moottoripyörän näkö ja ääni ryyditettynä nykytekniikalla" -tyyppinen luokitus paikallaan.
(Nämähän on niitä joita ei järjellä selitä, -jos tykkää niin tykkää ja se riittää. Muiden mielipiteellä ei oo niin väliä.)
TBS oli '99:iin asti Hurricane -putkilla, eli molemmat oikealta ylös. Ehkä omaleimaisempi kun 2000 ja 2003-2004 mallit, mutta jos takapenkille haluaa kyyditettäviä niin niiden on oltava jockey -kokoisia. Siis alle 40kiloisia. Takatapit on niin ylhäällä että tuota isommalle käy epämukavaksi.
Toki sehän voi olla etukin... Ja tarvike-seatcowl:kin löytyy jolla viimeistään voi varmistaa että saa ajella yksin.
Muuten pyörä pysynyt vuosittain vaihtuvaa väriä lukuunottamatta about samana.
(Mallia ei valmistettu vuosina 2001-2002)
Värin lisäksi normaali Thunderbirdistä erottaa +15 heppaa, kuudes vaihde, 17' vanteet edessä ja takana, säädettävä jousitus + tuplalevyt edessä, -mielestäni ihan merkityksellisiä extroja.
Tuohon kun lisää tehtaan offroad -putket niin ääniä myöten kaikki on kohdillaan, tehojakin tuli +7%. (Vakioputkilla soundit oli kyllä nuhaiset...)
Pyörä on hemmetin nasta ajaa, ainakin tälläiselle 185 mittaiselle on kilkkeet kohdillaan. Jarrut tehokkaat/tunnokkaat ja jousituksen voi tosiaan säätää mieleisekseen kuorman ja ajotyylin mukaan. Taittuu ihan mukavasti ja sallii kuulemma yllättävän sporttisen ajotyylin. (Tämä kokeneen ratakuskin kommettina kun palasi radalta... Itseltäni on kyllä loppunut ominaisuudet ennen pyörää joten kivaa on ollut.) Pidemmilläkään matkoilla ajaminen ei käy työstä, joskin istuin voisi olla mielestäni tanakampi. Se on hieman liian pehmeä...
Vakiona 85 heppaa, ja vääntö muistaakseni 76 Nm. 6500kiekoilla. Kuivapaino n. 225kg, kulutus n. 5,5l./100km, toimintasäde n. 275-290km ja omat huiput 212km/h (tarpeeksi pitkä alamäki ja myötätuuli löytyi Saksasta)
Ja jos haluaa alkaa tuunaamaan niin SpeedTriplen nokat menee heittämällä. -ja punaviivaa pitää siirtää...
Ainoana teknisenä murheena on ollut syylarin lämpöanturi joita taisi mennä takuuseen peräti kolme. Niin, ja yhden startin taisin pilata huonolla akulla. Mutta sekin vaihdettiin takuuseen.
Jos nakupyörät puhuttelee niin kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa!
PS. Jos lontoo taipuu niin tuolta foorumilta aiheesta lisää:
http://www.triumphrat.net
Edit: linkki + vihreet