Touringnakit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja artoodetoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
https://gp-reifen.com/?site=shop&article=981118000000153

Mulla on r1:ssä takana tuollanen. Ajanu vasta 1500km itse (oli käytetyssä pyörässä alla),mutta tuo ei tunnu kuluvan mihinkään. Toimii ihan hyvin sen mitä katurenkaan tarvii toimia. Ei yllätä kylmänä... Paistokin taitaa olla jostan 16 hujakoilta. Mistään wi nouse niin hymy huulille kuin onnistuneesta nuukailusta, niin ostin 20€ käytetyt ratakumit seuraavaksi.
Niitä en suosittele tourinkiin tai joka päiväiseen ajoon, vaikka saisit ilmaiseksi.

Pilot Powereilla menty ties kuinka monetta vuotta putkeen. Kestää mitä kestää, sitten uutta alle.
Arvostan kaarrepitoa, kun tulee kanttailtua aina kun tilaisuus ja päätiet eivät enää juurikaan kiinnosta.
Tässä just suunnittelen että miten kävisi Sallassa ajamatta pääteitä. Powerit on mutkissa hyvät, pelkkää suoraan posotusta päätietä kestävät huonommin.

Pilot Powereilla menty ties kuinka monetta vuotta putkeen. Kestää mitä kestää, sitten uutta alle.
Arvostan kaarrepitoa, kun tulee kanttailtua aina kun tilaisuus ja päätiet eivät enää juurikaan kiinnosta.
Tässä just suunnittelen että miten kävisi Sallassa ajamatta pääteitä. Powerit on mutkissa hyvät, pelkkää suoraan posotusta päätietä kestävät huonommin.

Koitahan vaihtelun vuoksi jotain jäykkäreunaisempaa kumia. Saatat yllättyä mutka-ajon vakaudesta.
Ja kuten jo aikaisemminkin todettu, katuajossa ei pito lopu hyvillä tourinkikumeillakaan.

Itse tykkään pilot powerissa hinnasta, rengastyön helppoudesta ja siitä, että se on tosi herkkä ohjautumaan ja samalla riittävän vakaa mutkassa kallellaan. Minä en tykkää kauheasti joistakin touringkumeista, koska ovat niin kankeita taittaa mutkaan. Toki ovat vakaita köröttää isoa tietä.

Yhdyn Powerikuoroon. Halpa rengas ja kiva ajaa. Oli hetken jotkut halvalla saadut Metz Z6:t alla mutta nakkasin puolikuntoisina kierrätykseen kun alkoi tympiä pyörän kankeus. Partasutikin alkoi taas tuntua partaveitseltä.
Poweri edessä ja Road takana olisi ehkä matkailuhenkisempi valintani jos moista miettisin. Se kombo oli ihan kotoisan tuntuinen.

Yhdyn Powerikuoroon. Halpa rengas ja kiva ajaa. Oli hetken jotkut halvalla saadut Metz Z6:t alla mutta nakkasin puolikuntoisina kierrätykseen kun alkoi tympiä pyörän kankeus. Partasutikin alkoi taas tuntua partaveitseltä.

Pakko tähän tarttua sen verran, että muistettakoon, että melkein 20 vuotta vanhan rengasmallin pohjalta ei kannata liikaa tehdä johtopäätöksiä siitä, mitä nykyaikaiset touringkumit ovat.

Kannattaa myös huomioida, että Powerikin on sitä ikäluokkaa, että sekin alkaa saada ostaa väkeviä Alkosta.

Näiden vuosien aikana on renkaiden suhteen tapahtunut oikeasti aivan uskomattomia asioita. Vaikka ne onkin halpoja ja ihan ookoo renkaita, mä en ostaisi ykkös- tai kakkosmallin Powereita mihinkään käyttöön, koska modernit kumit on kaikin puolin niin paljon parempia. Eikä tartte ostaa ihan uusimpia, vaan pykälää-paria tuoreempaa mallia olevat.

Uudemmat touringirenkaat pitävät Powereita paremmin ja tarjoavat vastaavaa tai jopa parempaa käsiteltävyyttä – sekä kestävät huomattavasti pidempään.

Itse asiassa katukäytön sporttirenkaat ja sporttiset tourinkirenkaat alkaa ominaisuuksiltaan olla jo melko lähellä toisiaan.

Koitahan vaihtelun vuoksi jotain jäykkäreunaisempaa kumia. Saatat yllättyä mutka-ajon vakaudesta.
Ja kuten jo aikaisemminkin todettu, katuajossa ei pito lopu hyvillä tourinkikumeillakaan.

Oisko sulla ollut paineet pahasti alakanttiin, jos rengas on aiheuttanu epävakautta mutka-ajossa?

Hyvin toimii Touring Force takana, mutta ei se tule kestämään sekään pitkään, voi arvailla jo öbaut tkm jälkeen kun urasyvyyttä mittaa. Onneksi tallissa odottelemassa yksi setti, mutta joutuu varmaan tilaamaan vielä lisää. Mopossa polttoaineenkulutuskin on samaa luokkaa kuin Falcon Heavyllä, ei ole huokeaa harrastaminen, menee omat ja varastetut pupet :p

Michelinin Pilot Road 2CT on kulutusta kestävä rengas. Tuonossa takasella ajoin 15tkm ja etusella 25tkm. Peruskäytössä ja matka-ajossa ok. Radalle ja kovempaan ajoon sitten eri renkaita.

Mulla Pilot Road 2 kesti 790 Dukessa 5700km. Alkuperäinen Maxxis pari tuhatta vähemmän. Soratiellä kulahtivat kun takarengas pyörii "aina viittäkymppiä lujempaa" kuin mittari näyttää.

Viimeksi muokattu:
Back