• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TransEuroTrail Finland

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Eli ihan Suomi vaan meidän kesken... TET Finland
Tässä ketjussa olisi tarkoitus jakaa kokemuksia ja kuvia reitin varrelta. Kertoa niistä loistavista ideoista reitin suhteen (mutta varsinaiset valmiit reittiehdotukset eivät kuulu tänne!)
Ja kaikkea muuta tähän ihmeelliseen mopoilureittiin liittyen.
Pyrin vastaamaan kysymyksiinkin jonkun verran jos kerkiän/ muistan tänne vilkuilla aina välillä.
T. Linesman Finland
 
onko venäjä ja valko-venäjä listalla...
Valko-Venäjä on listalla, tunnen Linesmanin (upea nainen!) -Hän on parhaillaan UAE:ssa ja voi hyvinkin olla ettei palaa kotimaahansa. Venäjä oli tulossa listalle mutta voi olla että jää nyt tulematta.
 
Kevään ensimmäinen lisäys TET-reittiin tulee olemaan Vaihtoehtoinen "eteläisempi" reitti Siuntio - Turku välille ja reitti alkaa jotakuinkin olemaan valmis.
Käyn toki ajamassa suunnitellun reitin ennen kuin julkaisen sen mutta koska Salosta Turkuun on itselleni vielä vähän tuntemattomampaa seutua niin haluaisin saada kommentteja ja/ tai parannusehdotuksia tähän suunnittelemaani.
Kaikista parasta olisi jos reitti jonka käyn ajamassa olisi siis valmiiksi mitä mainiointa pikku soretietä ilman ajokieltoja!
EDIT: Oma "ehdotus" käyty ajamassa ja olihan siinä aika paljon korjattavaa. Nyt kaikki korjattu ja uusi TET päivitys tullee huomenna tai parin päivän sisällä.
 
Toi vaikuttaa ihan hyvältä. Paimiossa kannattaa koukata 1 risteys ennen valoja oikealle niin ei tarvii odotella valoissa. Eivät tunnista ainakaan minun pyörää.
Jos maltat loppuviikkoon niin voin käydä ajamassa läpi kun tässä huudeilla oon.
 
Jos maltat loppuviikkoon niin voin käydä ajamassa läpi kun tässä huudeilla oon.
Ei ole yhtään mikään kiire, TET-reitillä on just se aikatalu minkä itse parhaaksi näen.
Kelit vaikuttaa aika hyviltä tässä lähiaikoina. Varmaan itsekn sielläpäin kohta päristelen.
 
Eilen käyty ajamassa "Uudesta reitistä" 70km pätkä jota joutui sitten vähän muokkaamaan "paikan päällä".
Koko uusi reiti sisältää pätkän vanhaa rautatietä, muutaman ruukkialueen, yhden hyppyrimäen ja yhden linnavuoren.
Loppupätkänkin saan tarkistettua lähiaikoina ja sitten julkaisuun!
H2vnuvU.jpg
 
TETtiä taas päivitetty! Lisätty uusi looppi Tyrnävä - Muhos - Utajärvi - Puolanka joka "irtoaa" läntisemmästä reitistä ja käväsee Susikaarron ja Karhojan kautta. Nämä tiet lienevät Suomen parhaita enduro-teitä joita saa ihan vapaasti ajaa ilman että kukaan sanoo mitään.
Lisätty myös Pätkä Pokasta Inarin, Angelin ja Karigasniemen kautta Utsjoelle ja Nuorgamiin. Tämä pätkähän on enimmäkseen päällystettyä tietä mutta lienee silti ihan aiheellinen lisä.
 
Ensi yritys ajaa itäinen reitti läpi päättyi tekniseen murheeseen.
Onneksi oli majoitteet mukana niin ei 6 tunnin noutajan odotus haitannut.
Muutaman viikon päästä uudestaan.
 

Liitetiedostot

  • TET 1.jpg
    TET 1.jpg
    58,8 KB · Katselut: 186
  • TET 2.jpg
    TET 2.jpg
    80,3 KB · Katselut: 200
TET Section 5 on päivitetty. Eli Siuntiosta Raaseporin ja Salon kautta Turkuun. Ja sieltä Naantalin ja Mynämäen kautta Somerolle ja Räyskälään. Päivitys koski nimenomaan tätä "pohjoisempaa" osiota jossa oli varsin paljon Assua. Ei ole enään. video
 
Tulossa syksyn aikana:
TET -länsirannikko vähitellen kehittymässä. Todennäköisesti julkaistaan Tyrnävä - Tornio sekä Kaustinen - Raahe - Tyrnävä.
Muutoksia Section 1:een Jämsän alueella. Muutoksia Section 5:een Raaseporin ja Perniön seudulla.
Länsirannikko saataneen kokonaan valmiiksi vielä ennen vuoden vaihdetta?
Instagramissa voi seurata täällä.
 
Uusimmat päivityksen ilmestyneet. Meillä on nyt 3 eri reittiä valittavana etelästä pohjoiseen.
Section 1: Lohja - Hämeenlinna - Jämsä - Suonenjoki - Kuopio - Kohti Raatetta ja Kuusamoa - Salla - Tulppio
Section 2: Hauho - Kuhmalahti - Korkeakoski - Vilppula - Ähtäri - Pihtipudas - Kärsämäki - Manamansalo - Taivalkoski - Kuusamo
Section 3: Naantali - Masku - Uusikaupunki - Rauma - Pori - Kauhajoki - Isokyrö - Kaustinen - Kalajoki - Raahe - Tyrnävä...
xSwzLFm.jpg
 
TET Code of Conduct
Eli ohjeet miten sora- ja metsäreittejä pitäisi ajaa Suomessa.
Sopii mainiosti meille kaikille ajo-ohjeiksi!

Trans Euro Trail (TET)® käyttö säännöt

Euroopan avoimet alueet ovat muuttumassa enemmän ja enemmän asutuiksi. Sekä ihmiset jotka asuvat ja työskentelevät maaseudulla että vapaa-ajan ryhmät haluavat hyödyntää alati vähenevää vehreyttä.

The Trans Euro Trail® käyttäjinä meillä on vastuu itseämme ja muita moottoripyöräilijöitä kohtaan ja varmistaa että kulku on esteetön.
Meidän pitäisi tavoitella olemaan edelläkävijöitä maastomoottoripyöräilyssä – käyttää ja ajaa reittejä kunnioittavasti ja huomioivasti.

> The Trans Euro Trail® seuraa seuraavia sääntöjä:

Käytä vain ajoneuvoille tarkoitettuja reittejä ja noudata liikennemerkkejä.
Moottoripyörät ja moottoripyöräilijät molemmat pitää olla laillisia ja vakuutettuja.

Ajaessasi maatiloilla pysyttäydy reiteillä koska renkaat voivat vahingoittaa kylvöjä, ne ovat tilallisten elinkeino.

Anna tietä kävelijöille, hevosille ja pyöräilijöille. Hidasta, sammuta moottori jos tarpeellista ja varo lennättämästä hiekkaa ja soraa kenenkään päälle.

> Jätä portit niin kuin ne olivat suojellaksesi karjaa.

> Huomioi ajo-olosuhteitten ja näkyvyyden merkitys nopeuteen, The Trans Euro Trail® ei ole, eikä sitä pidä ikinä kohdella kilparatana.

Aja hiljaisesti ja käytä kaasua maltillisesti jotta kova ääni ei häiritsisi ketään.

Älä matkusta suurissa ryhmissä, enintään kuusi on suotava määrä.

Kunnioita luontoa ja niitä jotka asuvat, työskentelevät tai harrastavat siellä.

Muista, että reitit saattavat olla hauraita ja sääolosuhteiden takia helposti hajoavia. Harkitse kiertoteitä jos mahdollista.

Huomioi muut reittien käyttäjät hymyllä ja käden heilautuksella, se ei maksa mitään!

Jos näet vaarallista tai vastuutonta käytöstä reiteillä me pyydämme että keskustelisit asiasta jos turvallista tehdä niin, saatat kylvää siemenen josta kasvaa hyvää.

Aja moottoripyöräsi kunnon ja omien ajotaitojesi mukaisesti.
Kannata paikallista elinkeinoa ostamalla paikallisia tuotteita ja käyttämällä paikallisia palveluja.

Me uskomme että jos käyttäydymme seuraavien 3 kriteerin mukaisesti me voimme muuttaa myönteisesti ihmisten suhtautumista maasto moottoripyöräilyä kohtaan

1. Kunnioita reittejä
2. Kunnioita kyläyhteisöjä joiden läpi kuljet
3. Kunnioita luontoa
 
Ei suoraan liity TET:iin, mutta todella läheltä liippaa. Katselin tuota Suomen FIN.gpx tiedostoa. Se sisältää kaikki jäljet. Yritin kuuklata ohjelmaa, jolla saisi eroteltua eri pätkiä omaksi tiedostoksi, mutta kelvollista ei löytynyt. Millä tuota kannattaisi yrittää tehdä?
 
Eikö Base Campillä onnistu?

Sillä pystyy mm. katkaisemaan jäljen halutusta kohdasta ja tallentamaan valitun osan omana tiedostonaan.
 
Onnistuu millä tahansa järkevällä tekstieditorilla, leikkaa vain eri <trk> </trk> segementit omiin tiedostoihin ja laittaa ne
Koodi:
<?xml version="1.0"?>
<gpx xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/1" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
    [B]TÄHÄN[/B]
</gpx>
tägien väliin -> tallennus.

Tiedostossa olevat reittipisteet ( <wpt> tägien sisällä ) pitää kopioida erikseen jos ne haluaa mukaan, ovat irrallisia itse reitistä.
 
Ehti unohtua tuo Basecamp kun olen pari vuotta ajellut BMW kännykkäapilla. Talvella sijoitin rahat Garminin XT:hen. Asensin softat jo koneelle, mutta ei sitten muistunut mieleen.

Tuo tiedosto on liian pitkä, että jaksasin etsiä notepadilla sieltä oikeita kohtia. Lisäksi töissä saa oman kiintiön täyteen tiedostojen parsimisesta.

Asiaan palatakseni niin onhan tuo itäinen reitti ajettavissa vaikka ei ole lupaa mennä rajavyöhykkeelle. Katsoin, että Vaalimaan alapuolella mennään liki naapurin tontille.
 
Asiaan palatakseni niin onhan tuo itäinen reitti ajettavissa vaikka ei ole lupaa mennä rajavyöhykkeelle. Katsoin, että Vaalimaan alapuolella mennään liki naapurin tontille.

Reitti ei käy rajavyöhykkeen sisäpuolella, vaikka hyvin lähellä välillä käydäänkin, mm. maastopissalla käydessä täytyy paikoin olla tarkkana, ettei kengänkärki lipsahda yli :)
 
Back
Ylös