TRE -modi..

Jimsgarage

New member
Terve!

Onkos kukaan tehnyt pyöräänsä TRE-modia?? Tai ajanut pyörällä, jossa semmoinen on? Onko siitä hyötyä?

-- Jimsgarage --
 
Ei ole hyötyä ainakaan -03 Busaan penkkiajojen perusteella. Reinikaisen Markon mukaan se vastus juttu toimii -02 vanhemmissa mutta ei sitä uudemmissa.
 
Hmm....mikä mahtaa olla Tre-modi?
nixweiss.gif
 
Mulla on toi tehtynä. Meinasitko että 03 mallissa ei ole rajoitettu tehoa pienillä vaihteilla? Siis ainoastaan 6-vaihteella nopeutta?

Eikös toi TRE-modaus vaikuta pelkästään siihen minkä vaihteen EFI luulee olevan sisällä? Eli tolla se luulee, että aina on 5-vaihde päällä joten on myös 5-vaihteen ruiskukartta. Onko se sitten hyvä asia? Minkä takia ne Suzukin miehet on tehnyt omat kartat joka vaihteelle, jos 5-vaihteen kartta on paras?

Omien kokemusten pohjalta toi TRE-modaus ei hyödytä pätkääkkään. Onneksi ei ollut kallis kokeilu.
biggrin.gif
Ja tää oli faktaa.
wink.gif


Toi linkki jonka laitoit mainospuhetta.
wink.gif
biggrin.gif
tounge.gif
 
Tuolla on vielä enemmän faktaa... http://www.81x.com/bugman/gixxermods -> ja sieltä tre -mod sivuvalikosta..

Kymmenet ovat kyseisen modin tehneet ja ollet tyytyväisiä.. Toimiikohan sun modaus oikein??
nixweiss.gif


No..Ensi kesänä näen kun otan pyörän taas ajoon että oliko jotain hyötyä..

-- Jimsgarage --
 
Faktaa 1000:sta gixeristä. Busassa vastus erikokoinen ja liittimet erillaiset ja.... No okei toiminta sama.

Niin ja kyllä se ihan oikein toimi. Ei auttanut vaan mitenkään. Mutta busissa on paljon eroa vuosimallien välillä joten voi sulla auttaakkin. Ei se kallis kokeilu ole, maks 10€. Joten väsäile sellanen ja testaa.
 
Busissa liittimet ovat erillaisia, mutta vastus on sama. GPS:sltä tulevat signaalit ratkaisee, jotka tässä tapauksessa ovat lähes identtiset kaikissa ruisku GSXR:ssä..

Vuosimallien väliset erot eivät ole suuria (eivät merkityksellisiä), liittyen tähän juttuun.. Ainakaan vuoden -99 ja -01 välillä.

Eihän tuo modi maksa kun maksimissaan 2€.. Jos ostat kytkimen. Ilman kytkintä ei mitään, koska vastus löytyy jo omasta takaa..

Mitä tapahtuu pyörässäsi jos käytät sitä tyhjäkäynnillä ja painat kytkimen pohjaan?

Olet kai tietoinen että pyörässäsi on eri sytytsboksi kuin vanhemmissa. Pyörääsi saa esim. PC IIIr:n jossa on ennakon säätömahdollisuus, mutta vanhempiin saa vaan PC II:sen..

Ettei kyseinen juttu vaan olisi tehty pyörääsi jo ohjelmallisesti..
nixweiss.gif


Niin ja vielä... Jokaiselle vaihteelle ei olla tehty omaa karttaa vaan boksi tutkii eri sensoreita ja antaa sen mukaan ennakkoja ja petroolia..

-- Jimsgagare --
 
Busissa liittimet ovat erillaisia, mutta vastus on sama. GPS:sltä tulevat signaalit ratkaisee, jotka tässä tapauksessa ovat lähes identtiset kaikissa ruisku GSXR:ssä..
-- Jimsgagare --
Eikös se Busan vastus ole 6,8k ja Gixerin 15k?  
omg.gif
Näin olen antanut itselleni kertoa.

Vuosimallien väliset erot eivät ole suuria (eivät merkityksellisiä), liittyen tähän juttuun.. Ainakaan vuoden -99 ja -01 välillä.
-- Jimsgagare --

Eikö -01 ollut eka johon tuli huippunopuden rajoitus? Vai oliko se -02?

Eihän tuo modi maksa kun maksimissaan 2€.. Jos ostat kytkimen. Ilman kytkintä ei mitään, koska vastus löytyy jo omasta takaa..
-- Jimsgagare --

Eikä sitäkään jos pöllii osat töistä.
biggrin.gif


Mitä tapahtuu pyörässäsi jos käytät sitä tyhjäkäynnillä ja painat kytkimen pohjaan? -- Jimsgagare --

Ei kait siinä mitään tapahdu.
nixweiss.gif
Mitä pitäis? Ei jaksa lähtee testaan.
Olet kai tietoinen että pyörässäsi on eri sytytsboksi kuin vanhemmissa. Pyörääsi saa esim. PC IIIr:n jossa on ennakon säätömahdollisuus, mutta vanhempiin saa vaan PC II:sen..-- Jimsgagare --

Mihin tarviin PC:n?
Niin ja vielä... Jokaiselle vaihteelle ei olla tehty omaa karttaa vaan boksi tutkii eri sensoreita ja antaa sen mukaan ennakkoja ja petroolia..-- Jimsgagare --

Aha!?

Mut miten käy jos ottaa Lambda-anturin pois?
 
Nonniin poijjaat......otetaanpa tähän väliin pieni tauko...
tounge.gif


-01:stä alkaen on muuttunna mittaristo,tullut rajoittimet etc.
-99-00 on vielä neitseellinen ilman rajoitinta oleva mopotin.
Joten 'vanhemmat' busat on eri ruiskuboxilla varustettuja kuin noi -01--->-03.Se siitä...
biggrin.gif
 
->Eikös se Busan vastus ole 6,8k ja Gixerin 15k?
omg.gif
Näin olen antanut itselleni kertoa.

1.vaihde 560 ohm
2.vaihde 860 ohm
3.vaihde 1.5k ohm
4.vaihde 2.7k ohm
5.vaihde 6.8k ohm
6.vaihde 15k ohm

Jos rajoitin, niinkun uusissa busissa käyttää voi 6,8k ohm. Jos ei rajoitinta niin kuin vanhoissa busissa ja 1000 gsxr:ssä voi käyttää , joko 6,8k tai 15k..


->Ei kait siinä mitään tapahdu.
nixweiss.gif
Mitä pitäis? Ei jaksa lähtee testaan.

Kierrosluvun pitäisi nousta kun kytkimen laittaa pohjaan.. Jos ei nouse modi ei ole toiminnassa.


->Mihin tarviin PC:n?

Vaikka saadaksesi säädöt kohdalleen jos olet vaihtanut putkistoa..ym..


->Mut miten käy jos ottaa Lambda-anturin pois?

Onko uudessa Busassa lambda-anturi?? Mulla ei ainakaan ole vanhassa..
 
No niin eli huippunopeuden rajoittimen poistoon 6,8k.

Tuota kytkin juttua ei tullut tietoisesti testattua silloin kun oli TRE kiinni.

Ihan hyvin saa Busan säätöihin omallakin boksilla. PC ei ole tarpeellinen jos vaihtaa pelkän putkiston.

Kyllä uudessa Busassa on lambda. Tais tulla -02 malliin. Mä heitin mäkeen sen kun vaihdoin putkiston. En ainakaan huomannut että sillä olis ollut mitään virkaa, mutta eihän se vaikuttakkaan kun alle 3500 kierroksilla ja kuka niin pienillä kiekoilla edes ajelee?
biggrin.gif
 
Onkos jollakin ihan fakta tietoa eroaako -01, -02 ja -03 mallien rajoitin jotenkin. Mulla ei ole faktaa, mutta MR-Powerissa Reinikainen sanoi että ovat erillaiset. Hänen juttujensa mukaan tuo TRE toimii -01 mallissa, siis poistaa huippunopeudenrajoittimen.

Perskeles kun tämäkin keskustelu käydään näin lumen olessa maassa, olis voinut lähteä tosissaan testaileen mitä vaikutusta sillä on -03 malliin. Sit toiseks pitäis päästä testaan noita vanhempi busia, että mitenkä rajoitukset pienillä vaihteilla eroaa toisistaan.
 
Tahtoo TRE-modin jos siitä todistettavasti on hyötyy,muuten saapi olla koko kötöstys.

bowdown.gif
biggrin.gif
tounge.gif
biggrin.gif
bowdown.gif
 
Kyse on siis ruiskun polttoaineen syötön hienosäätämisestä ja nopeusrajoittimen kytkennästä yksinkertaisella vastusohjauksella.
15kohm vastus asettaa automaattisesti huippunopeuden rajoittimen toimintaan, joten sen saa pois muuttamalla kuutosvaihteen vastusarvoa rinnankytkemällä toinen 15k vastus. Pienempiä vastusarvoja ei siis kannata käyttää, jos haluaa vain nopeusrajoittimen pois pelistä.

Vastuksen ohjauksen voi tehdä myös siten, että se toimii vain vaikkapa kaasukahvan 3/4-täyden kaasun avauskulmalla. Tällöin kyseeseen tulee esim. kahvaan liitetty mekaaninen kytkin tai potentiometri, joka on kytketty vastuksen kautta ruiskun ohjaukseen.

Busan keskialueen (4500-5000rpm) "vääntökuoppa" jää tuolla säädöllä pois, koska polttoainetta syötetään hieman enemmän. Sytytyksen ennakkoa voisi vastaavasti aikaistaa, jolloin tehoa saataisiin enemmän.

Tuo muutos siis periaatteessa pitäisi tuntua myös takapuolessa.
wink.gif
 
Tästä faktaa,linkkejä,hintatietoo......
wink.gif

Saattas olla tästäkin kiinnostunu,jos auttaa vähääkään...

bowdown.gif
033102beer_1_prv.gif
bowdown.gif
biggrin.gif
 
Tuo 15 kohm vastus maksaa ehkä 1 eur esim. radioduosta, joten ei kallis. Tämä on siis se "tre-mod".

Potentiometri tai rajakytkin sitten sen verran asennustaitoa vaativa, että vaikka osat ei paljoa maksa, niin ehkä vain itsevarmoille virittäjille.

t. Spagu
 
Back
Ylös