• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triple II -08 ja -09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WaltsuCB600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

WaltsuCB600

New member
Nopea kysymys... Onko nyt -09 versioon tullut mitään uudistuksia -08 malliin nähden... -07 ja -08 välille tulikin aika paljon uudistuksia...eli
eek.gif

Ei muuta uudistusta kuin VIN numerossa vaihtui vuosimallin numero. En oo omassa 09:ssä havainnut mitään erilaista 08 verrattuna.

09 vuosimalli on ollut myynnissä jostain elo-/syyskuun paikkeilta etiäpäin. Mikä jo sinällään on sopivan epäloogista.

Ei se tehtaan kannalta ole epäloogista, euroautoillakin on käytäntö ollut näin aina?/kauan. Uuden vuosimallin aiheuttamat tuotantolinjamuutokset tehdaan kesälomien aikana kun tehdas seisoo/käy vajaatuotannolla. Aasiassa käytäntö voi olla samanlainen, mutta pyörät ehtii/tilataan tänne vasta kevääksi.

Onko tästä 07 - 08 välisistä eroista jotakin listaa
08 face-liftissä tuli: Brembo etujarrut, uudet vanteet, pidempi takahäkki (enemmän tilaa matkalaiselle).

08 jatkaa sama uudemman mallinen Keihin v2 ECU, joka tuli jo jossain 06/07 tienoilla. Samoin tankki peltiä, mutta tämäkin oli jo osassa 07-malleja; aiemmissa oli muovia. 07 tuli jossain vaiheessa myös isompi katalysaattoripaise putkistoon.

Muuten pääasiassa vaan kosmeettista tingeltangelia ja pikkuviilauksia siellä sun täällä: takavalo, takalokari, sivumuovit, Magura fatbar vakiona, isommat jäähdyttimen suojat, vaimentimet hiukka sirommat, lamppujen kuvut erilaiset, kantapääsuojat ja putkistot heat-shieldit uudet.

Pääpiirteiltään 2005 alkaen kokolailla sama pyörä. Ulkoasu vain muuttuu aavistuksen. Brembo jarrujen takia ei uudempaa kannata ostaa pelkästään kun 05/06 tonnisen Gixxerin jarrut käy suoraan 05-07 Tripleen ja noita saa edukkaasti eBayltä.

Mites noi Speedin mallit oikein menee?

EE-Speedissä: TRIUMPH Speed Triple 2 2008 13990e

House of Bikes: Triple -08 14990e, Triple -09 15790e ja Triple 2 16790e

Mikäs on Triple2? miten niitä on -08 ja -09? aikaisemmin olen ymmärtänyt että Triple2 on -09
idea3.gif

Ei kai noiden hintojen perusteella on epäselvää mistä ostaa... vai?
nixweiss.gif

Triple 2 on päivetty versio jossakin vaiheessa vuotta 2008. Paremmat jarrut, pienempi öljynlauhdutin... yms.

Näin edustaja selventi messuilla...

Eikö noissa 08 ja ylöspäin kaikissa mahda olla brembot? Mä olen ymmärtänyt et Triple 08 ---> Triple 2 on sama asia...
Näin o. Jotkut jälleenmyyjät (vai Skandinavian jakelija) vaan sotkevat noilla omituisilla v1 ja v2 jutuilla.

Sikäli kun en ole aivan kartalta ulkona niin v1 = 2007 ja wanhemmat. v2 = 2008 ja uudemmat.

Mitään 2008 v1 ei ole olemassakaan eli ovat jotain 2008 rekisteröityjä ylivuotisia 2007 malleja.

Eikö noissa 08 ja ylöspäin kaikissa mahda olla brembot? Mä olen ymmärtänyt et Triple 08 ---> Triple 2 on sama asia...
Näin o. Jotkut jälleenmyyjät (vai Skandinavian jakelija) vaan sotkevat noilla omituisilla v1 ja v2 jutuilla.

Sikäli kun en ole aivan kartalta ulkona niin v1 = 2007 ja wanhemmat. v2 = 2008 ja uudemmat.

Mitään 2008 v1 ei ole olemassakaan eli ovat jotain 2008 rekisteröityjä ylivuotisia 2007 malleja.
näin juuri. Ne uuden jarrut ei ole sitten "kuulemma" yhtään paremmat jarrutus teholtaan kuin päivitetyn(07) vanhemman jarrut.

Ne uuden jarrut ei ole sitten "kuulemma" yhtään paremmat jarrutus teholtaan kuin päivitetyn(07) vanhemman jarrut.
On noi Brembot melkoisesti paremmat, kuin vanhat jarrut goodwill-huollon teflonmännillä.

GSXR1000 Tokico-jarrut tulee aika lähelle, kun niissä on sama Nissin-radiaalikahva kuin Triplen Bremboissa. Brembot kuitenkin puree vedon alussa selvästi tuota GSXR-settiä äkäisemmin. Melkein jo meikäläisen makuun vähän liikaakin. Jossain yllättävässä tilanteessa jos erehtyy nykäisemään reilummin kahvasta niin on varmasti nenällään.

goodwill jarrut on pirun hyvät, juuri semmoiset mitkä haluan jarrujen olevankin. helppo annostella. en ole kokeillut niitä brembovirityksiä.

Brembot on ainakin pirun herkät... Ei tarvi kun vähän vetää sormilla niin tuntuu et pysähtyy kuin seinään... Eli mun mielestä jopa vähän liiankin ärhäkkäät... Oman Hornetin jarrut ovat mielestäni loistavat... Todella tehokkaat ja todella helppo annostella... Mut tottumis kysymys... Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon persiissä...
biggrin.gif

sori, muotoillaan uudelleen
biggrin.gif
Eli olen kuullut että jarrut purevat tosi hyvin mutta monen mielästä liiankin hyvin. Jarrutusmatka sen sijaan ei ilmeisesti ole uusilla mittauksissa ollut sen parempi kuin vanhoillakaan jarruilla,tätä hain takaa.

Jarrutus matka varsinkin pärrässä on hirveesti kiinni ajajasta, ja varmaan ajajan mielentilasta
tounge.gif
Mitenköhön noi ne jarrutusmatkat mittaa, jossain penkissäkö?

Tuli tossa mieleen kun jarruista puhuttiin ja sen takia kirjoitin.. onko abs:sästä paljonkin hyötyä moottoripyörissä?
Luulisin että sateella ainakin vois...
sport05.gif

Itse ajaisin autollakin kyllä ilman, kun on tottunut noita ojan pohjiakin kyntää hamassa nuoruudessa
biggrin.gif

Back