• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triple suuttuu sateesta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tips
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noudinpa sitten uudet tulpat Tripleen ja samalla hain puuttuvan torx-avaimen jotta yleensä saisin tankin ja ilmansuodatinboxin pois tieltä.

Kahden tulpanhatun ja kannen välissä oli vettä, ei mitenkään hirveästi, mutta kuitenkin. Sen sijaan hatut eivät näyttäneet märiltä alapuolelta ts. osasta joka kohtaa itse tulpan.

Tulppia sen sijaan en päässyt näkemään, koska pyörän mukana toimitettava tulppa-avain EI käy tulppiin, vaan avain on liika pieni!
033102ass_1_prv.gif
sovitin avainta irrallaan olevaan tulppaan ja niin vaan on ettei sillä avaimella ole toivoa saada tulppia auki ainakaan ilman vasaraa. Ja ei en valinnut väärää avainta, tulppa-avaimiahan tuossa työkalupussissa on kaksin kappalein. Toinen sopisi vanhemman mallin Triplessä käytettävään tulppaan ja tuon toisen pitäisi sopia, mutta sen verran on kiinalaisen prässi liikaa rutistanut putkea kurttuun ettei vaan toimi....

Muutenkin koko ***tanan "työkalupakki" taitaa olla pelkkää sikojen vi**uilua, vaikka tulppa-avain toimisikin niin ilman torx-avaimia ei tulppien lähellekään pääse
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Joskus joku on tainnut avautua täällä Triumphin laatu yms. seikoista, kohta taidan itsekin liittyä samaan kiltaan.
mad.gif

Mitäköhän ne meinais Trumppaliikkeessä ku menis näyttämään sitä tulppa-avainta ja sanois mainoksen tyyliin: "Tämä ei toimi, mä varmaan saan tästä jotain hyvitystä. Tai uuden tilalle."
tounge.gif

Voit olla varma että menen Trumpettikauppaan pyytämään "käyttökoulutusta" moisen tulppa-avaimen käyttöön, jos vaikka lahjoittaisivat sopivan lekan...

Muutenkin koko ***tanan "työkalupakki" taitaa olla pelkkää sikojen vi**uilua, vaikka tulppa-avain toimisikin niin ilman torx-avaimia ei tulppien lähellekään pääse
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Joskus joku on tainnut avautua täällä Triumphin laatu yms. seikoista, kohta taidan itsekin liittyä samaan kiltaan.
mad.gif
No älä nyt turhista kuumene hyvä mies. Sä sentään sait jonkinlaisen tulpanavaimen. '05 pussukka alkoi minua lähinnä huvittaa, sisältönä kun oli muistaakseni C-avain, ruuvimeisseli ja minikokoisella varrella varustettu lenkkiavain.

Eli periaatteessa setillä onnistuu ketjujen kiristys ja jousituksen säätö, muttei mikään muu. Ja ketjujen kiristyskin on vähän niin ja näin, koska säälittävällä lenkkiavaimella ei välttämättä edes mukana tulleella apuvarrella saa tarpeeksi momenttia takapään löysäämiseen/kiristämiseen. Ja se mukana tullut ruuvimeisseli ei sovi kunnolla takajousen yläpään säätelyruuvin tienoille. Ja jos jatkovarren kiinnittää C-avaimeen, niin sillä ei enää sovi kiristämään ketjuja.

Aika harvassa taitaa olla mopot, joiden mukana tulisi edes välttävä kalupakki. Enemmänkin symbolisia hätätapauksiin tarkoitettuja kokoelmia taitavat olla vähän joka merkillä nykyään.

c-avaimesta. eli miten helvetissä sillä samalla ketjujen avaimella säädetään takajousen esijännitystä Daytonassa? mulla on huumori lopussa ja rystysissä orvaskesi esillä....
withstupid.gif

Ei taida toi C-avain olla tarkoitettu siihen jousen säätämiseen. Ekaks tulee mieleen että se on aivan liian väljä jousen säätömutterin ympärille.

Ei taida toi C-avain olla tarkoitettu siihen jousen säätämiseen. Ekaks tulee mieleen että se on aivan liian väljä jousen säätömutterin ympärille.
Joo, siis korjaus aiempaan viestiini. Seuraava muoto lienee lähempänä totuutta: "onnistuu jousituksen säätö lukuunottamatta takapään esijännitystä".

Eli se pienempi jouseen passaava avain pitää ostella itse. Kerro sitten mistä löysit sopivan, niin tiedän mistä kysellä kun taas vaivaudun säätöhommiin. Esson baarin hevosmiehiltä kuulin, että työkalukaupoista pitäisi löytyä jos tiedät oikean koon. Tai sitten Öhlins jne. iskareita kauppaavista putiikeista hienolla kymmenien eurojen logolla varustettuna.

Ajelin Thunderbirdillä pari vuotta sitten syksyllä Saksan läpi etelästä pohjoiseen ja tietenkin täydessä kaatosateessa koko matkan ja lämpöäkin oli jo parhaimmillaan +5. Eipä kaasari peli häiriintynyt kertaakaan. Olen porannut ilmanputsari koteloon etukulmiin pienet (5mm) reijät veden pois valumista varten, ennen niitä jos pyörä seisoi sivujalalla sateessa pitkään eli yön yli sai laskea kaasarin kohokammiot tyhjiksi ennenkuin suostui käymään.

Back