• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triplen rengasvalinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Speed King
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaveri kysyy renkaita taajamapyörittelyyn ja rajoitusten mukaan maantiellä ajeluun ja kaikki käskevät ostaa jotkin supercorsaevopro:t
bowdown.gif
Pirellin Diablo Corsa kesti satunnaisten burnauksienkin jälkeen sen 12tkm. Eikä tässä nyt mistään ratakumeista ole kysymys!! Perus Diablo on aivan perkeleen hyvä katuajeluun, mutta Diablo Corsa soveltuu sen ohella myös loistavasti radalle..ainakin niihin vauhteihin mihin omat taidot riitti..
thumbs-up.gif
Kulutuskestävyyksistä on vaikea puhua mitään, koska jollain voi sama rengas kestää puolet vähemmän tai enemmän...
nixweiss.gif

edit: ja miksi tarjota paskoja ku samalla rahalla saa hyviäkin..
biggrin.gif

Ostakoon sitten macadamit jos mikä tahansa kelpaa..
tounge.gif
Ei kelpaa. Sehän tässä alun perin olikin ongelma.

Uudessa MP maailmassa on hauska juttu käytetystä Suzukista (GSX-R 1000). Artikkelin kirjoittajien mukaan Sukisukissa alla oleva kallis "ratarengas" on todella onneton kadulla (ei kuulemma lämpene normaaliajossa). Tämä juttu sai minut lukemaan rengasmainoksia aiempaa tarkemmin (minun käytössäni kallein rengas ei ehkä olekaan paras valinta)

Tämä on vähän offtopicia, mutta: MP Maailman testaamassa käytetyssä Suzukissa oli onnistuttu vähentämään koneen hepoja epäonnistuneella sliparin asennuksella. Lisäksi paljastui, että puheet pyörän virittäjästä osoittautuivat vääriksi ja myyjäliike ei maininnut mitään siitä, ettei omista myymäänsä tuotetta (oli seisontavakuutuksessa koeajoaikana).

Kaveri kysyy renkaita taajamapyörittelyyn ja rajoitusten mukaan maantiellä ajeluun ja kaikki käskevät ostaa jotkin supercorsaevopro:t
bowdown.gif
Oho, niinpäs kysyikin. Itse olen niin sokaistunut tuijottamaan vain pitoa, että meni tuo kulutuskestävyysasia innostuksessa vähän ohi.

Eli joo, unohda nuo Pilot Powerit, jos kumin pitää kestää pidempään. Tuskin uusi 2CT kestää yhtään pidempään kuin vanhakaan versio, jossa tosiaan takanen ~5000km ja etunen ~8000km.

Artikkelin kirjoittajien mukaan Sukisukissa alla oleva kallis "ratarengas" on todella onneton kadulla (ei kuulemma lämpene normaaliajossa). Tämä juttu sai minut lukemaan rengasmainoksia aiempaa tarkemmin (minun käytössäni kallein rengas ei ehkä olekaan paras valinta)
Ratarenkaita ovat esim. Supercorsat, Racetecit ja on selvää ettei moisia kannata pelkästään rajoitusten mukaan tapahtuvaan katuajoon laittaa. Se ei kuitenkaan tarkoita että triplen tyyppiseen mopoon kannattaa mitään touring-saippuapalojakaan laittaa. Perus-Diabloista on vaan porukoilla niin paljon hyviä kokemuksia, ettei niiden toimivuudesta liene epäilyksiä. Hinnassakaan en tiedä olevan eroa muihin vastaaviin.

En kyllä suosittele mitään sport-touring renkaita tripleen ainakaan jos ajotyyli on yhtään rajumpi. Omassa sv:ssä oli pirelli gts rengas takana kun ostin sen ja se oli suorastaan vaarallisen liukas jos oli kylmä asfaltti,puhumattakaan kosteasta asfaltista. Kun yritti keulia niin löi vaan tyhjää,yritä siinä sitten luottaa renkaan pitoon mutkissa. Perus diablo on varmasti yksi parhaita vaihtoehtoja.

Itse en ole ikinä saanut mitään rengasta sutimaan kuivalla asfaltilla, paitsi burnatessa. Keulaa kyllä nostaa iloisesti. Renkaina olen enimmäkseen käyttänyt Bridgestonen 020:aa. Märällä nyt sutii mikä tahansa.

Renkaat tulee kyllä kantattua ihan kulutuspinnan reunalle asti. Se on ikään kuin kunnia-asia
biggrin.gif
. Mikään ei ole huvittavamman näköistä kuin jokin superkyykky ja corsaevosuperpro:t alla ja keskeltä sileä kumi, missä tuuman "chicken strip" kummallakin kantilla. Ja näitä näkee todella paljon. Yleensä nämä ovat olleet niitä kavereita, jotka sanovat, että ei voi ajaa muilla kuin ratarenkailla, kun muut ovat niin liukkaita.

Luulisin että Diablo toimii kysyjän tilanteessa hyvin. Itsellä ei ainakaan valittamista, paitsi että takarengas puhkesi ajettuani johonkin metallisilppuun n. 4000 km kohdalla, missä vaiheessa pintaa oli kyllä jäljellä vielä hyvin, eikä ollut kulunut kulmikkaaksi. Tilalle tuli mitä pikaisimmin oli saatavilla, eli Pilot Power CT2, joka tuntuu myös erittäin hyvältä renkaalta. Taidan laittaa eteenkin CT2:n kunhan Diablosta aika jättää. Mopona Superduke.

Mikä on suurin järkevä koko, joka mahtuu triplen vakiotakavanteelle? Ajatuksena olis että vaihtais hieman leveemmän nakin ku mitä vakio 180 on
smile_org.gif

Takana on ollu itellä Bridgestonen 014:sta ja 021:stä sekä Dunlopin D208:sia.

Noista pelannu parhaiten toi 021 omassa käytössä. Pitoa tarpeeks ja ei kulu yhtä nopeasti kun esmen tuo dunloppi joka oli normiajelussa loppu jo 4000km paikkeilla.

Edessä on olli michelinin pilot road (se vanhempi malli) ja tuntuu vaan kestävän ja kestävän ja pito on riittäny

perusdiablo on aivan hanurista eturenkaana, ei pidä mitään ja jarru menee lukkoon vaikka yhdellä sormella.

hengenvaarallinen rengas.

itse olen ajellut rennsporteilla aina. se on ratakelpoinen rengas, mutta pitää kylmälläkin ja kylmänäkin erittäin hyvin.

takarenkaana olen kyllä toisella vanteella pyöritellyt pilot roadia, joka on ihan ok katuajossa. hommaan varmaan Z6:sen seuraavaksi tälle touring vanteelle. radalle sitten rennsportti taas.

M1 eteen ja Z6 taakse. Toimii triplessä ihan hyvin ja kestää sopivasti, testattu on. Jos hifistellä haluaa niin mä laittaisin kadulle perus diablon taakse. Hieman parempi ajettavuus kuin Z6 joka kyllä pitää kadulla ihan hyvin, mutta on hieman kova ajettavuudeltaan. Ei missään nimessä mitään tourinkia eteen. Menee hyvä pyörä pilalle.

Mikä on suurin järkevä koko, joka mahtuu triplen vakiotakavanteelle? Ajatuksena olis että vaihtais hieman leveemmän nakin ku mitä vakio 180 on
smile_org.gif
1050 vanne on 5,5 tuumaa. 955 on 6 tuumainen. Näistä on joka ukolla oma mielipiteensä, mutta sanoisin että 180 isompaa ei kannata 5,5 vanteelle tunkea. Jos leveämpi rengas kiinnostaa niin eBayllä pyörii 955 takavanteita - käy suoraan uudempaankin. On tosin kolmipuolainen hieman wanhahtava design.

Ja kankeampi on tietty heitellä 190:llä pyörää mutkateillä.

Mahtuuko niin että profiili säilyy järkevässä muodossa? Ei mahdu. 190 menee jo eri muotoon jos sen tuohon 5.5 tuumaiselle survot. Vai meinasitko ostaa leveämmän vanteen?

Trippeli myös melko yläpainoinen ja raskaahko pyörä heitellä mutkissa, joten ei meikäläisen makuun ainakaan kovin hyvä idea työntää leveää takanakkia ketteryyttä vähentämään. Hyvältähän leveä läski tietty näyttää.

Back