Triumph huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -tatska-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-tatska-

New member
Elikkäs vois kerätä nuita trumpan huoltomestoja ympärisuomea tänne! itseäni kiinnostaa lähinnä savon ja keskisuomen alueen huoltomahdollisuudet! jos joku tietää nii tänne vois läiskästä!
062802jumpie_prv.gif

JL Bike Espoo +358 9505972928
H-D Center OY Helsinki +358 96 86 08 10
Moto Seinäjoki OY Hyllykallio +358 642 333 13
Motobox Sahala Oy Karhula +358 52266950
Ljungdahls Motorverkstad Mariehamn +358 18 22 591
Motomarket Turku +358 22 748 310

Nämä ovat Triumphin kotisivuilta

Mitenkäs nämä KX-center Tampereella ja Huoltokaksikko Jämsässä, jotka tituleeraavat itseään valtuutetuiksi Triumph huolloiksi, mutta eivät ole listalla??

Kyllä lisäisin listalle Wanhan Velhon. Hanskilla oli valtuutetun huollon leimat ennen kuin paikallinen myynti siirtyi Lauttasaareen...

MP-huolto Jokinen Hanski
Abraham Wetterin tie 4
00810 HELSINKI
PL

Puhelin 09 7555939

Noi Trumpan kotisivulla olevathan on vaan jällenmyyjinä listattu. Eli onhan niitä muitakin.
Kannattaisko lähettää kysely vaikka maahantuojalle jos osaisivat paremmin kertoo?

Triumphilla ei taida olla varsinaista maahantuojaa vaan liikkeet ostavat pyöränsä suoraan Moto Seinäjoen kautta Ruotsista...

Kx-Center tekee takuuremontteja joita tuskin ilman tehtaan valtuutusta tehdään. Ja kyllä ne toissakesänä mun edelliseen Daytonaan 20000:n huollon teki ja jonkun leimankin kirjaan lätkäsivät.
Tilaavat käsitykseni mukaan varaosat suoraan Englannista eikä Seinäjoen kautta kuten muut kauppiaat taitaa tehdä. Onko se sitten hyvä vai huono, en tiedä... Vetoakselin stefaa odottelin nimittäin koko talven.

Noi Trumpan kotisivulla olevathan on vaan jällenmyyjinä listattu. Eli onhan niitä muitakin.
Kannattaisko lähettää kysely vaikka maahantuojalle jos osaisivat paremmin kertoo?
Maahantuoja löytyy Ruotsista...
Tideän kyllä että maahantuoja on Ruotsissa, mutta eiköhän ne länsinaapurissakin osaa kertoa mitkä on valtuutettuja huoltoja, luulisin ainakin.
withstupid.gif

Voihan sitä ainakin kysyä
idea3.gif

Mikkelissä SR-Kone, Kaapelikatu 3
015-214530
Mikkelin SR-Kone itse asiassa ei ole (vielä) valtuutettu Triumph-huolto. Ei ole kuulemma Triumphin työkaluja. SR-Kone teettää huollot ymmärtääkseni Kotkassa/Karhulassa (Motobox?). Eli Savon Triumph-immeiset: Kannattaa kysellä huoltoja SR-Koneesta, jotta huomaa, että kysyntää on ja alkaisi hommailla vehkeitä. Onhan se nyt ihan pöljää lähteä jonnekin Seinäjoelle tai Jämsään jonkin takuuhuollon takia.

Hmm, yksi hullu kysyy enemmän kuin 1000 viisasta ehtii vastaamaan...

Paljonko olette joutuneet euroja pöytään latomaan, esim. 20000km:n huollon yhteydessä.

nimim. huollanko nyt syksyllä vai keväämmällä (tai siis onko nyt varaa :-().

Hmm, yksi hullu kysyy enemmän kuin 1000 viisasta ehtii vastaamaan...

Paljonko olette joutuneet euroja pöytään latomaan, esim. 20000km:n huollon yhteydessä.

nimim. huollanko nyt syksyllä vai keväämmällä (tai siis onko nyt varaa :-().
KX-Center kyseli 20 000-huollosta vajaata 500 euroa. Mopo oli Sprint RS ja huolto tuli tehtyä itse.

Pikkasen syljettää noi huoltojen hinnat. SM:n service manual löytyy hyllystä ja kunnon paikkakin olisi ropata , mutta kuinka lienee takuun laita
confused_orig.gif
Ei noi huoltokohteet niin ylimaallisen vaikeita ole toteuttaa itsekään , ja eivät kummosia erikoistyökaluja tarvitse (en tiedä siten muista trumpan malleista sanoa)
Pelkästä öljynvaihdosta toistasataa eggee on liikaa. J-L Bike
on mun huollot tehnyt , mutta saapi nähdä sitten jatkossa. Takuuta vielä vuosi jäljellä.

Turkusessa eka huolto keväällä maksoi 117e, kympin huolto kesällä 108,4e ja kahdenkympin huolto syksyllä 360,62e.
Laadussa ei valittamista ja ajettavuuskin parani kun kaasuvaijerit ja ohjauslaakerit sai uudet säädöt. Huoltomiesten kanssa ainakin meikäläinen tulee mainiosti juttuun.

Paitsi pitkän pennin säästääkseen, myös ihan mielenkiinnosta huollot tekee mieluusti itse. Aikaa täytyy varata tovi tekniikkaan tutustuakseen, mutta jollain tavalla tee-se-itse-toiminta tuntuu palkitsevammalta, kuin huollossa ramppaaminen. Ainakin tietää, mitä mopolle on tehty tai onko ylipäätään mitään tehty...

"myös ihan mielenkiinnosta huollot tekee mieluusti itse."

Näin on. Kun yrittää vähän edes paneutua pyöränsä tekniikkaan, niin huomaa, että huolto hommat on hyvää vastapainoa ajamiselle. Kukin taaplaa tyylillään, mutta mä ainakin tykkään touhuta pyörän parissa, muutenkin kuin pelkästään ajamalla.

Elikkäs vois kerätä nuita trumpan huoltomestoja ympärisuomea tänne! itseäni kiinnostaa lähinnä savon ja keskisuomen alueen huoltomahdollisuudet! jos joku tietää nii tänne vois läiskästä!  
062802jumpie_prv.gif
Kuulemani mukaan Triumphin ruiskun testilaite josta jotkut puhuu Game Boy on sellainen laite jonka on saanut hommattua ainoastaan Tehtaan valtuuttama huoltoliike.
Kun maassa on vähän jälleenmyyjiä, on moni laitetta myyvä kauppias valtuuttanut toisen huoltoliikkeen tekemään määräaikaishuollon,koska asiakas valittanut satojenkilometrejen huoltomatkasta.Tällainen valtuutus ei ole oikeasti mikään valtuutus.Myös suomessa asentajia on käsitykseni mukaan koulutettu ulkomailla.
No jokainen huollattaa laitteensa missä haluaa,mutta ei tarvi sitten ihmetellä jos esim.takuuasiat hoidu kun huoltoliike ei todellisuudessa tiedä laitteen tekniikasta mitään.

Back