• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph melu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aki-77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aki-77

New member
Mulla on Triumph Daytona 955i -04 ajettu 34tkm.
Olen havainnut nähtävästi eturenkaasta kuuluvan rengas / tiemelun äänen kuuluvan aika selkeästi. Aivan kuten jos kuuntelee esim. rekoissa kun renkaat "huutaa". Huom. Mittariston alle rungon / katteiden väliin jää aika iso reikä mistä näkee mm. maantien.

Hommasin pyörän viime talvena, joten minulla ei ole vielä muuta kuin 1000km kokemusta pyörästä. Kysyisinkin että onko kellään Triumppi kuskeista ollut samantyyppistä huomiota ? Eli jos kyseessä olisi ns. "minaisuus". Vai onko kyse mahd. laakerista?
nixweiss.gif

Kyllä mulla pakoäänet peitti tiemelut
biggrin.gif
Enpä koskaan moisia laittanu merkille. Jotain vikaa varmaan on jos muita "ääniä" kuuluu. Joku lokari hankaa johonkin, jarrupalat laahaa tms.

Ketju liian tiukalla? Michelin Macadam eturengas tai kumi muuten kulunut hyppyreille? Ohjauslaakeri löysällä (joo, kuulostaa uskomattomalta että lisää värinää keulassa, mutta omin kätösin/korvin havaitsin Triplessä tämän)?

Tai sitten tietty voi olla etupyörän laakerit leikanneet kiinni tai jarrulevy kiero.

Ite huomannu saman 955 triplessä, että etupää meluaa. Jarrut ja laakerit tsekattu, eikä niissä mitään vikaa ollu. Vähän tuntuu siltä, että tuo Metzeler z6 meluaa muuten vain ja varsinki kylmemmällä säällä.  
lookaround_orig.gif

Täältäkin ääni salmiakkikuvioiselle renkaalle; ei ole omassa pyörässä rengasmelua kuulunut (Pirellin diablo, strada tai sc). Käytä nyt kuitenkin varalta etupää ilmassa.

itsellä kuuluu jostain edestä jonkin sortin surina. Tiedä vaikka olisi se nopeusmittarin härpäke
nixweiss.gif

Eturengas väärinpäin vanteella? Huhujen mukaan sekin voi aiheuttaa ulinan.

Ite huomannu saman 955 triplessä, että etupää meluaa. Jarrut ja laakerit tsekattu, eikä niissä mitään vikaa ollu. Vähän tuntuu siltä, että tuo Metzeler z6 meluaa muuten vain ja varsinki kylmemmällä säällä.  
lookaround_orig.gif
Voisin kuvitella että juuri tästä olisi kysymys, nähtävästi kumi on kulunut jotenkin tai on todellakin renkaan ominaisuus.? Pitää käyttää vielä jossain missä kattovat laakerit läpi. Ei nyt tule mieleen miten voisi itse todentaa onko laakeri loppu taikka vaihdon tarpeessa, muuta kuin ajettu matka.?
Missä km määrissä olette vaihdelleet noita laakereita?
eek.gif

Back