• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph people

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja verner
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvin alkoi tarjouksia tulla, melko aktiivisia nuo kauppiaat tähän aikaankin vuodesta.

Livenä uutta Sprint'iä en ole nähnyt, mutta kuvissa hienoja parannuksia nykymalliin, scrollaa linkkiä alaspäin detaljikuviin:

http://www.sportrider.com/bikes/2005/146_05_tri_sprint/

Erityisesti olen ihastunut tyylikkääseen, viirusilmäiseen keulailmeeseen, sekä upeaan mittaristoon värityksineen (vrt. kawaZ750/FZ6 "pilipalimittaristoon") unohtamatta mallikasta penkinalusputkistoa (mielessä soi laulu "kirkon uruista" a'la mr. Raittinen)

Parempi tuo ST:n mittaristo on, kuin mainittujen mopojen pelikonsolit. Hiukan lelumainen tuo uusi tosin on, mutta säähän, Köpi, olet aina diggaillu, kun on paljon nappeja ja värivaloja. Niitä on ajellessa kiva kattella, jos käy maisemat tylsiksi.

Autoja harrastavan kaverin tuning-vinkki: valkoiset mittaripohjat
buttrock.gif

edit: Onko tuossa 05-ST:ssä oikeasti mitään muutoksia, vai löytyykö tuolta uusien hienojen katteiden alta se sama mopo isommalla myllyllä ja kivoilla kikkailuilla?

Onko tuossa 05-ST:ssä oikeasti mitään muutoksia, vai löytyykö tuolta uusien hienojen katteiden alta se sama mopo isommalla myllyllä ja kivoilla kikkailuilla?
Siinähän sitä jo kylliksi muutoksia olikin
wink.gif

Vaikka oishan siitä voinut ottaa yhden sylinterin pois, tehdä v-kone, pudottaa teho 75 hv:aan, vääntöä madaltaa yli 30%, muuttaa muotoilu "15 vuotta ajassa taaksepäin", heikentää luotettavuutta ja viimeistelyä jne....jaa, mutta sittenhän siitä olis tullut Ducati
tounge.gif

Vaikka oishan siitä voinut ottaa yhden sylinterin pois, tehdä v-kone, pudottaa teho 75 hv:aan, vääntöä madaltaa yli 30%, muuttaa muotoilu "15 vuotta ajassa taaksepäin", heikentää luotettavuutta ja viimeistelyä  jne....jaa, mutta sittenhän siitä olis tullut Ducati
tounge.gif
Mutta sillä kertaa jonkun oikean muotoilijan olisi pitänyt se piirtää. No, sittenhän se alkaisi jo näyttää hyvältä. Vielä jos sihen saisi kunnon tärinät, niin se tuntuisikin hyvältä.

Näin ollen James Bondin ei tarvitsisi tyytyä ainoastaan vuodattamaan öljyä tielle vaan takaa-ajajaa voisi myös heittää irtolampuilla tai katteilla...

edit: Ei vittuiluna, vain tarkkana huomiona: Viimeistelyn taso Supersportissa pesee Trumpan valusaumat 6-0, eikä liioin häpeä yhtään japanilaisista. Melkein päinvastoin. Yllätyin itsekin.

En jäänyt koukkuun ja saas nähdä, mikä tulee p***an tilalle ensikesäksi: tarjouskierros meneillään.

Senverran, et niitä oli liikaa:
- vääntynyt taka-akseli (1½ seisokki korjaamolla)
- kierot jarrulevyt (2 viikkoa korjaamolla)
JA VIIMEISIMPÄNÄ
veryangry.gif
mad.gif

- ruiskuboksi kilahti reisussa (1½kk korjaamolla)

et en voi kehua laatua ja varsinkaan varaosatoimitusta, eikä syynä ollut huoltoliike, vaan TEHDAS !!!!!

Senverran, et niitä oli liikaa:
- vääntynyt taka-akseli (1½ seisokki korjaamolla)
- kierot jarrulevyt (2 viikkoa korjaamolla)
JA VIIMEISIMPÄNÄ  
veryangry.gif

mad.gif

- ruiskuboksi kilahti reisussa (1½kk korjaamolla)

et en voi kehua laatua ja varsinkaan varaosatoimitusta, eikä syynä ollut huoltoliike, vaan TEHDAS !!!!!
Nooh, mopoilta vaaditaan ihan hirvittävästi nykyään, vaikka kyseessä on pääasiassa harrastus. Toisin on autojen kanssa. Suurella osalla mopo on unelma verrattuna auton paskaan, jota on ropattava aina ennen katsastusta tai jossa ensimmäisen käyttövuodenaikana ilmenee pitkä lista vikoja ja puutteita, joita saa käydä korjauttelemassa.

Syyllistyn tähän itsekin. Mopossa jokainen naarmu ja nakutus vituttaa ja auto, jota käyttää päivittäin työmatkoihin ja muuhun kesät talvet on oikeastaan aika paska, joskin luokassaan ja ikänsä puolesta aika kelvollinen.

Pienellä kuitenkin selvisit, jos huolto oli noinkin nopea. Itse olen aika kyllästynyt Triumphin organisaation toimintaan, lukuunottamatta Moto-Seinäjokea...

Mutta minkäs teet, kun alkaa vituttamaan
nixweiss.gif

Eipä ole koskaan ollut autoissa vastaavia ongelmia, eikä murheita. Autot on toiminu aina kuin unelmat (ellei lasketa ensimmäistä ja viimeiseksi jäänyttä japsinrotteloa)
062802jumpie_prv.gif

Siirsin tähän topicciin...

sanoi:
Köpi

"Keorke Klooni"
Köpi

Täh? Lääkkeet ottamatta?

Absoluuttinen totuus kuultiin taas vanhemman, viisaamman ja kokeneemman puolesta: vain oma merkki (triumph) on hyvä ja oikea

sanoi:
Älä nyt hyvä mies ota liian tosissasi

Kysymyksen taustalla on vain se, että käsitin, että haet todella toimintavarmaa uutta mopoa, koska olit pettynyt nykyiseesi... Tällä kriteerillä ainakaan minulla (ja erittäin monella muullakin) tulee ennemmin mieleen joku japsimopo kuin epäluotettavan maineessa oleva italiaano (mainittakoon ettei mulla ole italiaanoista kokemusta kuin autopuolelta, nekin kokemukset yritän vain unohtaa, oli yhtä tuskaa). Taas toisaalta oma Trumppani on toiminut 100 %, ilman pienintäkään probleemaa, joten en allekirjoita allekirjoitustasi.

Olen ehkä vanhempi, mutten kenties viisaampi taikka kokeneempi. Onnea valitsemallasi tiellä.

Ensi kesänä taas

En mä tosissani otakkaan, mua vaan risoo noit trumpan varaosatoimitukset. Tukaatilla ne pitäis toimia hiukka paremmin, mut toivottavasti ei osu samanlaista maanantaikappaletta ku rumpetista tuli. Onneks mulla on tallissa viel toi vanhus, joten pääsee sitä vieläkin rumpalla ajamaan.

ps. kiinamopoa mulle ei enää tule, ku niistä olen vihdoin päässy eroon: ennemmin vaikka hurlidurli taikka bemu
062802jumpie_prv.gif

Nykyinen Thunderbird -00 korvaa pienet "uskottomuukset", sorruin -73 650 Arieliin, sitä ennen oli Speedtwin -53, T-110 -55, 3TA -61. Hortoilin Arielista AJS:ään joka vieläkin odottaa tallin nurkassa "pientä" entisöintiä. Törmäilyni loppui ( ainakin luulin) kun hankin T-100 -70 Ruusulankadulta. Jossain vaiheessa "masennukseni" paheni niin pahaksi, että sorruin h . . h . hondaan, onneksi pääsin ystävieni avulla eroon hondasta ja takaisin Trumppa maailmaan ja nyt olen tyytyväinen ja onnellinen! Alkoi 40:s ajovuosi mp:llä virallisesti. Neuvo nuorille: Ottakaa rauhallisesti. Teidän ei tartte käydä Lucaksen haudalla k...lla!
sport05.gif

Back