• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph Speed Triple ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Omistaako joku onnellinen tuommosen pelin? Olis hakusessa vähän kommentteja tuosta pelistä. Millanen peli on kaupungissa/mutkatiellä? Painaako tuuli vastaan motarilla, auttaako se pieni tuulenohjain mittariston päällä mitään? Tyypillisiä vikoja, jne...


bowdown.gif
 
Minäkin olen yrittänyt etsiä jotain keskusteluja kyseisestä mallista, mutta  taitaa olla aika harvinainen näky suomen teillä tai kuskit eivät viihdy netissä.  
sad_orig.gif
 
Ainakin yksi onnellinen tunnustaa omistaneensa viime vuoden lokakuusta alkaen. Vuosimallia -02. Kävin lähinnä herjalla koeajamassa sitä verratakseni FZS1000:een, josta olin pidemmän aikaa ollut kiinnostunut. Rundin jälkeen ei (suureksi yllätykseksi) ollut enää kuin yksi vaihtoehto. Vääntö, runko ja persoonallinen ulkonäkö ratkaisi, kaupat tuli. Pitkän ykkösen ansiosta pyörä on mukava ajaa kaupungissa ja mutkateillä jousitus ja runko pystyy siihen mihin pitääkin. Alastarolla olen ehtinyt käymään vasta kerran eikä huonoa sanottavaa paitsi pääsuoran huippunopeus. Kävin toukokuussa parin viikon rundilla venetsiassa asti(5000km) ilman ongelmia joten ei itselläni enää epäillystä sen luotettavuudesta. Tuuli painaa perkeleesti niinkuin nakupyörissä aina mutta laitettuani tuulenohjaimen tilanne helpottui aika lailla. paremman näköinen ilman(?) mutta hyöty on melkoinen. Tyypillisiä vikoja ei taida olla ja öljyvuodot on setien juttuja menneisyydestä... Ainut mikä oli niin pyörien ruiskut säädetään tehtaalla niin laihalle että meinasi sammua liikkeelle lähdettäessä. Kauppias informoi asiasta ja sääti ruiskun ennen pyörän luovutusta. Luultavasti muutkin tekevät samoin. Asia kannattaa kuitenkin tarkistaa...
Elikkä nyt 8000km taulussa ja vielä hymyilyttää niin eiköhän se kerro jotain jollekin. Kokonaisuudessaan hyvä nakupyörä kolmella sylinterillä ja kahdella pyörällä. Niin, ja onhan se sentään Brittiläistä tekoa
wink.gif

linkki: www.t595.net
 
Englantilaisissa pyörissä on kieltämättä omaa hohdokkuuttaan ja varsinkin tuossa. Paras kommentti Speed Triplestä on varmaan MCN:n:

"Of all the Triumph motorbikes ever built, there's surely not one that's as thoroughly British as the T509 Speed Triple. Not British as in Princess Di, Kew Gardens and afternoon tea, But in-yer-face, bulldog-tattoo-on-the-arm British, like Sid Vicious, Manchester council estates and scruffy, fairingless matt-black-sprayed GSX-R750's. (MCN)"
 
Millainen se oli reissulla? Triple siis. Tällä hetkellä alla 1000 CBR touringplexillä joten mikään ei tunnu missään
sport05.gif
mutta kun se Triple kiihottaa niin perkeleesti. Jos ensi kaudeksi sais rahat säästettyä... ei kyseistä laitetta oikein löydy koeajettavaksikaan mistään tällä hetkellä. Toinen vaihtoehto olis Sprint RS, siinähän on sama kone, mutta ulkonäkö on "vähän" pliisumpi...
 
kävin just kokeilemassa kyseistä laitetta ja voi että... aivan sairaan kiva ajaa. Ajoasento on tosi pysty ja mukava, vääntöä niin maan ###keleesti. Missään vaiheessa ei tuntunut että en halua tätä... Nyt sitten vaan mietintämyssy päähän? Ottaako vai eikö ottaa?
 
Olenko ainut joka tänne kirjoittaa...? No anyway, tänään tuli kaupat.  
062802jumpie_prv.gif
 
sport05.gif
buttrock.gif
Ceebra lähti.
 
Onneksi olkoon uuden pyörän johdosta!!!
062802jumpie_prv.gif
Mitä olet pitänyt? Toimiiko pyörä hyvin myös 2-päällä?
 
Vilpittömät onnitteluni kauppojen johdosta! Minkä värisellä muuten mennään? Itselläni on musta ja tarveis huomenna viedä se kymppitonnin huoltoon. Meinasin samalla laittaa putken siihen mut sit iski niukkuus(palaan asiaan kuitenkin myöhemmin). Kävin nimittäin tyyppäämässä esittelypyörää jossa kyseinen piippu paikalla ja ruiskuohjelmaa muutettu. Vaikka uskomattomalta tuntuu niin ala- ja keskitehot entisestään paremmat.
Ei muuta kuin keula kohti kattoa ja lähiöihmisiä härnäämään...
Niin ja otappa alkuun rauhallisesti sillä päähäsi kasvaa sarvet ja tulet pian huomaamaan että pahin vaara itsellesi olet sinä itse!
 
mad.gif
buttrock.gif
033102bebe_1_prv.gif
 
Unohtui vielä mainita että se Euroopanreissu tapahtui nimenomaan kaksipäällä vaimokkeen kanssa. Takana Giwin 52litran laukku(lainassa reissua varten, ei muuten siis!) ja edessä tankkilaukku. Ei ongelmia edes alppinousuilla, vääntöä kun löytyy. Kannattaa hommata flyscreen ja bellypan mikäli ei vielä ole jos/kun meinaat jossain "kulman" takana käydä.
 
Pyörä on musta, ekat 400 kilsaa takana. Tein tosi asialliset kaupat, reilu ale, fly screenin ja takatelineen kanssa reilusti alle ovh:n (en kehtaa edes kertoa). Lisäksi kun pyörässä sattui olemaan kiinni ne syylärisuojat jotka tulee sivuille niin sain ne kaupan päälle. Reilu hyvitys vaihtopyörästä. Suosittelen. Jos joku himoitsee niin ottakaapa yhteyttä Moto-seinäjokeen, siellä on niitä vielä.

Ajoin eilen 730 kilsaa, ensin ceebralla S-joelle ja Triplellä takas. Tosi jees ajaa, motarillakaan (Tampere-Helsinki) ei tullu äitiä ikävä vaikka touringplexin jälkeen oli vähän totuttelemista... Penkki on kovempi kuin ceebrassa mutta ehkä jopa mukavampi kun se on sopivan jämäkkä.

Kävin koeajamassa Cycleworldissa Turussa kyytiläisen kanssa. Tosi kevyt ja helppo käsitellä, ja sitä vääntöä... ei minkäänlaisia ongelmia 2 päällä.

Vielä on suupielet kohti kattoa!
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif


Luotettavuudesta yms. voin kertoa sitten myöhemmin...
 
Millaista matkanopeutta Triplellä pystyy pitämään moottoritiellä, ettei ilmanpaine ala ahistamaan? Itse olin ostamassa Speed Tripleä, mutta hinta käänsi valinnan käytettyyn Daytonaan. Katteet ajattelin heittään mäkeen, mutta nyt olen alkanut arvostamaan niitä. Tosin moottoritiellä meinaa vauhti kasvaa ihan liian suureksi.
sport05.gif
 
Mökkireissulla täydellä kuormalla (tankki- ja takalaukku + kyytiläinen) 150 km/h menee mukavasti kun vähän nojaa eteenpäin. Fly screen mulla on, se jeesaa yllättävän paljon. En halua pyörää jolla ajaminen on liian "helppoa".
tounge.gif


Triplellä ilmanpaineen pystyy itse "päättämään" ajoasentoa säätämällä, ts. nojaamalla.
 
No niin, neiti on sitten alkanut yökastelijaksi...
veryangry.gif


Aamulla löytyi pieni lätäkkö alta ja sehän paljastui öljyksi.

Monenkohan viikon jono huoltoon on...?  
sad_orig.gif
 
Ai perkele. Toivottavasti ei mitään ihmeempää. Omanikin meni takuun piikkiin korjattavaksi kun rataviikonlopun jälkeen ilmeni ettei flekti lähde pyörimään. Kenkää tuli annettua reilusti mutta ihmettelen silti.
Jonottaa en joutunut ja piakkoin selviää mikä oli vikana. Mut ei ole koko asia pahemmin mietityttänyt kun toi ajokorttikin on poliisilla...
bawling.gif
 
Toivotaan, tod.näk. vuotava stefa. Eturattaan juuresta näyttäisi tulevan. HD-centerissä muutaman viikon jono... Toisaalta ei haittaa menoa kun se tihuttaa sen verran vähän että voi ajella kun vaan tsekkailee öljyjä.

Edit:

Oire: vuotaa öljyä eturattaan juuresta
Syy: liikaa öljyä koneessa+kova lämpötila+pitkä ajo
Hoito: öljyä vähän vähemmäksi, ei näytä tihkuvan - seurantaan

Katsotaan nyt sitten...
 
Hirveää, kamalaa..

Minkä näkösiä pyöriä! Saaks tommosia tehdä, jos ois rahaa niin suitsa vaihtus! Mobile.de seuraava paikka meitsille...
 
Mites triple on toiminut?

Ajattelin jos tuollaisen hommaisi sitten kun on sitä tuolla mp-messuilla käynyt ihailemassa. Toinen vaihtoehto olisi kawan z 1000. Tiedä sitten kumpi olisi parempi  
biggrin.gif
 
Toimiihan se, on vaan ollut huollossa elokuusta lähtien... Kaadoin sen 15.8. Ei pahasti, mutta jotain pientä pitää laittaa ja vähän maalata. "Vähän" ottaa pattiin kun ei ala pyörää kuulumaan takaisin, onhan tässä kohta odoteltu jo aika h-vetin kauan.

Eli en suosittele ostamaan jos tykkää toimivista varaosatoimituksista.
veryangry.gif
v-tuttaa.
 
Toimiihan se, on vaan ollut huollossa elokuusta lähtien... Kaadoin sen 15.8. Ei pahasti, mutta jotain pientä pitää laittaa ja vähän maalata. "Vähän" ottaa pattiin kun ei ala pyörää kuulumaan takaisin, onhan tässä kohta odoteltu jo aika h-vetin kauan.

Eli en suosittele ostamaan jos tykkää toimivista varaosatoimituksista.  
veryangry.gif
v-tuttaa.
Ei tuo kyllä ole vastuullista toimintaa maahantuojalta, että fillari odottelee osia kuukausikaupalla. Itse pelihän (Speed Triple) on asiallisen näköinen, mutta se, miten homma on hoidettu, ei ole todellakaan asiallista. Laatu- ja varaosien saantiongelmat ovat usein harvinaisempien merkkien ongelmia; siitä ei pääse mihinkään.
033102ass_1_prv.gif
Sama juttu on tuttu autopuoleltakin. Näissä tylsissä japsivehkeissä on se hyvä puoli, että laatu on keskimäärin hyvä ja että varaosatkin saa kohtuullisessa ajassa (varastot ovat monesti Keski-Euroopassa, mutta osat tulevat silti aika nopeasti kokemukseni mukaan).  
biggrin.gif
 
Back
Ylös