• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph Speedmaster

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnea , loistava valinta
buttrock.gif

Doniin,
Sain vihdoin pyörän perjantaina ja suoritin sisäänajon saman tien.. Onko "virallisia" trumpan öljynvaihtopaikkoja muualla kuin Helsingissä, Turussa ja Seinäjoella??
Täältä Keski-Suomesta kun on aika paha matka kaikkiin edellisiin paikkoihin.

Tähän astisen kokemusten perusteella olen ollut tyytyväinen hankintaan. Jos nyt jotain saisi toivoa, niin 10 heppaa lisää tekisi hyvää. Taitaa tosin hoitua alkuperäisten mehupillien vaihdolla vapaammin puhaltaviin putkiin ja kaasarin säädöllä?

(...) Onko "virallisia" trumpan öljynvaihtopaikkoja muualla kuin Helsingissä, Turussa ja Seinäjoella??
Täältä Keski-Suomesta kun on aika paha matka kaikkiin edellisiin paikkoihin.
(...)
Mikkelin SR-Kone Ky:llä näyttää olevan Triumphin logo, kun vilkaisin Motopalstaa. Motomarketin Kuparinen muistaakseni mainitsi jostain jämsäläisestä, ei varsinaisesti valtuutetusta, mp-pajasta, joka on tehnyt sille Trumppien huoltoja, en muista firman nimeä.

Se Jämsän mesta taitaa olla huolto-kaksikko, Huolto-kaksikko

Tampereen kx-centerillä näyttäisi olevan Trumpan huolto-edustus, joten enköhän sieltä saa leiman paperiin ilman 600 km ajoa..

Mun speedissä on noi tehtaan "lyhkäsemmät" off road piipat.
Tehon lisäyksestä en osaa sanoa mitään , kun ei ole vertailukohdetta. Äänet muuttui ainakin muikeammiksi , ei kuitenkaan häiritseviksi , mutta Trumppamaisemmaksi. Näitten putkien asennus ei vaadi käsittääkseni suuttimiiin kajoamista. En tiedä kun ne asennettiin liikkeen toimesta talven aikana.
Kuulin kyllä että on kikkaskonsteja , joilla Speedyä saadaan virkistettyä ,mutta miten se tapahtuu , siitä ei ole tietoa.
Mulla on kertynyt kilsoja vajaat 500 , ja olen jo tältä pohjalta vakuuttunut pyörästä. Mukava , rauhallinen peli kruisailla.
Ja vanhalle ukolle tuo suorituskyky tuntuu ihan riittävälle.
talktohand.gif

Sisäänajohuolto maksoi 120 egee, josta työtä 66 (kx-center).

Seuraavana on tosiaan ohjelmassa putkien vaihto, kunhan ehdin henkisesti valmistautua sijoitukseen..

Tuoreita kommentteja Speedmasterista kaipaa hän.
bowdown.gif

Kaikkea se kevät teettääkin....
tounge.gif

Likkikseni Speedmasterilla on tullu päristeltyä.
Ainoa murhe oli kierot levyt. Vaihdon jälkeen kunnossa ja se siitä.
Hänenkin Vaihtimestarissa on lyhyemmät putket. Moottorijarrutuksissa paukuttelee kivasti. Jos sammuttaa koneen siten että koneessa on vielä kierroksia niin hetken kuluttua saa aikamoisen paukaksuhden aikaiseksi. Sorry naapurit, ajattelin kerran huristella kone sammuksissa pihaan... ei ihan onnistunut.
wink.gif

Viime kesä oli aika hiljaiseloa ulkomaan työkomennuksen vuoksi, mutta edellisenä kesänä tuli 11000 km Speedyn mittariin. Etulevyt tosiaan menivät vaihtoon, ja sytkän anturi kiukutteli tuona aikana. Tänä vuonna täytyy ahkeroida hiukan enemmän kilometrejä, joten eiköhän niitä käyttökokemuksia ala kertyä  
062802moto_prv.gif

Tervehdys!

Näin uutena foorumilaisena ajattelin laittaa ensimmäisen viestini Speedmaster ketjuun, kun olen ollut ko. pyörän omistaja muutaman päivän.

Pyörä on vm. -04 ja ihmetyttää, miten ed. omistaja ei ole huomannut tai tehnyt mitään kieroille jarrulevyille. Omastani ne vaihdetaan luonnollisesti tehdastakuuna. Ilmeisesti melko yleinen "ominaisuus".

Muuten tuntuu hyvältä ja vakaalta ajettavalta, äänet vaan on vakioputkilla todella pliisut. Laitetaan lisää kokemuksia kun kertyy.

Moi
Mulla on 04:n viime keväänä käyttöönotettuna. Seinäjoella laittoivat ne triumph:n omat lyhyet putket kiinni.
Kesän aikana pöristelin vain kolmisen tuhatta ilman minkäänlaista ropleemaa.
Jarrulevyissäkään ei ole minun yksilössä huomautettavaa.

Pölhölä pudotti uudessa vakuutusmuodossa maksujakin reippaasti.

Tuo jarrulevyjen kieroontuminen tuntuu vaivaavan v2004 malleja useimmiten. Tiedossa on muutamiakin tapauksia , ja kaikki ovat takuuvaihtoina korjattuja. Itsellä -03 , ja ongelmaa ei ole ilmennyt. Levyt ovat kunnossa. Off roadit ei vaadi minkäänlaisia "tweakauksia" ilma/polttoainepuolelle , eli ovat todellakin iisit asentaa. Hintaa suomessa tuommoiset 400 eskoa.Itseltä olen poistanut Air-Injection system:in käytöstä kokonaan , tarkoitushan on saada moottorijarrutuksessa tapahtuva paukkuminen putkissa loppumaan , sinistymisen estäminen pakokäyrissä ja tulpille pääsyn helpottaminen. Tämä homma voidaan toteuttaa parillakin metodilla.Kumpikin on helppoja tehdä. Kunhan ei riko osia , jos ne vaikka joutuu joskus jonkun lakimuutoksen takia asentamaan takaisin

Jees
Pääkaupungissa HDCenter varmaan myy noita triumphin osia.
Tosin Moto-Seinäjoki myy ne varmaankin postikuluineen sulle halvemmalla. Jos nyt olisi tarve korvata noi orkkis pillit, tilaisin Raask:n putket. Ovat pitkät ja äänetkin kuulemma mahtavat.

Tulpille on tosiaankin hankala päästä. Tulppa-avainhan on 18mm, mutta Motonetin hylsystä piti sorvata ulkohalkaisijaltaan karvan alle 25mm.

BellaCorselta tilailin talven aikana jotain pientä, tulivat parissa viikossa.

http://www.bellacorse.com
http://www.raask.se/t2.htm

<enkä ihan vakuuttunut Raask:in putkistakaan<

Mikä niissä "Raaskin" putkissa epäilytti, on itselläni meininki hankkia ko putket Legendaan,

Tuohon säätöhommaan, itse olen käyttänyt Jeks' Bolts:n sivuilta ladattua tuuning ohjetta apuna suuttimien valinnoissa.
Pumaskasta löytyy matriisi, jossa on modifikaatiot ja niitä vastaavat "asetukset".

http://www.triumph-bonneville.com/images/TN4.pdf

Turengin Suvirannassa näin tänään pari muuta Speedmasteria, olikohan kukaan Teistä paikalla.

Ei kai unohtunut tiiviste pois putken ja sylinterin välistä?

Ainakin mun perus-Bonnessa tuli TOR -putkien mukana uudet suuttimet ihan pienessä pussissa. Jos Speedmasterin kitissä ei noita ollut, niin ei kai sitten tarvitse säätöjä. Bonnevilleen kyllä luvattiin + 10 hp Tor-putkien ja suuttimien vaihdolla. Tiedä sitten, tuliko niin paljoa, mutta jotain kuitenkiin.

Ehkä siihen voisi laittaa jotakin tiivistemassaa. Itse laitoin, en muista mitä se oli, sain lainaksi joltakin. Sellaista jotakin tummanpunaista mönjää.

Back