Triumph Tiger 800

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havukka79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei muuta kun lyhyen koeajon verran. Tuntui varsin pätevältä peliltä - mukava ajoasento, erittäin hyvä trumpan kolmimukinen kone riittävällä pirteydellä ja ennen kaikkea hinta-laatusuhteeltaan toimiva kokonaisuus. Itse testasin sitä ns. katuversiota, en XC:tä. Tuntui kyllä omiin tarpeisiin hieman pienehköltä. Ja ainakin itsellä hitusen latisti innostusta se, että olin 5min aiemmin testannut isompaa tigrua.

Kaiken kaikkiaan pienempi tiikeri olisi varmasti riittänyt omiinkin tarpeisiin täysin, mutta 1050 version lisäpotku ja tilavampi ajoasento veivät kuitenkin voiton.

Kokemusta on 2 kk ja 5700 km. Hyvä peli, sopii meikäläisen ajoihin kuin, öö, joku... Kone on tosi kiva, vääntöä on alhaalta asti ja tehot riittää täysin suomalaiseen liikenteeseen.

Pyörä tuntuu hyvältä niin kaupunkipyörityksessä, maantiellä kuin pikkupoluillakin. Oikein pehmeissä paikoissa ei ensiasennusrenkaat pidä, mutta yllättävän hyvin niillä pärjää, kun ovat kuitenkin kompromissikumit.

Mulla on XC-versio, tavallisesta en tiedä mitään. Sama runkohan niissä on, ajoasento ei kai ainakaan paljoa poikkea.

Bensan kulutus on ollut välillä 4,4-5,5 l/100 km. Reipasta ajelua, ei mitään hissuttelua. Soralla tuntuu vievän vähän enemmän kuin asfaltilla.

Viimeisimmässä "Allt om MC":ssä vertailu:
Tiger 800, BMW 800 ja Yamaha tenere 660, Triumphi oli paras
cool.gif

Yhden tiikerin omistajan kanssa kun juttelin niin oli samaa ongelmaa.Arrow putkella jos osti uutena niin asennettiin softa missä ei ollut kyseistä vikaa.
Nyt näemmä saatavilla päivitys hyvä näin  
sport05.gif

Missäs näitä myydään ja mihin hintaan ?
Jälleenmyyjiä ei löydy tuolta virallisten sivujen kautta.

Elä kimimikakeke hikkoile, täältä löytyy paikkoja: Ite käytin tuolla Huolto-Kaksikkolla, Jämsässä.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=89453
No toi Jämsä onkin meikäläisestä katsoen lähin, pari sataa kilsaa. Kotkaan vielä vähän enemmän...savolaisia sorretaan taas.  
bawling.gif

Pitäisköhän vielä kysäistä mitä kottaraiset maksaa tähän aikaan vuodesta.
Mites ois koeajo Tiikerillä?    
062802moto_prv.gif
    Ens viikolla ajelen Seinäjoen kautta, lataavat uuden softan. Loman vietän ainakin osittain Savon puolella.

Yhdelle asiakkaalle laitettiin Tikru 800 Sjoella takalaukkua uudestaan kiinni. Oli lähtenyt ajossa irti kuulemma. Lukitus yms. ongelma
nixweiss.gif

Joo, takalaukkujen kanssa on kuulemma ollut murheita. Jo messuilla katselin että laukut on aika toivottomia muovivirityksiä. Itse en harkinnutkaan trumpan omia laukkuja. Otin Traxin laukut, ovat ainakin vielä pysyneet menossa mukana.

Kotkaan vielä vähän enemmän...savolaisia sorretaan taas.  
bawling.gif
Höpö höpö...

Ja Motobox Kotkan huolto on palkittu euroopan parhaana.
Suhasin minäkin viime lokakuussa kotkaan ja takaisin täältä pohjois savosta, eikä ollut paljookaan pakkasta.  
nixweiss.gif
Mut eikös se olis kuitenkin olis kivempi kun olis sellainen hoitopaikka vaikka tossa suurinpiirtein kulman takana ettei nyt yksi huolto olis ihan kokopäivän tai kahden projekti. Japsin kanssa on kyl paljon helpompaa.

Ei mut oikeesti, eikös tässä olis jollakin Itä-Suomalaisella huoltopuljulla markkinarako? Ja kauppiaalla? Harmi että Mikkelin miehet jättivät Triumphit pois - mullakin olis muuten nyt Tikru tallissa. Mut jos maahantuoja ei halua noita rakkineita tännepäin myydä niin ei väkisin.

Pikku-Tikru kiinnostais kovasti mut ei se nyt niin ylikylältä vaikuta että olis ihan pakko saada. Mutta kun ei oo oikein vastaavaa muillakaan. SMT on mulle vähän turhan karu, 'ready to race'. Bemari kun tekis GS800:sta supermotoversion...joutunee vielä jatkamaan Kasawialla.

Back