Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näyttäisi käyvän sama, kuin melkein kaikkiin trumppiin.
Mä olen hakenut huoltoliikkestä "isolla rahalla" alkuperäisen suodattimen, mutta eipä taida Triumph tehdä noita itse eli joku muukin kuin OEM varmasti hoitaa homman.
Alkuperäisen on tehnyt Toyo Roki, joka on iso oem suodatinvalmistaja. Trumpassa on ehkä maailman yleisin suodatinmalli, joka käy puoleen kaikista maailman erimerkkisistä moottoripyöristä, autoista, venemoottoreista ym puutarhatraktoreista.
Prismasta löytyy kotimainen M-Filter MH3363, mikä passaa kanssa. Merkkejä on lukemattomia ja maailman jokaiselta suodatinvalmistajalta löytyy Trumppaan sopiva. Valinta on yhtä suurta tiedettä/taidetta kuin öljyjenkin kanssa.![]()
Morot
tuolla kurapyörä foorumin puolella nimimerkki Yrmyli kertoi että tuo vaihdelaatikon jousi joka ilmeisesti myös
motorad "tai jotain sinne päin" lehden testissä oli katkennut niin siitä olisi takaisin kutsu
pitää tarkastaa kun haen omaani huollosta
Kävit varmaan mun pyörää katsomassa sarankulman biketeamissa?Morot, yllättävä kuume iski, kävin kurkkaan trumppa tikrua, mitähän eroa on 800 ja 800 xc malleilla? Uutta katselin kun ei käytettyäkään ollut, mutta onko tuota nykyistä mallia tehty miten pitkään, ilmeisesti suht tuore ilmestys?![]()
. Ja XC mallin haki joku oululainen. Musta perusmalli jäi vielä tyrkylle ja uusille tilauksille oli muistaakseni kolmen viikon toimitusaika. Näkyi muuten tulleen koeajopyöräksi myös 800-perusmalli, eli sinne vaan ajamaan. Ihmeen ketterä peli ja moottori vääntää tasaisesti.
, eli huollon ammattitaidon voi luottaa olevan huipputasoa omaan silmään tuossa on pilattu rungolla hyvä pyörä. Runko näyttää halvalta, lisäksi takarunko on hitsattu suoraan päärunkoon ja takajalkatapit hitsattu takarunkoon. Sama vika oli GS1200:Sessa aiemmin, nyt 2013 malliin muuttivat takarungon pulteille ja takatapit irroitettavat.
JT
omaan silmään vain juuri se takatappien ja takarungon hitsaus, yhdistettynä huonekaluputki harmaaseen maaliin tekee sen halvan näköiseksi. ja vähän se päärungon takakaarre myös näyttää halvalta. Esim ducatissa kun runko on suoraa putkea, se näyttää tukevalta ja jämäkältä.
tämä tietysti vain kokijan silmässä. Mutta jos runko olisi musta, suoremmat linjat ja pultattavat tapit ja takarunko, niin näyttäisi prolta:


. Meni kyllä luotto kyseisen puljun vaimentimiin tuon episodin jälkeen.Matkaa tehty 800km, ja täytyy jo todeta että tällä on ilo ajella pikkuteitä. Huomattavan ketterä pyörä, varmaankin keveyden ja kapean renkaistuksen ansiota. Jäykkä runko ja sopivan kova jousitus tekee ohjauksesta tarkan. Jousituksessa löytyy mukavasti liikevaraa. Hieman routaheittoisia sorateitä kävin päästelemässä ja ei näytä jousitus pohjaavan isommissakaan pompuissa (melkeinpä hyppyjä ne on tähän aikaan). 18cm joustovara on riittävä. Tosin painoa kuskilla vain 82kg, eli kevyellä kuormalla mennään. Huomattava parannus kuitenkin edellisen katupyörän 12cm joustovaraan ja aikalailla passeli suomalaisille teille. Vakavampaan sora-ajoon tosin kaipaisi enemmän pitoa renkaisiin ja löysempää jousitusta, XC-malli nappuloilla lieneekin selkästi parempi valinta soralle.
GPS-teline tähän löytyi SW Motechilta, ruuvataan pleksikiinnikkeiden alle ja näyttö tulee mittareiden päälle:
![]()
Triumphin säädettevä pidempi pleksi vaikuttaa kohtuulliselta, työmatkaa voi ajella ilman tulppia. Pitkiin siirtymiin toivoisi kuitenkin vielä hiljaisempaa. Onko joku parennellut pleksiä, saisikohan esim jatkopalalla ilmavirran kypärän yli?
edit: ja lisäyksenä että moottorista ei voi olla tykkäämättä. Vääntää tasaisesti koko kierrosalueelta, voi ajella rauhallisesti pienillä kierroksilla tai raivopäisemmin suuremmilla kierroksilla - ei ole kuollutta kohtaa eikä tehopiikkiä, toimii hyvin kierroksista riippumatta. Tosin kunnolla punarajaa päästään puhuttelemaan vasta sisäänajon jälkeenHyvin ovat onnistuneet triumphilla uuden moottorin teossa
![]()
Joo, on XC:ssä vähän parempi ja pidempi jousto kuin normaalissa 800 mallissa. Viime viikonloppuna tuli kuitenkin koettua myös jousien pohjaaminen, ensimmäistä kertaa 23000 kilometrin aikana. Yhdellä mukavalla mutkapätkällä oli "lievä" routaheitto, Tiikeri selvisi tilanteesta kiitettävästi ilman vaurioita. Toisesta matkassa olleesta pyörästä hajosi samassa routaheitossa "laadukas" Öhlins-vaimennin.