• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph Tiger 800

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havukka79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei sitä anturia irrottaa tarvi kun irrottaa johdon niistä jarruletkun klipsuista?
 
Ei kukaan tarttis 800xc:n orkkisputkea? Autotallissa olisi yksi sellainen tarpeeton tilaa viemässä.
 
Vaihteensiirto ongelma iski minunkin Tigeriin, vm 2014, ajettu n. 40tkm.
Pikkasen turhauttaa tällaiset viat.
Tuleeko maahantuoja näissä vielä vastaan, onko tuoreita kokemuksia?
Huomenna minulla on tosi tuoretta tietoa kun soittelen Biketeamiin.
 
Vaihteensiirto ongelma iski minunkin Tigeriin, vm 2014, ajettu n. 40tkm.
Pikkasen turhauttaa tällaiset viat.
Tuleeko maahantuoja näissä vielä vastaan, onko tuoreita kokemuksia?
Huomenna minulla on tosi tuoretta tietoa kun soittelen Biketeamiin.

Jos on vaihteensiirtoakselin tappi poikki niin tarvittavat osat maksaa Briteistä tilattuna noin 180€. Vaihtotyö kestää perusjampalta noin 2-3 tuntia. Kolmen Tiikerin vaihdeakseliremontissa on tullut oltua mukana.
Typerä suunnittelumoka, uusi akseli tulee vahvistettuna.
Mulla muuten on vaihtoon tarvittavat työkalut.
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin omasta MY12 tiikeristä vaihtaa ennakkoon tuon vaihdeakselin kun niistä on noita tappeja katkennut sen verran reilusti.

Onkohan World of Triumphin myymät akselit niitä vahvistettuja malleja, laitoin kyselyä sinne mutta ei vastausta kuulunut.

Mitä muuta tarvii remonttiin? Kytkimen kiinnipito työkalu löytyy ja uusi kytkimen keskimutteri ja kytkinkopan tiiviste pitää tilata samalla. Pärjääkö noilla?

Hyvää alkavaa ajokautta Tiger kuskeille :orgmp:
 
Ajattelin omasta MY12 tiikeristä vaihtaa ennakkoon tuon vaihdeakselin kun niistä on noita tappeja katkennut sen verran reilusti.

Onkohan World of Triumphin myymät akselit niitä vahvistettuja malleja, laitoin kyselyä sinne mutta ei vastausta kuulunut.

Mitä muuta tarvii remonttiin? Kytkimen kiinnipito työkalu löytyy ja uusi kytkimen keskimutteri ja kytkinkopan tiiviste pitää tilata samalla. Pärjääkö noilla?

Hyvää alkavaa ajokautta Tiger kuskeille :orgmp:


Nyt toimitettavat akselit ovat vahvistettuja. Suosittelen vaihtamaan myös sen akselilla olevan keskitysjousen, myös nämä voivat katketa ja ei maksa paljoa. Ehdottomasti uudet lukkorenkaat akselille. Jos haluaa hifistellä, voi vaihtaa myös sen keskiömutterin alla olevan kuperan prikan ja jotain muuta. Ei mikään kallis juttu, osat taitaa saada ulkomailta alle kahden sadan posteineen. Joku kätevä sorvari pystyy toki tekemään järeämmän tapin, minullakin on yksi "tehdaskorjattu" akseli jemmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa muuten kokeilla myös Fowlers partsia. Muutaman kasan tavaraa olen tuolta(kin) tilannut ja moni osa on halvempi kuin World of Triumphilla.
 
Jos joku on päivittämässä pyörää tai muuten vaan luopumassa, niin olen kiinnostunut 21-tuumasella etusella varustetusta Tigerista. Laittakaahan viestiä.

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
 
Vieläkin harkitsen Trumpan pikku-tiikeriä, tuota uudempaa mallia. Tuo Intia siinä saa siinä miettimään, miten Kalkutan konepajalla Trumppa on kasattu.
 
Triumph Motorcycles India has expanded their product portfolio in India by launching two new adventure sportbikes in 800cc class- The all new Triumph Tiger 800 XRx and Tiger 800 XCx. By launching these two new motorbikes in country Triumph intends to consolidate their presence in premium motorcycle class.

Mitä tuo loppujen lopuksi tarkoittaa, kukapa näistä tietää, missä ne loppujen lopuksi on kasattu.
 
Mitä nyt googlettelin, niin Bajajin kokoonpanemat menevät paikallisille markkinoille. Brasiliassa on myös kokoonpanotehdas paikalliseen myyntiin.

Briteissä ei ole enää juuri mitään muuta kuin pääkonttori ja melkein kaikki mallit tehdään Thaimaassa.
 
Ei ole enää Hinckleyn tehdasta, Meridenin tehtaasta nyt puhumattakaan. Niin se maailma muuttuu, ehkä parempaan suuntaan.
 
Vaihto S3:sta Tigeriin tuo kyllä hyviä ominaisuuksia, mukavempi ajella esim routavauriot jne ei tunnu oikein missään, ajopuku pysyy puhtaampana. Varsinkin takaa, S3 jotenkin roiski selän kuraseksi jos tie oli märkä. Ei tarvii myöskään hyttysiä pestä puvusta pois. Ei tarvii niin usein käydä tankilla, menee sen 100km pidemmälle Tigeri. Sit on tietenkin cruise joka on kyl hyvä.

Sen huomasin tuossa Tigerissa että kun märällä ajaa niin se sinkoaa likavettä tankin ja stongan välisestä raosta ( tankki täynnä mustaa lika pisaraa). Onko tuohon jollakin jotain korjaus ehdotusta?
 
Ei ole enää Hinckleyn tehdasta, Meridenin tehtaasta nyt puhumattakaan. Niin se maailma muuttuu, ehkä parempaan suuntaan.
Minun ex Speed Triplessä oli satulan alla tankissa tarra, jossa luki Tony Harrington ja nimmari mustekynällä. En tiedä, mutta jotenkin jätti hyvän mielen. Liekö Tony tehnyt lopputarkastuksen tai jotain.
 
Moikka.


Apua kaivataan , tai neuvoja.
Ajelin tuossa pakkasten aikaan töistä kotiin niin moottorin häiriövalo syttyi lähes heti.
No pakko oli kotiin päästä ja seuravana päivänä kävin kaverin pajalla poistattamassa sen syy oli joku
Jännite jossain? Ei tajuttu.
Oli poissa muutaman lämpöisen päivän ja sitten yksi kylmä aamu se taas palasi..
Voisiko syynä olla akku? Akku tyhjeni talven aikana pariinkin otteen ja jouduin lataamaan. Vai onko syy joku muu. Enne kuin menen poistattamaan sen häiriövalon olisi kiva tietää syy. Tosin nyt kirjoitan se koodin ylös mikä siellä on.
Mutta onko tietäjillä tietoo?

Ja kysessä on 2015 mallinen 800 xrx tiger
 
Viimeksi muokattu:
Moikka.



Voisiko syynä olla akku? Akku tyhjeni talven aikana pariinkin otteen ja jouduin lataamaan.


Kyllä tuo vaikuttaa olevan tuon akun aiheuttamaa, akku ei pysty pitämään sopivaa jännitettä/varausta pyörän elektroniikalle. Jos käy mittaamassa akun kunto esim. motonet (7e) tai jossain missä myydään pelkästään akkuja(?€)
 
Back
Ylös